Der er stadigt mulighed for forbedringer, da du så vidt jeg husker stadigt kører med den originale cigarettænder (som vistnok er det eneste tilbageværende originale udstyr i din MX5).
Nææææ, du glemmer sidespejlene også er orginale.
Som I måske har bemærket, så har jeg gang i det største vinter projekt nogensinde!
Det skyldes en lang række af tilfældigheder, at det har grebet ekstra meget om sig i år. Men efter Sanne er flyttet fra Jelling så Jan er blevet alene, så keder han sig da vist . Jan er i hvert fald gået i gang med at rydde op og sælger nu ud af en masse gode brugte dele, til rigtig fornuftige priser. Så jeg har fået fingrene i en masse gode dele til nogle af de forbedringer/ændringer, jeg har gået og drømt om. Jeg kunne da anbefale andre at kikker forbi mx5specialisterne eller lige at gi' Jan et kald hvis I mangler noget.
Jeg bygger en ny 1,6 motor, så jeg slipper af med min "short nose" krumtap og store olieforbrug. Der på skal jeg have monteret mit super gejlede topstykke, som blev lavet for 2 vintre siden. Jeg opgraderer bagtøjet til et Torsen type I. Dermed ændres gearingen fra 4,30:1 til 4,10:1, altså lidt højere gearing (+4,7%). Dette kompenseres der delvist for med et skift af hjul fra 205/40-17 til 205/50-15 (-1,6%). I begge tilfælde er fælgene OZ Ultraleggera. FM's letteste svinghjul og en ny kobling, har jeg købt hjem fra udlandet, ligger også og venter. Jeg skal have en ny bagklap på, så jeg slipper af med den hagl skade (kun på bagklappen), som bilen i sin tid blev købt med i Tyskland. Diverse plastic trim dele med ridser og huller, bliver også udskiftet.
I kan da lige få lidt "stemnings billeder"
PS.Porterfield bremseklodserne på billedet er til AND
Den gamle motor klar til at blive løftet ud.