Der er vel ikke kommet diesel ned i motorolien?
Hvor meget olie er der på den og er den meget tynd...0/50?
Med en sprinklerslange kan man lugte hvad der er på stemplet.
Hvis udstødningen ikke lugter af olie, kan det være vand (det blev det så ikk bedre af
), prøv at starte uden kølerdæksel..gør det en forskel?
Olierøg når du speeder op; prøv tage krumtap udluftningen af, så der ikke bliver suget oliedampe ind i indsugningen.
1. Der er ikke diesel i olien. Så skulle det være så lidt som der har kunnet sidde som en film på ventilstammerne.
2. Olie niveau er til max på pinden, og det er 5/40W fuldsyntetisk.
3. Jeg har haft piberensere nede på toppen af alle 4 stempler, og det er en oliefilm der er på toppene.
4. Ved koldstart er røgen tæt og hvid. Syntes ikke rigtigt den lugter af olie. Men ved varm motor og man giver gas fra tomgang, så lugter det af olie.
5. Det vil jeg prøve.
Med til historien hører jo at jeg i god tro har flyttet mit renoverede topstykke med over på den nye motor. Det fik den store tur for 2 år siden med, polering, portning, planslibning, 3 vinklet ventilslibning, nye ventilstyr og paraplyer fra 949Racing. Jeg var blevet advaret om at mit daværende olieforbrug kunne fortsætte, for når toppen blev tæt kom der mere tryk på nedefter. Resultatet var da også at mit olie forbrug fortsatte og jeg har derfor kørt med Castrol Edge Prol 10/60W.
Hvad nu hvis man forestiller sig at det hele skyldtes topstykket, så skal det jo blive værre også på den nye motor, når jeg hælder 5/40W på.
Jeg overvejer at smide det topstykke på der sad på den nye motor, og så se om det løser problemet, og så bare kører 2014 ud med dette.
Det var Westspeed der lavede topstykket og de nye ventilstyr. Ved ikke om man kan forestille sig at paraplyerne er beskadiget under montering eller ombyttet (indsugning og udstødning er forskellige). Jeg har fundet ud af at hvis man kikker på paraplyer ved IL Motorsport, så har de en bemærkning om at 115hk motor op til stelnr. 133232 anvender udstødnings paraplyer også på indsugningen.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1259&oid=255&depth=3&page=5&count=84&PHPSESSID=c18f668ccf2b79a811b460d382c4e5c3Mit renoverede topstykke er fra en shortnose motor og sikkert derfor omfattet af dette.
Det underlige er at hvis man kikker ved mx5parts er der ingen bemærkninger om dette.
IL har også et samlet sæt, som bare gælder alle.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4248&oid=277&depth=3&page=0&count=10&PHPSESSID=c18f668ccf2b79a811b460d382c4e5c3Så jeg er ærligtalt noget i vildrede med hvad jeg skal købe, satse på eller gøre.