Front Lip / Air Dam NA

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Front Lip / Air Dam NA

Indlægaf PGS » tirs 19. aug 2008 19:58

Et af de mere läkre eksteriör tilbehör til en NA'er synes jeg er en AirDam, Front Lip eller smal frontspoiler (kärt barn har mange navne)

Billede
Billede

Det overrasker mig at ikke flere Five-speed medlemmer har denne lip monteret. Har ledt i forskellige fotoserier på Five-speed.dk men har kun fundet Webmaster's og Hasse's NA'ere i galleriet med denne monteret.

Her i Sverige er der faktisk en hel del som körer rundt med denne lip og jeg synes det gi'r bilen et helt andet udseende 8) .

Det kan måske väre prisen som afskräkker en del, mx5parts tar ca. £220 men jeg har også set den på diverse US miata sider til ca. $150.

Men ihvertfald, nu er ét stk på vej til Göteborg :D

P.S. Fandt denne tekst på en amerikansk side:

We very strongly suspect that because this item was available from MAZDA in the early days of the M1 (NA chassis), this is how the design team originally intended the nose to look. This makes perfect sense to us, because this Front Air Dam looks -- Way Cool!
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS
 
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 12. mar 2008 09:29
Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf Webmaster » tirs 19. aug 2008 21:32

Og så har den nogle gode lufttragte til bremserne... Og her kan køling nogen gange være rigtig rigtig påkrævet :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf KjaLLe » tirs 19. aug 2008 23:09

Ville også gerne have en på min.

Men med lakering og det hele render det jo hurtigt op, så den er røget på 'vinterprojekt' listen ;)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kuksi » tirs 19. aug 2008 23:12

Ja, den klær' den orginale front. Det er jo også kun på grund af den lavere frihøjde, at Mazda ikke har afskibet bilerne med denne.

@ web
Har løst det med de varme bremser. :wink:
Billede
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » søn 21. jun 2009 20:38

Jeg har nu desværre erfaret at det ser ud til at den pågældende Air Dam nærmest er udgået i Europa. Hverken MX-5 parts eller IL har dem på deres hjemmesider. Ved forespørgsel hos Andreas fik jeg af vide at han heller ikke lige umiddelbart kunne skaffe den gennem sine sædvanlige kontakter.

Er der nogen af jer der ved hvor den ellers kan skaffes ud over måske et sted eller to i USA?

ØV - skulle have købt til jul da jeg kiggede på den!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » søn 21. jun 2009 20:39

Jeg har nu desværre erfaret at det ser ud til at den pågældende Air Dam nærmest er udgået i Europa. Hverken MX-5 parts eller IL har dem på deres hjemmesider. Ved forespørgsel hos Andreas fik jeg af vide at han heller ikke lige umiddelbart kunne skaffe den gennem sine sædvanlige kontakter.

Er der nogen af jer der ved hvor den ellers kan skaffes ud over måske et sted eller to i USA?

ØV - skulle have købt til jul da jeg kiggede på den!

Men OK jeg ved da hvor der står en NA med den på - WEB du behøves den ikke alligevel... :twisted:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Webmaster » søn 21. jun 2009 20:46

And... Det tør du ikke... Husk på at jeg den rendyrkede orn'lige GANGSTER fra storbyen :twisted: 8)
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Webmaster » søn 21. jun 2009 20:51

Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf And » søn 21. jun 2009 21:00

Webmaster skrev:And... Det tør du ikke... Husk på at jeg den rendyrkede orn'lige GANGSTER fra storbyen :twisted: 8)

Og så husker du lige på at jeg har træsko uden hælkappe... de rammer!


Den har jeg set, http://www.gomiata.com/genmazfronai.html har den også.

På Ebay har jeg desuden også fundet noget japansk carbon vi-ses-på-grillen-dims der ligner. Den stammer fra Rats Back Racing og er en smule dybere en den originale.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » søn 21. jun 2009 22:47

And:
Hvis det er den gamle/originale \"air dam\" og ikke den LIDT overeksponerede på den røde mX'er ovenover, har jeg da lige set den ved eet opslag på mx5.part.

HOV.
Rettelse: Er til 3'eren
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » søn 21. jun 2009 22:53

Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf PGS » man 22. jun 2009 13:03

And skrev:Er der nogen af jer der ved hvor den ellers kan skaffes ud over måske et sted eller to i USA?



Jeg fandt et par steder i USA som tilsyneladende stadigväk sälger denne air dam..

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=73988

http://stores.ravenwingperformance.net/ ... Detail.bok

Jeg havde samme problem som dig med at få fat i en, indtil jeg fandt ud af at én af medlemmerne i den svenske miata klub havde köbt et parti hjem fra USA, som nu alle er solgt.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS
 
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 12. mar 2008 09:29
Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf hasse » man 22. jun 2009 13:09

Forstår ikke, hvorfor pokker I bliver ved med at lede efter US steder for org. air dam'en.
Medmindre de melder \"udsolgt\" på det link, jeg har givet ovenfor.

I skal jo lægge ca. 33% oveni USprisen før I har den i postkassen
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » man 22. jun 2009 13:48

hasse skrev:Forstår ikke, hvorfor pokker I bliver ved med at lede efter US steder for org. air dam'en.
Medmindre de melder "udsolgt" på det link, jeg har givet ovenfor.

I skal jo lægge ca. 33% oveni USprisen før I har den i postkassen

Jamen Hasse - er den original den du har linket til? Jeg synes ikke de nævner det nogle steder. Det er for mig lidt påfaldende at de kalder den en TYP: NA-Speed. Men jeg har da i sinde at forespørge hos dem hvis det er der den skal købes.

Prisen i USA er heller ikke direkte skræmmende, købet kunne jo så også kombineres med stumper der ikke kan skaffes andre steder fra.

I øvrigt har jeg også fundet den på Ebay.de nu ved et polsk firma der nærmest laver kopier af ALLE originale stylings-kits - kvaliteten af dette ved jeg intet om...
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » man 22. jun 2009 13:58

Jeg har ihvertfald vanskeligt ved at se forskellen, når jeg sammenligner billederne med den, jeg har. MÅSKE er der en lille detalje, hvor midtersektionen af lip'en møder hullerne. MÅSKE.

Klart, at der måske kan spares penge, ved yderligere køb i samme ombæring fra US.

Jeg er bare - DESVÆRRE - indrettet således, at når jeg finder en ting på nettet, som jeg vil ha', så vil jeg ha' den, og det kan ikke gå stærkt nok.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Næste

Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron