Toms '99 Jubilæumsmodel

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Re: AHA!

Indlægaf Piphest » fre 21. okt 2011 09:25

one-niner skrev:Ikke en projektopdatering men en aha-oplevelse:

Her til morgen lagde jeg mærke til lidt damp fra det ene sidespejl, da jeg skrabte is. Efter at have mærket efter, kunne jeg konstatere, at der er varme i mine sidespejle. Det tænder åbenbart med elbagruden. Det havde jeg ingen anelse om :)

Er der det på alle NB'ere?

- Tom

Det er ikke noget jeg har lagt mærke til, men fedt nok hvis det er! :-)
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Lurendrejer » fre 21. okt 2011 09:30

De er endda meget effektive, på en kold morgen står dampen meget tydeligt. Det ser fee ud :)
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf one-niner » fre 28. okt 2011 15:02

Aaaargh...

Jeg ved ikke helt, hvad der er sket, men det ser ud til, st en stor fugl eller en kat, eventuelt begge dele, har været en tur hen over bagenden på min bil. Der er sand og ridser :'(

Billeder kommer senere.

Hvad koster en pletlakering? Kan det betale sig at tage det som en forsikringsskade?

Fvck, hvor er jeg bitter...

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf hasse » fre 28. okt 2011 15:07

Er/var det ikke i Sønderjylland, der er/har været en los løs? :twisted:
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » fre 28. okt 2011 15:45

Ærgeligt og surt!
Mon ikke den fugl er styrtet ned i bilen, for så er det jo ofte uden selvrisiko og præmiestigning. :wink:

Skulle de være en kat der er problemet, så har jeg hørt de ikke tåler kølervæske. Mon det kan smages i en dåse tun? :lol:

PS. Jeg kan faktisk godt lide katte. Men de skal fa... holde sig fra bilerne og fra at skide i mine bede.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Piphest » man 31. okt 2011 09:45

one-niner skrev:Aaaargh...

Jeg ved ikke helt, hvad der er sket, men det ser ud til, st en stor fugl eller en kat, eventuelt begge dele, har været en tur hen over bagenden på min bil. Der er sand og ridser :'(

Billeder kommer senere.

Hvad koster en pletlakering? Kan det betale sig at tage det som en forsikringsskade?

Fvck, hvor er jeg bitter...

- Tom


Det lyder vildt at det har ridset så meget. Der har efterhånden været en del katte på min bil, men det er der ikke kommet nævneværdige ridser af.

Prøv at ringe til Hans Christian hos Bredsten Autolak - 21694732. Han er super god og meget rimelig. Jeg skal nok også have lavet lidt på min, så måske vi skulle få det lavet på samme tid og så spare lidt.
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf one-niner » man 31. okt 2011 09:53

Piphest skrev:
one-niner skrev:Aaaargh...

Jeg ved ikke helt, hvad der er sket, men det ser ud til, st en stor fugl eller en kat, eventuelt begge dele, har været en tur hen over bagenden på min bil. Der er sand og ridser :'(

Billeder kommer senere.

Hvad koster en pletlakering? Kan det betale sig at tage det som en forsikringsskade?

Fvck, hvor er jeg bitter...

- Tom


Det lyder vildt at det har ridset så meget. Der har efterhånden været en del katte på min bil, men det er der ikke kommet nævneværdige ridser af.

Prøv at ringe til Hans Christian hos Bredsten Autolak - 21694732. Han er super god og meget rimelig. Jeg skal nok også have lavet lidt på min, så måske vi skulle få det lavet på samme tid og så spare lidt.

Ok. Jeg skal lige have undersøgt, om jeg tager det som en forsikringsskade, da jeg ikke har præmieregulering. Tror i øvrigt det var en hund, når jeg nu tænker lidt over det :evil:

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AS DK » man 31. okt 2011 10:01

one-niner skrev:Ok. Jeg skal lige have undersøgt, om jeg tager det som en forsikringsskade, da jeg ikke har præmieregulering. Tror i øvrigt det var en hund, når jeg nu tænker lidt over det :evil:

- Tom


Ved du hvem hundens ejermand er? Hunde har ansvarsforsikring, der dækker sådanne skader.
Med mindre det altså er din egen hund :cry:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf one-niner » man 31. okt 2011 10:13

AS DK skrev:
one-niner skrev:Ok. Jeg skal lige have undersøgt, om jeg tager det som en forsikringsskade, da jeg ikke har præmieregulering. Tror i øvrigt det var en hund, når jeg nu tænker lidt over det :evil:

- Tom


Ved du hvem hundens ejermand er? Hunde har ansvarsforsikring, der dækker sådanne skader.
Med mindre det altså er din egen hund :cry:

Nej, desværre.
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf hasse » man 31. okt 2011 10:49

Nu begynder fantasien:
Hvad med at finde en hund og placer den på ridserne?
Tag et billede.
Tag hunden ned.
Giv den en godbid.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » man 31. okt 2011 10:56

Men bortset fra det:
Ved ikke, om det også gælder for din, men på NA'erne (de første?) har malingen/lakeringen - især på bagsmækken - en tendens til at krakelere og gå af i flager, hvis man begynder at rode med den.

Jeg fik - så det vil du også få - et godt resultat ved selv at lakere hele bagsmækken med en org. spray fra Mazda.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf one-niner » fre 4. nov 2011 12:54

SÃ¥ er der lidt billeder.

På disse kan man se hvor meget sand, utysket har efterladt. Jeg tror den har brugt \"hylden\" under nummerpladen til at sætte af på.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Og efter en vask er ridserne meget tydeligere. Der er endda en bule i bagklappen.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Har talt med forsikringsselskabet, og der lader ikke til at blive nogen problemer ud af det.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf KimT » lør 5. nov 2011 01:41

one-niner skrev:SÃ¥ er der lidt billeder.

- Tom

Det ser temmelig vildt ud :(
Alt det sand og skidt kan næsten ikke stamme fra en hund?

Pisse træls!
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Musikeren » lør 5. nov 2011 18:40

Åhh nej. tror du har haft \"fornøjelsen\" af at ha' haft en yngre ubegavet halv fuld \"personage\" oppe på bilen i et forsøg på at lave et \"hollywoodsllide\" :evil:

havde selv den \"glæde\" i Ringkøbing for 1 1/2 års tid siden på en tankstation hvor dytten var parkeret mens jeg havde lejet en varevogn. jeg fik pyntet kølerhjelm, lygteklap (na'er) A-stolpe den ene forskærm, sidedøren + spejl i førersiden samlet pris for lakering løb op i ca. 14.000 mener jeg. - tror idioten har haft træsko på, da der var afsluttet med en fin fin bule i døren, håber sgu' at han har slået sig. ingen problemer med at få forsikringsselskabet til at dække, men blev alligevel \"lettet\" for 3500 i selvrisiko :evil:
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 29. okt 2007 10:08
Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf one-niner » lør 3. dec 2011 13:16

Så har jeg fået bilen tilbage fra reparation, og det var fandeme på tide. Jeg havde fået en 1,død Suzuki Swift som lånebil. Det var hårdt for min mandighed, men heldigvis har jeg deltaget i Movember, så det kompenserede delvist.

Nå - jeg havde jo meldt det til forsikringen, og var lidt spændt på, hvor meget dyrere end selvrisikoen på ~2k, det ville blive. Selv om jeg har fastpræmie, betyder det jo stadigvæk et problem, hvis jeg i løbet af de næste år vil skifte forsikring... Oh, well.

Regningen til forsikringsselskabet blev på lidt over 10.000 :o så det var jo nok den rigtige beslutning. Jeg har så også fået en del for deres penge:
- Ny bagklap (de kunne ikke finde en brugt, og ville af en eller anden årsag ikke rette bulen ud).
- Lakering af bagklap.
- Lakering af den smalle plade mellem bagklap og kaleche.
- Lakering af venstre bagskærm, hvor de værste ridser var.
- Lakering af højre bagskærm, hvor der var en enkelt lille ridse.
- Adskillelse og samling, inklusiv baglygter.
- Lidt rustbeskyttelse.

Det ser ved første øjekast fint ud, men jeg skal lige have den kigget efter i et ordentligt lys, når den ikke er regnvåd.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

ForegåendeNæste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron