Automatisk antenne? Op/Ned

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Indlægaf Mogenz » tirs 15. jun 2010 17:58

http://mogenz.blogspot.dk/2010_06_01_archive.html

Lavede lige en kort film....45 secs men den kan ikke ligge på forum. Så måtte putte den på eksternt link.
I skal ikke tage jer af icon´et på knappen det var en jeg fik af Andreas :P
Senest rettet af Mogenz lør 9. jun 2012 17:59, rettet i alt 1 gang.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf KimT » ons 16. jun 2010 22:06

Tak for opdateringen!
Godt du fik det til at spille :D
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lurendrejer » tors 8. jul 2010 10:27

Bringer lige en gammel tråd til live igen.

Jeg er kommet frem til at denne knap: http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... ae13efba83

Skal være min antenne op/ned knap. Kan nogen allerede nu se et problem? Jeg tænker på helt basale ting som fx. at AC-knappen normaltvis snakker direkte med ECU'en, etc. At det måske ikke er en \"kontakt\" men blot en microswitch der tænder noget i A/C-styringen eller lign. (?) alle kommentarer er velkommende. Er der måske endda nogen der har gjort det før?

Mvh JH
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Softtop » tors 8. jul 2010 12:05

Den knap er perfekt til opgaven. Har selv lavet en lignende løsning på min NA, dér er det blot kontakten til bagrudeafrimning der har fået et andet job.. :D
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Lurendrejer » tors 8. jul 2010 12:45

Takker, så handler det jo bare om at komme i gang :)

Det skal nok blive et helvede at få radioen ud og i igen, det var ihvertfald knap så morsomt at finde plads til kabler osv. bag 2DIN enheden sidste gang....
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf KongKurs » tors 8. jul 2010 17:56

Mogenz>

Er dit tågelys bagpå så deaktiveret?
Ved godt man aldrig bruger det, men alligevel...
MVH
Anders Pedersen
ex- MX-5 1,8 Jubilæumsmodel-kører
Nu med spritny Mazda 2 Premium og en datter på vej :)
Brugeravatar
KongKurs
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 28. jun 2009 20:27

Indlægaf Mogenz » lør 10. jul 2010 21:56

Kongkurs:

Nej, det er bare samme logo på knappen. Tåge lyset bag sidder i midter konsollen. Knappen var en Andreas havde og til venstre var der et ubrugt slot hvor den passede i.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf KongKurs » man 12. jul 2010 13:37

SÃ¥ det faktisk godt da jeg satte mig i bilen morgenen efter :)

Det er meget lækkert med en antenneswitch - men tanken om at tage anlægget ud og begynde at lodde derinde bagved er lidt afskrækkende.. Havde nær aldrig fået det i i første omgang... :roll:
MVH
Anders Pedersen
ex- MX-5 1,8 Jubilæumsmodel-kører
Nu med spritny Mazda 2 Premium og en datter på vej :)
Brugeravatar
KongKurs
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 28. jun 2009 20:27

Indlægaf Mogenz » man 12. jul 2010 15:26

var heller ikke mig der loddede derinde bagved, faktisk er det loddet ret tæt på anlægget.
Men er i øvrigt super glad for det nye anlæg, men jeg havde ikke synes det var pengene værd hvis jeg i forvejen havde en ipod, en gps og ellers en radio der virkede.
Men nu havde jeg kun en radio så set udfra hvad jeg kunne komme komme af med for alle 3 ting seperat var det en ok pris. Det findes ellers mange gode løsninger til ipod hvis man har sådan en.
Jeg er bare anti \"I\" noget som helst. så ingen ipod, ipad, apple maskiner, airports eller apple tv til mig. Jeg lyder måske lidt firkantet men jeg har vurderet at jeg ikke har et behov for disse ting, jeg er i forvejen ikke noget gadget monster.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf UlrikK » fre 8. jun 2012 17:29

Hvis andre irriterer sig over at antennen kører op i utide, og samtidig er på udkig efter et nyt anlæg, kan jeg da lige benytte lejligheden til at anbefale JVC KW-AV70BT.

Mit gamle anlæg var ved at synge på sidste vers , hvert eneste lille bumb fik CD afspilleren til at hakke. Så vidt jeg kan se var det dog også det anlæg bilen var født med, så det har vidst også udtjent sin værnepligt. Jeg gik efter to ting:
1. At det kunne \"snakke\" med min Lumia 800 uden problemer.
2. At det var dobbelt din og med så få synlige knapper som muligt.

Jeg endte med at finde ovenstående hos Amazon til 3.700,- incl. levering, og heldigt nok kører det kun antennen op hvis man vælger at høre radio. Det havde jeg ellers helt glemt at undersøge i kampens hede ;-)

Den ser flot ud monteret i bilen, og den snakker perfekt med min Windows Phone når der skal streames lyd. Der var også en mikrofon med som lige blev monteret, så nu kan jeg tale håndfrit i bilen (hvilket dog ikke egner sig så ekstremt godt til en åben sportsvogn). Skærmen har en proximity sensor så man kan sætte den til kun at tænde når ens finger nærmer sig den, så når man kører er det kun en diskret blå lampe der fortæller anlægget er tændt (og så selvfølgelig musikken). Så foreløbig er jeg rigtig godt tilfreds, og ret imponeret over hvad jeg har fået til prisen.
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Indlægaf Kuksi » lør 9. jun 2012 11:34

MÃ¥ vi se et par billeder?
Det ser ud til at være en rigtig fed enhed. Men den er ikke aktuel for mig, da jeg alligevel ikke kan høre en sk.. i bilen med taget nede. Hvilket jeg så lever fint med da bilen ikke er et transportmiddel som sådan, men bare legetøj.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf UlrikK » lør 9. jun 2012 16:13

Billede
Billede
Billede

Jeg er helt enig i at bilen ikke lige egner sig til at høre musik i, men det sker da af og til ;-) Som det måske kunne anes i det tidligere indlæg, skiftede jeg også til dobbelt din på grund af udseendet (digital uret og det umotiverede hul har irriteret mig lige siden første tur i bilen).
Udover det nyder jeg faktisk den håndfrie feature mere end jeg troede. For det første kan jeg nemmere høre / se om der er nogen der ringer, og for det andet skal jeg ikke til at kæmpe med at få telefonen op ad lommen.
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Indlægaf Kuksi » lør 9. jun 2012 17:09

Det ser bare rigtigt godt ud.
Enig i at det tomme hul bare skal væk. Selv har jeg 3 instrumenter til at sidde på pladsen. Og så den frække mulighed for at lade mobilen sidde i askebæret (som er beklædt med læder indvendigt), og logge data fra motorstyringen. Så har man ALLE de oplysninger man kan ønske sig. Skal dog ikke forsøges aflæst under kørslen. :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Foregående

Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron