Toms '99 Jubilæumsmodel

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf one-niner » tors 12. jan 2012 15:05

Så fik jeg også MX-5-skiltet på bagklappen. Det havde ligget hos mekanikeren i et stykke tid, da han ikke kunne nå at få det hjem i første omgang. Det gamle knækkede, da det blev taget af.

Ved samme lejlighed fik jeg også slebet/poleret reparationen på højre bagskærm. Det viste sig, at ridsen dér, kun var blevet pletmalet, og det var altså ikke gjort godt nok. Jeg opdagede det en dag, jeg vaskede bilen. Man kunne se det i det helt rigtige lys, og også mærke det, når man kørte fingrene hen over, når den var helt ren.

Næste projekt er en Ditec-behandling. Jeg har fået et tilbud på 2.500 eksklusiv fælge, da de er ret hærgede og nu er degraderet til permanente vinterfælge.

Jeg skal i øvrigt flytte sammen med kæresten om et par uger, og så får dytten en garage :)

- Tom
Senest rettet af one-niner tors 12. jan 2012 21:51, rettet i alt 1 gang.
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Bent » tors 12. jan 2012 18:27

one-niner skrev:Jeg skal i øvrigt flytte sammen med kæresten om et par uger, og så får dytten en garage :)
- Tom

Nå, der var så en årsag, til en så drastisk handling :lol:
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Re: Toms '99 Jubilæumsmodel

Indlægaf one-niner » søn 26. maj 2013 11:54

Det er ved at være et stykke tid siden, at jeg har opdateret tråden her, men nu er der en god anledning.

Da jeg skiftede tændrør, fandt jeg olie på gevindet af to af dem, så det var tid til en ny ventildækselpakning. Da jeg før har snakket om, at få malet ventildækslet, så var dette en god anledning. Jeg lånte et dæksel af Andreas, som jeg har renset og malet, og det skal sættes på sammen med pakningen i løbet af ugen - så kommer der lige et par billeder mere. Jeg har også valgt at købe en ny gummipakning til PCV-ventilen samt en ny ventil (relativt billigt ved mx5parts), da jeg fjernede begge dele for at få malet ordentligt.

Jeg gik i øvrigt all-in på at rense dækslet, så de tre plader på indersiden blev også fjernet, så jeg kunne tjekke for slam og skidt. De skal på igen med flydende silikonepakning og "thread-locker" på skruerne (løse skruer oveni topstykket er ikke optimalt).

Glæder mig til at få det på :)

- Tom

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Toms '99 Jubilæumsmodel

Indlægaf AS DK » man 27. maj 2013 08:20

Hej Tom

Flot resultat.
Jeg går selv med planer om at male ventildækslet Jubii-blåt.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Foregående

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron