Toms '99 Jubilæumsmodel

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf one-niner » ons 21. sep 2011 17:24

Så har jeg både den reparerede motorstyring og den renoverede generator, og i morgen kører jeg bilen på værksted. De har først en tid på fredag, men ville se, om de kunne tage den ind i løbet af i morgen, hvis der opstod et hul.

Forhåbentligt er det kun et spørgsmål om en dag eller to, før den lille blå igen er i live :)

Jeg har i øvrigt købt en 6A lader i thansen til 129,-. Hvis den virker, synes jeg, at det var et ret godt køb, men lad os nu se. Jeg skal jo have strøm nok på bilen til at køre til værkstedet, og de 7,2 volt der var, er nok i underkanten :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » tors 22. sep 2011 09:22

Laderen fungerede fint, og nu er bilen kørt på værksted. Selv om det var en nervepirrende tur, så var det rart endelig at bare køre lidt igen :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » tors 22. sep 2011 21:13

It's alive! Mvuhuhhahahahaaaa...
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » ons 28. sep 2011 08:40

Fik lavet et midlertidigt fix af, at motoren satte ud ved udkoblinger. Reverant arbejder på en mere helstøbt løsning - den mand er simpelthen fantastisk :)

Ellers kan jeg berette, at jeg er i gang med at autotune på livet løs, når der lige er tid til det. Jeg poster nogle maps, når jeg når lidt længere.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » fre 30. sep 2011 10:32

Dette er det AFR-map, jeg kører med i øjeblikket:

Billede

Jeg har flikket et andet sammen baseret på nogle timers internet-research:

Billede

Billede

Tanken er, at man godt kan køre mere magert end 14,7:1, når man blot cruiser af sted på landevej/motorvej med lav belastning på motoren.

14,7:1 giver det laveste forureningsniveau, og 12,5 - 13:1 giver flest hk.

Jeg skal have undersøgt, om mit \"cruising-område\" passer med virkeligheden, og så have vagtsomme øre, der lytter efter banken.

Overvejer lidt om jeg skal tune lidt forsigtigt på det i aften, og så gå lidt mere til makronerne på Randers-turen i morgen, hvor jeg har en co-driver, der kan holde lidt øje med laptoppen.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » lør 1. okt 2011 23:22

Prøv at kaste et blik på Braineack's forslag til map her: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=418309#post5136386
Ligner da en opsætning der sparer på dråberne.
Eller denne, også fra ham. http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=22894
Senest rettet af Kuksi lør 1. okt 2011 23:52, rettet i alt 1 gang.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » lør 1. okt 2011 23:30

På dagens spontantur, hvor pisken blev svunget lidt, kørte jeg 10,9 km/l. Det er vist nogenlunde det jeg plejer at køre på sådan en tur.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Piphest » man 3. okt 2011 11:35

one-niner skrev:Facelift, spoiler, udstødning og skørter

Nogen af disse stumper var monteret, da jeg købte bilen i 2009.

Hvide sidereflekser og hvide blinklys. Frontspoileren ligner OEM. Sideskørterne er til gengæld lidt specielle. Meget diskrete, svære at finde og... svinebillige - jeg mener det var 99 euro plus fragt :)

Billede

Baglygterne fra NB FL og mellemrør/bagpotte fra Larini. Larini laver desværre ikke udstødninger til MX-5 længere. Jeppe gjorde mig i øvrigt opmærksom på, at MX-5-skiltet ikke er fra en NB eller NB FL. Er det mon fra en NC eller noget aftermarket lir?

Billede

Midterkonsol fra NB FL:

Billede

Dørpanelerne er vist også fra NB FL. Guderne må vide hvorfor rammen om højtalerne er malet guldarvet. Et endnu større mysterie er, hvorfor fanden jeg ikke har fået gjort noget ved det endnu :o Der er også noget kulfiber-look trim omkring den øverste lille højtaler.

Billede


Hej One-Niner

Er det kun baglygterne du har fået fra den faceliftede :?: At dømme ud fra billederne, så er fronten den originale fra 10AE'eren.

Jeg går faktisk med overvejelser om at skifte fronten og baglyglerne på min 10AE til front og baglygter fra enten den faceliftede eller fra en Mazdaspeed. Så hvis du har skiftet fronten, kunne det være fedt at se et billede af den, så jeg kan se hvad jeg kan vente :!: :D
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf one-niner » man 3. okt 2011 12:29

Piphest skrev:Hej One-Niner

Er det kun baglygterne du har fået fra den faceliftede :?: At dømme ud fra billederne, så er fronten den originale fra 10AE'eren.

Jeg går faktisk med overvejelser om at skifte fronten og baglyglerne på min 10AE til front og baglygter fra enten den faceliftede eller fra en Mazdaspeed. Så hvis du har skiftet fronten, kunne det være fedt at se et billede af den, så jeg kan se hvad jeg kan vente :!: :D

Hej Piphest,

Godt at høre fra dig igen - det er længe siden. Og ærgerligt at du ikke nåede at blive klar til Five-tour - det var en fed tur.

Jeg kan godt huske, at vi tidligere har talt om at skifte front (det var vist i Skive sidste år) - jeg er ikke kommet længere end til at tænke over det :) Og som du kan se, er jeg heller ikke kommet længere med at få malet højtalerpanelerne i dørene (suk).

