Side 1 af 1

Galleri: Kuksi's MX-5, NA 1990 1,6.

Indlæg: man 15. nov 2010 23:17
af Kuksi
Billede (Tak for billedet web)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Historie:
Bilen har jeg fundet pÃ¥ www.mobile.de og selv hentet i Tyskland 20-1-2007. Det er en rød NA fra 1990, som har levet sit liv i det sydlige Tyskland. Modellen er med servostyring og elruder. Bilen er â€

Indlæg: man 15. nov 2010 23:19
af Kuksi
Her er den nye clean bagende, uden ramme om nummerplade. (Idag kører jeg dog med JR's rustfrie catback system. En afgang,mærkbar mere power og 4 kg sparet)
Billede
Forfra er den da stadig OK, syntes jeg.
Billede

Opdateret med \"PowerWrap\", fra Biltema. (som så kun holdt til et års hård brug)
BilledeBillede

Og så lige lidt mere for øjet, poleret ventildæksel.
Billede Billede
JR Rustfri udstødning. :D Billede Billede

Indlæg: man 15. nov 2010 23:20
af Kuksi
Sådan ser den ud monteret på bilen. Klart mere power over 6000 omdr. og mindere (dybere) lyd end tidligere.
Billede

Indlæg: tors 25. nov 2010 21:17
af KimT
Det ser dælme godt ud! :P

Jeg ville overveje at fjerne reklamepladen på din bagerste nummerplade.
Den rød/hvide nummerplade vil stå flot til den super pæne lak uden den sorte kant m. tekst.

Indlæg: tirs 12. jun 2012 17:39
af Kuksi
Sådan endte undrvognsopsætningen.
Billede
Det var alt det caster den kunne få. Til gengæld regner jeg med at få en ens dæktemperatur på inder/yderside af mine bagdæk nu. De er sjovt nok slet ikke slidt skævt (kun ned) efter 13000km med godt -2,0°

Indlæg: tirs 12. jun 2012 20:31
af one-niner
Jeg går ud fra, at negativ toe er toe out. Den må have været livlig med bagenden. Kan du mærke forskel?

- Tom

Indlæg: tirs 12. jun 2012 21:28
af Kuksi
Ja,negativ er i dette tilfælde toe out, og der er tydelig forskel, og bestemt til det bedere.
Blev også lige opfordret til at vende en tur i bilen, medens der blev ryddet op efter os. Og det var med bemærkningen om, \" du vil helt klart opleve en forskel\". Allerede efter de 2 første sving, var det tydeligt, hvor meget bedere den \"holdt sporet\". Nu er det i byen, så hastigheden var ikke engang særlig høj.
Men turen hjem, og til og fra arbejde i dag, blev ændringen efterprøvet.
Den styrer klart bedere og holder linien markant bedere. Særligt mærkbar et sted i et sving, hvor der krydses jernbanespor. Er dog ikke sikker på andet end at den mindere camber i bag, har medført mindere grib i sving. Men forventer at jeg, som tidligere nævnt, at kunne holde en mere ens dæktemperatur i bag.

Indlæg: tirs 12. jun 2012 23:49
af hasse
Er \"toe out in turns\" ikke noget, der er indbygget i styretøjets geometri?. På MX5'eren?
En størrelse, der er normal på alle/de fleste køretøjer.

Og en størrelse, der konstateres ved en 4 hjuls måling.

Det er mig bekendt ikke en størrelse, \"vi\" har indflydelse på.
Og ikke en størrelse, der direkte kan reguleres/justeres ved en sporing.

Hvis jeg har uret, vil jeg da gerne have at vide, hvordan, det skal kunne lade sig gøre.

PS.
Det er altid en fornøjelse at køre i en nysporet MX'er. Forhåbentlig.
Og sørger man for, at værkstedet spænder justerboltene med de rigtige momenter, holder dytten sporingen forbandet godt. Imt. hvis de bliver spændt med medarbejderens \"fornemmelse for sne\".

Indlæg: ons 13. jun 2012 11:42
af one-niner
Jeg vil tro, at det blot er en registrering af hvor meget toe en omdrejning på justeringsskruen giver, men det er et rent gæt.

- Tom

Indlæg: ons 13. jun 2012 12:52
af hasse
One-niner:
Ad toe-out in turns:
Nej det er det ikke.

\"Toe-out'en in turns\" refererer til, at ved drejninger/sving vil/bør det inderste af forhjulene bevæge sig i en mindre svingbue - mindre radius - end det yderste forhjul.

Skyldes konstruktionen af styretøj, ophæng osv. osv.
Jeg mener ikke, at \"vi\" kan justere på den.
Bortset fra via den almindelige sporing af forhjulenen. MÃ¥ske.

Er for at forbedre styreegenskaberne.

Indlæg: ons 13. jun 2012 14:05
af one-niner
Ok. Giver god mening.

- Tom

Re: Galleri: Kuksi's MX-5, NA 1990 1,6.

Indlæg: man 10. jun 2013 18:44
af Kuksi
Det er da tydeligt at se hvor man kommer til :-)
Det er en fantastisk opfindelse sådan en polrmaskine, sammen med de rette midler, kan man udrette små mirakler.
Se forskellen mellem bagklap og en ny poleret motorhjelm. :D

Billede

Billede

Re: Galleri: Kuksi's MX-5, NA 1990 1,6.

Indlæg: tirs 11. jun 2013 14:11
af Tomsale
Shit mand - Kuksi, det giver da mening.
Sikkert meget tydeligt på en Rød alm. lakering.

Det ser dælme godt ud, hvornår har du tid?? 8)

Tom

Re: Galleri: Kuksi's MX-5, NA 1990 1,6.

Indlæg: tirs 11. jun 2013 22:24
af Kuksi
Sikkert meget tydeligt på en Rød alm. lakering.

Ja med 2 røde og 1 sort metalic bil, så skal der nok blive god brug for den polermaskine.
Jeg skal love for at selv en 1 år gammel sort lak, kan man se en fantastisk forbedring. Den sorte havde fået en meget tydelig 30 cm lang ridse på bagskærm og benzindæksel. Den kunne fjernes 100%, ved omhyggeligt arbejde. (nu mangler jeg bare de sidste 90% af Megan'en :) ) Når så engang hele bilen er poleret, kommer den aldrig i vaskehal igen (som den tidligere ejer tydeligvis har gjort).
Et godt råd til jer alle, læs vaske guide på http://www.bilvask.nu. Smid jeres vaskebørster og vaskeskind af h...til, og køb en vaskehanske af lammeskind (eller fårhud som min søn kaldte den :lol: ) og nogle microfiber håndklæder.
Tænk jeg har vasket bil i hånden i så mange år uden, det er virkelig guds gave (eller hvem man nu tror på), til os bil nørder.