Side 1 af 1

Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 15/16?

Indlæg: ons 16. dec 2015 00:18
af Kuksi
Ja det er senere på året end det plejer for dette spørgsmål, og selv har jeg stadig punkter der også var på listen sidste vinter.

1. Olieforbrug fixes. Dette er stadig mit alt over skyggende problem. Der er desværre ingen vej uden om honing/nye stempler/stempelringe.
2. Lavet mit speedometer så det kan følge med.
3. En komplet undervognsbehandling. Er stadig på to do listen, men skal udføres om sommeren.
4. At få taget mig sammen til at lavet aut. kørelys.
5. At få monteret læder/alkantar betrækket på passagersædet, føresædet er klaret (og er meget tilfreds)
6. Må hellere få stoppet de sidste 500g dæmpe materiale i bagpotten. For at sikre mest mulig køre tid på Jyllandsringen :lol:

Så hvis der er nogen der har kendskab til et passende sted man kan leje sig ind og rykke motoren ud og fra hinanden, så vil jeg gerne høre nærmere.
Det overvejes dog for tiden bare at betale sig fra denne opgave, da tiden til så stort et projekt er meget svær at finde. At klare det i carporten og skuret er helt udelukket.

Re: Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 15/16?

Indlæg: ons 16. dec 2015 17:15
af AS DK
Min bil står opmagasineret grundet et enormt byggerod på bopælen, så kommer nok ikke til at lave det helt store.

På to-do listen står :

Extra instrumenter, hvor uret sidder. AFR, ladetryk og olietemperatur.
Isolering af udstødningsmanifold. TDR varmeskjold.
Opdatere undervognsbeskyttelse (efter sandkassetur på Jyllandsringen)

(måske) bøsninger og sway bars

Re: Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 15/16?

Indlæg: tors 17. dec 2015 14:48
af Delaney
Jeg har følgende to-do-liste:

Skifte tandrem/vandpumpe/pakdåser etc.
I samme ombæring få topstykket planet og portet.
Montere vandtemperaturmåler
Montere oliekøler

Desuden skal jeg have skilt styretøjet ad igen. Jeg fik det samlet forkert da jeg fjernede min servostyring, så ratstammen er roteret 120 grader :-/

Re: Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 15/16?

Indlæg: tors 17. dec 2015 14:54
af Niels
AS DK skrev:Min bil står opmagasineret grundet et enormt byggerod på bopælen, så kommer nok ikke til at lave det helt store.

På to-do listen står :

Extra instrumenter, hvor uret sidder. AFR, ladetryk og olietemperatur.
Isolering af udstødningsmanifold. TDR varmeskjold.
Opdatere undervognsbeskyttelse (efter sandkassetur på Jyllandsringen)

(måske) bøsninger og sway bars

Hej ASDK, kan ikke lige huske om jeg har postet det før. Men her mit valg af ure. AEM måleren blev anbefalet at Andreas - man skal måske vænne til en endog meget livlig nål :wink:
Beklager det sløje mobil foto...
Billede

Re: Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 15/16?

Indlæg: fre 18. dec 2015 10:02
af BoN
Har købt stivere motor og differential ophæng ved Ilmotorsport efter anbefaling af Andreas og lader nok også ham klare opgaven

Re: Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 15/16?

Indlæg: tirs 26. apr 2016 22:03
af Kuksi
1. Olieforbrug fixes. Dette er stadig mit alt over skyggende problem. Der er desværre ingen vej uden om honing/nye stempler/stempelringe.
2. Lavet mit speedometer så det kan følge med.
3. En komplet undervognsbehandling. Er stadig på to do listen, men skal udføres om sommeren.
4. At få taget mig sammen til at lavet aut. kørelys.
5. At få monteret læder/alkantar betrækket på passagersædet, føresædet er klaret (og er meget tilfreds)
6. Må hellere få stoppet de sidste 500g dæmpe materiale i bagpotten. For at sikre mest mulig køre tid på Jyllandsringen :lol:


Er super glad for at det er lykkedes at få fjernet nogle af punkterne fra listen, endda det helt tunge punkt 1.
Efter en opboring og nye stempler, har jeg nu kørt over 600 km i bilen. Noget der tidligere ville have krævet 1½-2 liter olie, men nu ikke kan måles på pinden. :D
Punkt 5 er også klaret, og er meget tilfreds med resultatet.

Re: Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 15/16?

Indlæg: man 14. nov 2016 07:49
af J3sper
Problemer med oliespild og en ny udstødning :?