I går kom jeg så dertil hvor nøglen kunne sættes I tændingen og drejes for første gang.
Efter lige at have tørnet motoren med starteren I 30 sek (uden tændspolen tilsluttet), for at opbygge et olietryk, så sprang den ellers I gang på 2 sek.
Den lød heldigvis som den skulle, og fik lov til at varme op til drift temperatur I tomgang. Der var totalt meget hvid røg, men det kom jo nok fra diverse velsmurte dele fra samlingen, og ikke mindst fra den diesel som topstykke og manifold var blevet "afkokset" med. Fint olietryk og kun et mindre chok da vandtemperaturen viste +130°. Det viste sig at der var en dårlig forbindelse til føleren, så var instrumentet tilbage til normal. Jeg er dog ikke helt tilfreds med vandtemperaturen som jeg loggende med mobilen. Den svinger stadig meget, faktisk helt ned til -17° og afr værdien er også høj (22). Men mon ikke det sidste kan klares med en ny kalibrering af O2 sensoren.
Dette skal lige klares inden den skal ud og trille rigtigt.
Når det er fixet, så ryger det nye Torsen bagtøj på.
Dejligt endelig at være kommet så langt, og med de sidste dages dejlige vejr er det jo lige før det haster.