Det eneste jeg ved om at skifte fronten til en faceliftet er, at det kræver lidt mere end blot at skifte "skallen" og lygterne. Der er et write-up et sted på miata.net. Jeg er egentlig frisk nok på at give det en chance, hvis jeg kan finde stumperne til den rigtige pris. Og hvis en af os alligevel skal have en front lakeret, ville det være dumt ikke at få malet en ekstra ved samme lejlighed.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Piphest » man 3. okt 2011 12:41

one-niner skrev:
Piphest skrev:Hej One-Niner

Er det kun baglygterne du har fået fra den faceliftede :?: At dømme ud fra billederne, så er fronten den originale fra 10AE'eren.

Jeg går faktisk med overvejelser om at skifte fronten og baglyglerne på min 10AE til front og baglygter fra enten den faceliftede eller fra en Mazdaspeed. Så hvis du har skiftet fronten, kunne det være fedt at se et billede af den, så jeg kan se hvad jeg kan vente :!: :D

Hej Piphest,

Godt at høre fra dig igen - det er længe siden. Og ærgerligt at du ikke nåede at blive klar til Five-tour - det var en fed tur.

Jeg kan godt huske, at vi tidligere har talt om at skifte front (det var vist i Skive sidste år) - jeg er ikke kommet længere end til at tænke over det :) Og som du kan se, er jeg heller ikke kommet længere med at få malet højtalerpanelerne i dørene (suk).

Det eneste jeg ved om at skifte fronten til en faceliftet er, at det kræver lidt mere end blot at skifte "skallen" og lygterne. Der er et write-up et sted på miata.net. Jeg er egentlig frisk nok på at give det en chance, hvis jeg kan finde stumperne til den rigtige pris. Og hvis en af os alligevel skal have en front lakeret, ville det være dumt ikke at få malet en ekstra ved samme lejlighed.

- Tom


Ja jeg gad virkelig godt have været med på turen. Men nu er bilen langt om længe blevet færdig og nu starter den hver gang, bliver ikke varm og den kører fantastisk! Samtidig yder den ca. 340 hk. Da de kørte den ind havde de den oppe på 356 hk. og godt 400 Nm., hvor de så skruede den lidt ned igen fordi benzinflowet kun lige kunne følge med når den blev presset.
Til vinter skal jeg have fundet flaskehalsen mht. det med benzinen og have trimmet methanol/vand -indsprøjtningen lidt, så jeg kan hive lidt mere ud af den.

Det lyder som en rigtig god idé at få malet begge biler samtidigt :!: Jeg har fundet en rigtig god maler, så lad os tales ved :!: :D
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf one-niner » man 3. okt 2011 12:49

Piphest skrev:Da de kørte den ind havde de den oppe på 356 hk. og godt 400 Nm., hvor de så skruede den lidt ned igen fordi benzinflowet kun lige kunne følge med når den blev presset.
Til vinter skal jeg have fundet flaskehalsen mht. det med benzinen...

Sweet Jesus :o Jeg går ud fra, at du har EV14-dyser, en dual feed fuel rail og en seriøs benzinpumpe?
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » man 3. okt 2011 14:05

Ja, en ny (brugt) faceliftet front med de bedre forlygter er nu på listen, så hvis nogen ligger inde med en sådan, helst også med tågelygter, så sig endelig til.

Jeg har endda fundet en front-spoiler fra tyske ATH, der ligner min nuværende så meget, at den matcher mine diskrete sideskørter:

Billede

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Piphest » man 3. okt 2011 15:18

one-niner skrev:
Piphest skrev:Da de kørte den ind havde de den oppe på 356 hk. og godt 400 Nm., hvor de så skruede den lidt ned igen fordi benzinflowet kun lige kunne følge med når den blev presset.
Til vinter skal jeg have fundet flaskehalsen mht. det med benzinen...

Sweet Jesus :o Jeg går ud fra, at du har EV14-dyser, en dual feed fuel rail og en seriøs benzinpumpe?


Jo, jeg har fået monteret en Walbro benzinpumpe som kan bumpe 255 liter i timen, 750 cc dyser og en Flyin Miatas dual feed fuel rail, jeg mener dog der var noget med fuel railen, som var anderledes i forhold til de biler vi har her hjemme (jeg kan ikke huske om det var noget med at den kun kunne enkelt fødes), men Andreas fik det langt om længe til at fungere.
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Piphest » tors 6. okt 2011 13:11

one-niner skrev:Sweet Jesus :o Jeg går ud fra, at du har EV14-dyser, en dual feed fuel rail og en seriøs benzinpumpe?

Jeg tror jeg har fundet "flaskehalsen". Da jeg bestilte kittet hos FM, bestilte jeg også en AEM justerbar brændstof regulator. Da jeg hørte dem der havde kørt bilen ind, om de havde skruet op for denne, sagde de at det havde de ikke, så det er sikkert den der gør at der "kun" kan leveres benzin til at lave 356 Hk. 8)
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

AHA!

Indlægaf one-niner » fre 21. okt 2011 09:22

Ikke en projektopdatering men en aha-oplevelse:

Her til morgen lagde jeg mærke til lidt damp fra det ene sidespejl, da jeg skrabte is. Efter at have mærket efter, kunne jeg konstatere, at der er varme i mine sidespejle. Det tænder åbenbart med elbagruden. Det havde jeg ingen anelse om :)

Er der det på alle NB'ere?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

ForegåendeNæste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron