Mörke baglygter

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Mörke baglygter

Indlægaf PGS » man 7. apr 2008 18:57

Er der nogle her på forummet som har monteret mörke baglygter på jeres MX'er?

Jeg tänker noget i stil med disse

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/90-97-MA ... otohosting

Netop disse lygter har \"euro look\" d.v.s. hvide glas for blink og burde derfor kunne gå gennem syn uden problemer.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS
 
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 12. mar 2008 09:29
Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf EØK » man 7. apr 2008 19:28

Hej PGS

Jeg havde de viste baglygter i min gamle NA

Desværre....du kan ikke få syn med dem, da der er ingen reflekser er i dem.

Da min gamle NA skulle til syn, gad jeg simpelthen ikke afmontere dem.

Valgte istedet at købe nogle rigtige billige røde reflekser fra Thansen

Klisterede dem på lige inden bilen skulle ind til synsmanden og tror mig, han tjekkede dem med en håndlygte, men sagde ok for dem da der var klistret de reflekser....

Lige efter bilen blev synet, røg de bare af :wink:

Køb dem.....de er meget fede, ser bedre ud end dem i krom
Brugeravatar
EØK
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: tirs 23. jan 2007 13:18
Geografisk sted: Køge

Indlægaf Lurendrejer » tirs 8. apr 2008 07:13

Lige for at tilføje til EØK's post - vær opmærksom på at du dør første gang du knalder den sikring der går til dine baglys og der er mørkt udenfor. Ingen vil ane hvor du er.

:D

Mvh JH
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf altid6 » tirs 8. apr 2008 07:54

Ja synsmænd er nogle underlige nogen. Jeg har sat hvide reflekser på istedet for de gule. Det første synsmanden spurgte om da jeg var til syn, var hvorfor mine blinklys på kofangeren ikke virkede. Da jeg så fortalte ham at det bare var reflekser, så var det endnu være. DE SKAL VÆRE GULE..................Så jeg lovede ham højt og helligt at køre hjem og sætte de originale på :twisted: ...................Hvilket jeg så åbenbart har glemt på vejen hjem :roll: .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf And » tirs 8. apr 2008 09:19

Lurendrejer skrev:Lige for at tilføje til EØK's post - vær opmærksom på at du dør første gang du knalder den sikring der går til dine baglys og der er mørkt udenfor. Ingen vil ane hvor du er.

:D

Mvh JH

Lygterne er fede - så absolut!

Men jeg hyler lidt med i koret her, jeg synes det er en uheldig ting at undvære reflekserne i lygterne. Både mht. synlighed af bilen hvis pærer el. sikring springer - men også når man parkerer i siden af vejen et sted om aftenen. Bilen er bare mere synlig for andre hvis der er reflekser på. Med lidt snedighed kan man også montere reflekser så de ikke umiddelbart ses.

Endnu engang fede lygter! :)

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jonaslarsen » tirs 2. dec 2008 23:54

nr pladen er da en stor reflex er den ikke ???? har lige bestilt dem fra mx5parts til 93 pund + at kursen er lav lige nu 8,5 så ca 800 kr for de sorte lexus baglygter :)
Brugeravatar
jonaslarsen
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 20. jul 2008 00:11
Geografisk sted: fyn

Indlægaf Danny » ons 3. dec 2008 05:57

@ Altid6

Det fik jeg også ballade for da jeg var til mit første syn. Bilen var importeret fra Tyskland, hvor den havde røde kofangerreflekser, men den gik ikke i DK. Det var kun lovligt på bagkofangeren. Jeg dumpede endda syn pga af det.

Men det underlige er, at de ikke er påkrævede. Dvs. du kan godt afmontere dem og spartle hullet ud hvis du vil, uden at komme på tværs af loven. Men dælme nej om de må være andre farver :roll:
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Thor » ons 3. dec 2008 10:44

Jeg har også haft bøvl med de hvide sidemarkeringlygter til syn. Min blev betinget godkendt, da sidemarkeringslygter skal være med orange reflekser. (der er refleks i de hvide)
Min synsmand foreslog at jeg satte sort tape over dem til næste syn, så var det problem løst.
Så det vil jeg gøre, men ved selvfølgelig ikke om den går ved andre synsmænd.
Generelt vil jeg tilslutte mig det synspunkt at det er fedt med flot ekstraudstyr, det må bare ikke gå ud over sikkerheden.
Black NA 1.6 1993, Second Edition
Brugeravatar
Thor
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons 4. okt 2006 10:19
Geografisk sted: Nord Sjælland

Indlægaf BB » tors 4. dec 2008 17:58

jonaslarsen skrev:nr pladen er da en stor reflex er den ikke ????


Nummer pladen er håbløs som refleks!

Jeg forstår fint tragen til at få et andet look, men reflekser er altså ikke for sjov og det gælder både dem bagpå og dem på siden. De skal være der og de skal være i den rigtige farve, det sidste er vigtigt for ellers kan de misforstås.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Danny » fre 5. dec 2008 14:53

BB skrev:De skal være der og de skal være i den rigtige farve, det sidste er vigtigt for ellers kan de misforstås.


