Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 2011/2012?

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Hvad skal I have lavet i løbet af vinteren 2011/2012?

Indlægaf Kuksi » man 17. okt 2011 16:05

Jeg må nok indse at sessonen er slut for mig i år.
Bilen holder med blanke bagdæk, bruger ca ½ liter olie på 250km frisk kørsel, og drypper lidt fra vandpumpen. Ville lige som optakten til undervognsbehandlingen, sørge for endelig at få monteret de sidste Poly-bøsninger foran. Ingen problemer i at skifte dem (ud over jeg selv, tror jeg, ødelage en manchet til øverste bærekugle). Men under arbejdet opdagede jeg noget rust i den ene vange, helt fremme hvor den starter.
Det er så alvorligt at det kræver rep. Så nu skifter jeg bøsningerne færdig, og dropper undervongsbehandlingen i efterårsferien. Rusten får Andreas så efter al sandsynlighed lov til at udbedre.
Vinteren over står den så ellers på optimering af topstykke, portning og 3 angle cut og nye paraplyer. Øvede mig jo i foråret på vores 306'er, og den kører bare uden at bruge en dråbe olie mere. Vandpumpe, tandrem og pakdåser ved krumtap/kanster, har ligget klar hele sommeren.
Ja og så er min julegave kommet fra England! :D Men det må I pænt vente at se til foråret hvad det var, for den har jeg jo ikke fået endnu, vel?. :lol: Hvis I lover ikke at gætte, så siger jeg bare, at når det gælder biler (ikke kvinder) så er kold luft altid godt.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » man 17. okt 2011 16:52

Tjae min to-do liste vokser også støt. Der er ingen undskyldning for at kede sig i de mørke vinteraftner.

Motoren på gadebilen skal ud og have den store tur. Jeg er ret sikker på at jeg har en meget slidt stempelpind, det lyder grimt når bilen er i det hjørne.

Ræseren skal have en MSPNP ombord samt have renoveret undervognen (bærearme mv. sandblæses og pulverlakeres, nye bøsninger og justerbolte), hardtoppen skal have en lexan bagrude og så skal der findes lidt mere overflødigt fedt der kan skæres væk (jeg kunne passende selv smide nogle kilo :) )

Og så har jeg en veteran der skal samles så den kan komme ud at trille når bøgen springer ud.

Skulle der blive tid til overs ligger der en mini-cooper kompressor og griner ad mig på en hylde......

@ Kuksi: med den julegave kommer du til at lege med DTB :wink:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf And » man 17. okt 2011 21:19

Ã…hhh

Min to-do liste vokser/eksploderer også, mest af alt fordi jeg har syltet flere ting og samtidig har nogle ambitioner om at \"nu skal det være\" med en del detaljer!

Min hovedopgave blev afleveret i sidste uge, i næste uge skulle jeg gerne vise mig værdig til at få opfriskede certifikater og så venter arbejdsmarkedet, glæder mig!! På en eller anden måde skal jeg også have smidt \"skruetid\" ind i den ligning ;)


SKAL gøres - alle stumper er købt!
Skift af tandrem + vandpumpe + pakdåse foran + studs til indløb (lille rør tæret).
\"Cursed water plug\" (blind gummidut på et uantageligt møgsted!)
På med den rustfri manifold jeg har liggende og på med opvarmet sonde.
Præventiv renovation af rudehejs førerside og støjdæmpning af dør.


Måske gøres:
Pønser meget på at renovere ventilløftere samtidig når tandremmen alligevel er af.
Rense gasspjæld, pakninger er købt.


Vil gerne, mangler køb:
FM fjedre - Koni RAUS!!!!
FCM Topmounts inklusiv bumpstops mmmm lækkert grej (dyrt)
MÃ¥ske skift af sway bars igen, igen...


Og så er der også sat tid af til den årlige +20 timers poleringsseance!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

rust-forskærm/vange

Indlægaf hasse » man 17. okt 2011 22:52

Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf jepperimmen » tirs 18. okt 2011 19:55

Åhhh ja, den tur på Sturup kommer jo nok til at betyde et par opgraderinger inden næste sæson. Heldigvis alle af den sjove slags, der går under betegnelsen 'nice to have' :wink: Men i min terminologi bliver det ret hurtigt til 'need to have..'

Der er lige landet en stor pakke fra FM, der lander en meget stor pakke fra Hard Dog snart, der bliver snart bestilt en stor pakke fra 949Racing og der er bestilt tid hos CCR til finjusteringer..

Det er dyrt at beside:
1) en MX-5
2) en internetforbindelse
3) et kreditkort
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » tirs 18. okt 2011 21:26

jepperimmen skrev:Der er lige landet en stor pakke fra FM, der lander en meget stor pakke fra Hard Dog snart, der bliver snart bestilt en stor pakke fra 949Racing og der er bestilt tid hos CCR til finjusteringer..

Undervogn, styrtbøjle og..? Afstivning?

jepperimmen skrev:Det er dyrt at beside:
1) en MX-5
2) en internetforbindelse
3) et kreditkort

x2 :roll: Mit budget for i år er vist brugt.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf And » ons 19. okt 2011 07:32

jepperimmen skrev:Der er lige landet en stor pakke fra FM, der lander en meget stor pakke fra Hard Dog snart, der bliver snart bestilt en stor pakke fra 949Racing og der er bestilt tid hos CCR til finjusteringer..

