Star skrev:Tillykke med den, den ser da fin ud!
med 45 dæk bliver din fejlvisning på speedometeret noget større!
med 17 tommer OG en sænkning som du planlægger, så bliver det nok frækt at se på, men ikke meget komfort - læs et stift brædt..
Det er så ikke min livret med de der hjemmegjorte blinklys i kofangeren..
Taktak, er sgu også glad for den! Fantastisk sjov, og den fedeste intime kabine.
Mht. fejlvisning så viser speedometeret faktisk 7-8% for meget hvis man kan stole på tomtom - det er derfor jeg tænker at 45 profil måske ville passe ok. Og samtidig give lidt bedre komfort. Med streg under lidt
Mja, den bliver selvfølgelig ikke blødere af lave fjedre, men det er "kun" 25 mm længere ned og så håber jeg at progressive fjedre minimerer brædt-effekten
Og ja, de er pissegrimme de der blinklys. Som det også nævnes af Bent, så er de faktisk eftermonteret af Mazda...
Kuksi skrev:Hvis dine dæmpere har kørt bare halvdelen af de 175.000 km, så bør de også skiftes. Selv kører jeg også på 205/40-17 sammen med Koni Sports kit. Dette kan jeg godt anbefale. Kan strammes op på banen og til daglig bruges en blødere (blødeste) indstilling. Jeg ville tænke mig rigtigt godt om inden jeg montrede sænknings fjedere. Har selv kørt med H&R's, og det går unægteligt ud over køreegenskaberne og komforten (selv om det er dejligt med en meget fast undervogn) . Særligt kommer du til at lide under manglende vandring i bag. Når det sker sendes bagenden i luften
Jeg kan fortælle at rulleselen IKKE låser på en opadgående påvirkning, men først stopper når den er rullet helt ud. Godt med et solidt greb i rattet, som ud over selen, var eneste forbindelse til bilen. Det var et hul i vejen der fik mig i luften, men slap heldigvis med skrækken.
Jeg har også Polybøsninger over alt, og dem er jeg stadig meget glad for. Fungerer rigtigt fint for mig sammen med mine 2 stk Racing Beat swaybars.
Det er da bestemt en spændende fortælling
Men igen, det er 25 mm det drejer sig om. Det bliver spændende at se hvad der sker, men jeg tvivler på at det bliver den helt store katastrofe.
Mht støddæmperne, så er det ikke optimalt, det ved jeg godt. Jeg aner ikke om det er de helt originale, men de virker ikke det mindste slidte, så jeg tager chancen. Duer det ikke må jeg tage den derfra. Jeg har læst en del godt om Bilstein/Eibach-kombo, så det kan være at jeg prøver den vej.
Bent skrev:Har selv de "hjemmegjorte blinklys" monteret, har fornemelse af at det er noget Mazda DK monteret kørelys, og ja de er grimme, men der er jo hul i konfangeren indeunder
Nemlig. Jeg har ikke kigget efter andre blinklys til den, så det kunne jo godt være at der fandtes nogle der i det mindste ikke er ligeså supergrimme som dem her!
Bent skrev:Har også kørt med HR fjedre...komfort -12, har nu Koni, nu kan jeg køre over et kloakdæksel, ja jeg undgik dem før bla. fordi frontdækslet faldt af radioen.
Hehe...
Bent skrev:Iøvrigt: Godt billed, så kan en NA'er næsten ikk' blive pænere.
Tak for de pæne ord. Selvom det ikke er en fælg jeg normalt savler over, så synes jeg at de klæder den ret godt. Jeg bliver mere og mere vild med den.. Og så er sort og tan læder den perfekte kombination
Nu har jeg snart ferie, og så må jeg se at få taget nogle flere billeder.