Det ville give mening, men jeg forstår ikke fuldt ud indskærpelserne angående kofangerreflekserne når de ikke engang er påbudte.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf BB » fre 5. dec 2008 17:59

Danny skrev:
BB skrev:De skal være der og de skal være i den rigtige farve, det sidste er vigtigt for ellers kan de misforstås.


Det ville give mening, men jeg forstår ikke fuldt ud indskærpelserne angående kofangerreflekserne når de ikke engang er påbudte.


Rød signalerer bagenden af et køretøj, sidder der røde refelkser et andet sted så kan nogen måske tro en parkeret bil peger i en anden retning end den gør. Det er selvfølgelig kun i ekstreme sitiuationer noget sådanne ville gøre en forskel, men der skal være en grænse et sted og det mest enkle er så 0 røde reflekser andre steder end bagpå. Af samme årsag så skal biler parkeres i kørselsretningen og er der vejmarkeringspæle, så er der også bestemmelser om hvordan de skal vende.

Et forkert signal kan være lige så farligt som intet signal, eller måske endda mere farligt.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf AS DK » fre 5. dec 2008 21:06

Røde reflekser bagpå for at vise du holder parkeret.

Gule på siden for at man kan se dig, når du drifter :twisted:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf altid6 » fre 5. dec 2008 22:47

BB skrev:
Danny skrev:
BB skrev:De skal være der og de skal være i den rigtige farve, det sidste er vigtigt for ellers kan de misforstås.


Det ville give mening, men jeg forstår ikke fuldt ud indskærpelserne angående kofangerreflekserne når de ikke engang er påbudte.


Rød signalerer bagenden af et køretøj, sidder der røde refelkser et andet sted så kan nogen måske tro en parkeret bil peger i en anden retning end den gør. Det er selvfølgelig kun i ekstreme sitiuationer noget sådanne ville gøre en forskel, men der skal være en grænse et sted og det mest enkle er så 0 røde reflekser andre steder end bagpå. Af samme årsag så skal biler parkeres i kørselsretningen og er der vejmarkeringspæle, så er der også bestemmelser om hvordan de skal vende.

Et forkert signal kan være lige så farligt som intet signal, eller måske endda mere farligt.


Vi er da enig om at ekstra udstyr ikke skal svække på sikkerheden, men at snakke om røde reflekser giver da ikke mening i dette tilfælde. Vores biler er udstyret med 4 gule reflekser, hvad skal det så signalere, at bilen konstant står med katastrofeblink!!!!!! Jeg har sat hvide reflekser på istedet for de gule og sidst til syn, sagde synsmanden at der var gået en pære i alle mine 4 blinklys på den forreste og bagerste kofanger. Da jeg sagde at det var reflekser, så var fanden løs. Det er okay at have gule, røde eller ingen reflekser på bagerste kofanger, endda okay at have hvide blinklys, men at have hvide reflekser det er en skandale. Synes at det er langt ude at gå op i sådanne en ting, som jeg ikke mener har noget med trafik sikkerhed at gøre. Nu skal jeg til syn igen her inden nytår og synsmanden skal nok få sin villige med de gule reflekser, men det er kun til jeg er hjemme igen og fordi jeg ikke gider høre på hans ævl, når ikke han kan finde andre fejl på bilen.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » fre 5. dec 2008 23:29

Tro det eller lad være, men der er mening med galskaben. Gule reflekser eller lys til sidemarkering, røde bagud, hvidt lys fremad. Hvad er egentlig problemet med blot at overholde reglerne.....???
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » lør 6. dec 2008 00:15

Fordi at jeg har en ide om hvordan udseendet skal være på min bil og synes hvide blink og hvide reflekser passer godt til en sort bil. Kan ikke se at der er meget af en lovovertrædelse i det, kan sagtens finde de ting som er være, hvis man vil overtræde loven med ekstra udstyr. Dette er min holdning til lovgivning og finder at det er en bagatel at fluekneppe over farven på nogle reflekser, som ikke engang er påkrævet at de er der, også skal jeg ikke høre en morale om, hvorfor jeg ikke bare overholder lovgivningen. Men det er jo kun godt at du kan pudse glorien og sige at alt er 100% lovligt på din, at du har TüV på de ting du har sat på, samt at du aldrig har haft tanker om en anden motorstyring, turbo, kompressor, mindre rat, åbent luftfilter osv, samt aldrig har kørt for stærkt. Men det er jo rart at vi fremover har nogen som kan sætte os andre på plads, når vi bevæger os ud på et skråplan af en kriminel løbebane, ved at snakke om opgraderinger til vores biler. Vi kunne jo også bare sælge vores biler og købe en cykel istedet. Det er noget med at man skal have en rød refleks bag på sin cykel, så man kan se hvor den er parkeret :wink: .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Næste

Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron