Hej Morten
Ja tak for sidst.
Lidt en udfordring i det våde vejr og fik da også lige testet, hvordan bilen er når den løber tør for greb.
Har mest brugt FB til at lave opdateringer omkring bilen da aktiviteten på Five-Speed ikke er hvad den har været.
Men bilen er bygget færdig og jeg har deltaget i 2 trackdays i år, som egentlig kan betegnes som en slags shakedown test af bilen.
Har dog ikke oplevet de store problemer. Ved den første test på Sturup var der en lille olie lækage som lige skulle fikses og efter MX-5 træf på Jyllandsringen, skal der skiftes en vandpumpe, da den også er en smule utæt.
Ellers har alt virket optimalt på bilen, så jeg er meget tilfreds med bilens debut.
Dog er der stadig arbejde som skal gøres her henover vinteren.
Bilen er blevet justeret på rullefelt, har fået lavet undervogns opsætning og er blevet vejet.
Men inden næste sæson skal den på cornerweights også skal jeg have lidt mere effekt ud af motoren.
Jeg har været lidt konservativ med tykkelsen af den toppakning jeg har monteret, men henover vinteren skal jeg have målt afstanden mellem ventiler og stempler også montere en mere passende toppakning.
Tror at det kan give noget mere effekt, da jeg ikke udnytter den kompression på 12:1, som mine stempler skulle give.
Lidt spec. på bilen.
Den vejer 997 kg, med en halv tank og mig i, så det er løbs klar tilstand.
Lige nu levere den 141 HK og 170 Nm, men håber på at få den op på omkring de 150-155 HK, så mit vægt til kraft forhold bliver omkring 6,5-6,6 kg/hk.
Det burde være ideelt for at deltage i klasse 2, i Youngtimer cuppen, skulle det blive aktuelt.
Lidt billeder af det færdige resultat.