Opstramning - Hard Dog Deuce - 6UL hjul?

Og så lige et LOS i løgene til dig Jeppe, jeg skulle også have ting med fra FM - hvordan fik du det fragtet hjem. Klarede FM det direkte eller gik det via shippingfirma? (jeg havde jo en lidt omstændig oplevelse af det sidste gang)


jepperimmen skrev:Det er dyrt at beside:
1) en MX-5
2) en internetforbindelse
3) et kreditkort

Ã…hh ja!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Star » ons 19. okt 2011 09:40

Vinterprojekt.... tja

sætte vinterhjul på.
sætte hardtoppen på.

ja ok, få elbagruden i hardtoppen til at virke.. :wink:

men til foråret: Heloplakering yeahh :D
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Kuksi » ons 19. okt 2011 10:41

Og så lige et LOS i løgene til dig Jeppe, jeg skulle også have ting med fra FM

Tænkte precis det samme som dig And. Men ved nærmere eftertanke bør jen nok takke Jeppe, for ikke at have fristet. Så det vil jeg hermed gerne gøre.
TAK Jeppe! :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf AS DK » tors 20. okt 2011 16:41

Jeg har også en liste, der omfatter en gang kompressor-værk fra CCR Racing. Men det trækker åbenbart ud, så om det bliver denne vinter eller næste........ :cry:

Ellers er planen at få justerbar undervogn samt OZ Ultraleggera på vognen. Og så lige komme en tur til sadelmageren og få sænket bunden i førersædet.

@jepperimmen
Hvad bliver det til med folie projektet?
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf jepperimmen » tors 20. okt 2011 19:15

And skrev:Og så lige et LOS i løgene til dig Jeppe, jeg skulle også have ting med fra FM - hvordan fik du det fragtet hjem. Klarede FM det direkte eller gik det via shippingfirma? (jeg havde jo en lidt omstændig oplevelse af det sidste gang)

Beklager And og Kuksi, sidste gang jeg forhørte mig om der var nogen, der skulle have noget med var der ingen, som meldte sig + jeg skulle nå at få det hjem så Andreas kan montere inden vinterhi.

FM har nogle lækre stumper og deres rådgivning er super! Men betaling og fragt er de ikke verdenmestre i: Jeg kunne ikke betale med kreditkort og samtidig få leveret til en anden adresse (Andreas), så købte jeg roll bar direkte hos Hard Dog Fabrication (som godt kan sende til en anden adresse) og de sidste stumper skulle så bare sendes til min egen adresse. Men så skulle FM have en 'MasterCard Statement' hvilket jeg ikke har, da mit MasterCard er udstedt af Nordea. Så jeg fik Nordea til printe et 'officielt stykke papir' der bekræfter at mit navn, min adresse og MasterCard hører sammen... Meget bøvlet, men nu er stumperne landet og det tog kun 3 dage(!) med UPS Express.

Hos FM har jeg iøvrigt købt: Kobling/svinghjul 'happy meal', oliekøler kit med termostat, comp. motorophæng, comp. diff.bøsninger. Roll bar er Hard Dog M2 Sport m/ dobbelt diagonal, montering til H-seler og padding.

Hos 949Racing skal jeg have købt 15x9 6UL fælge. Tror det bliver i bronze. NOGEN DER SKAL HAVE NOGET MED??

Andreas bytter også min 6-trins gearkasse med en 5-trins, der bedre passer til motorkarakteristikken med kompressor og højere moment. NOGEN DER VIL KØBE EN 6-TRINS DER HAR KØRT 55K?

Folie er fortsat på listen.. 'Opstramninger' er ikke på listen ud over roll bar. Husk på at NB-FL er født med alle de forstærkninger og opstramninger i andre går og eftermonterer..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » fre 21. okt 2011 20:56

Pakke nr. 1 (fra FM):

Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kuksi » lør 22. okt 2011 10:33

Savle savle!
Du må endelig komme med en \"anmeldelse\" om hvad du syntes om Happy Meal og om du kan mærke hvad bøsningerne har gjort for bagbroen (har selv et sæt liggende). Motorophæng har jeg selv de bedste erfaringer med. Hvor er det skønt at motor og især gearstang ikke rokker sig ud af stedet! (i hvert fald kun ganske få mm) Øget støj er ikke noget jeg har bemærket over hovedet. Men det kan jo have andre årsager :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf AS DK » lør 22. okt 2011 11:24

Kuksi skrev:Motorophæng har jeg selv de bedste erfaringer med. Hvor er det skønt at motor og især gearstang ikke rokker sig ud af stedet!


Jeg har også fået IL Motorsports forstærkede motorophæng på. Nu kikser jeg ikke gear skiftet mellem 2 og 3. gear mere.

@jepperimmen og Kuksi
Er der snart flere originale dele tilbage i jeres biler? :wink:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Kuksi » lør 22. okt 2011 11:36

@jepperimmen og Kuksi
Er der snart flere originale dele tilbage i jeres biler?

Ja da! Jeg kan i flæng nævne ting som sidespejle og benzindæksel. :lol:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Næste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron