Så kom jeg lidt videre i påsken med trackday/MX-5 cup raceren. Bilen er bygget sammen med Andreas, fra http://www.Au2fast.dk og er sammensat lige præcis med de rigtige stumper.
Formålet med bilen er at den skal kunne anvendes til MX-5 Cup, Klub Rallye, Hill Climb, Young Timer og naturligvis track days.
Min fine grønne MX-5 har efterhånden været på bane for mange gange og jeg ønsker en bil, som jeg ikke skal være helt så øm over i tilfælde af der kom en 911'er i vejen og en skærm bliver krøllet.
Bilen, en 1991 (eller er den 90 ??) hvid 1,6 nøje udvalgt sammen med Andreas og hele projektet er stærkt inspireret af Keith Tanner's Targa Miata http://www.targamiata.com
- Kalechen er fjernet - og hard top monteret
- AC er fjernet
- Tandstang med servo monteret
- Ud med højtalere og andet der vejer som ikke skal bruges.
- Manuelt rudehejs og ingen centrallås (det vejer)
- For og bagbro er fra en 1,8 inkl. forstærkning bagerst
- Bremser fra en 1,8 (uden ABS - der vejer)
- Let svinghjul/ACT kobling (tidligere monteret på den grønne)
- Bagtøj med spær
- Gule koni dæmpere (tidligere monteret på den grønne)
- Eibach fjedre (tidligere monteret på den grønne)
- Flyin Miata bumpstops (tidligere monteret på den grønne)
- Jackson Racing Tubular kræningstabilisatorer
- Intern/Ekstern hovedafbryder
- Bøjle produceret i Sverige til MX-5 cup monteret med ekstra tværgående forstærning så den opfylder de danske HMS regler.
- Fia godkendte Sparco Sprint 5 sæder, monteret på org. skinner (Sæderne er meget lettere end de originale - og man sidder lavere end org. sæderne). I højre side kan de skrues direkte på de org. skinner, men i venstre side, skal der modificeres lidt. Andreas ved nu hvordan man gør
- Fia godkendte Sabelt 6 punktsseler. De originale sidder der stadig. Ellers kan den ikke synes.
- Bukserøjne forrest og bagerst
Der er bestilt Team Dynamics 15\" Miata Spec Pro Race 1.2 fælge i hvide.
Hvad mangler der:
- R-dæk. Hvor kan disse købes billigt ?
- Afgift og nummerplader. Skal finde en fornuftig løsning med forsikringsselskabet.
- Friske bremskeklodser
- De sidste klistermærker (vigtig detalje)
- Montering af K&N luftfilter som jeg har liggende fra den grønne.
Nice to have:
- Opdateret motor og motorstyring. Gerne en lækker 2,0'er med skrappe knaster eller et Rotrex kit.
- Komplet udstødning
- Yderligere vægtreduktion
- Hi-spec forbremser
- Snap on rat