Garageprojekt og årets første topløse tur

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf And » tirs 18. maj 2010 13:07

Webmaster skrev:Leder i øvrigt efter en værsktedsvogn til alt mit værktøj. Forhørte mig lige hos Snap-on, men de skal have 10K plus moms for de mindste.. Måske lige i overkanten. Nogen idéer ?

Det er helt sikkert mere lækkert med en vogn fra Snap-on, men come on - det er til hobbybrug. Lækkert værktøj er en fed ting, men køb i stedet en vogn fra Bauhaus til 1400 kr (i fin kvalitet!) og brug så resten på gejl til MX-5'eren! Du forventer vel at køre mere i bilen end at skrue på den :wink:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Viggoman » tirs 18. maj 2010 14:17

Webmaster skrev:Leder i øvrigt efter en værsktedsvogn til alt mit værktøj. Forhørte mig lige hos Snap-on, men de skal have 10K plus moms for de mindste.. Måske lige i overkanten. Nogen idéer ?


Spar på vognen og spender på værktøjet. Det er penge lige ud af vinduet at købe billigt værktøj (ask me how I know....)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf jepperimmen » tirs 18. maj 2010 14:48

Webmaster skrev:Leder i øvrigt efter en værsktedsvogn til alt mit værktøj. Forhørte mig lige hos Snap-on, men de skal have 10K plus moms for de mindste.. Måske lige i overkanten. Nogen idéer ?

Med alle de racerteams der har lukket butikken i DTC og andre serier, så er der vel nogen der som har brugt kvali-varer til salg - og så får du tilmed et "møbel" med den rigtige stamtavle :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Munk » tirs 18. maj 2010 15:08

Det ender med projekt \"den blå bisse\" ;) Værktøjsvogn med skørtesæt, alufælge og læderstue.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Webmaster » søn 23. maj 2010 20:02

Ringede lige på en Snapon vogn... Fra 10K + moms uden indhold.... Av for satan...!!

Kigge på den i Bauhaus, som sørme står i min garage nu. Løser opgaven fint. Det er sku dejligt at få styr på alt det gamle slidte værktøj. Løftede indholdet af topnøglesættet over i vognen... ja ja... ved det godt.. Jeg syntes bare selv at jeg er ret smart :roll:

Overvejer om de der små firkantede indhag i siden kan anvendes til at montere nogle af deres plastikbakker... Det må jeg lige finde ud af!

Billede
Billede
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » søn 23. maj 2010 20:31

Ordnung muss sein.

Så er der lige det med at lægge dem tilbage - de rigtige steder!!! - , når man har brugt de forskellige toppe!!
(Og ikke bare ned i en kasse: \"Jeg kan altid ordne det bagefter\").


Jeg tror sgu' jeg ska ha' såd'en en ude på Strandgade. Lænket til plankeværket.
Nårh nej: Når jeg kan få stjålet en brandslukker fra bunden af min åbne MX'er, kan denne sikkert osse forsvinde.

PÃ¥ den anden side:
Hvis jeg nu monterer en GPS tracker på den?

Nix. Så skal jeg nok til Polen, når jeg tracker den.
Og så forsvinder MX'eren sikkert...osse.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf KimT » søn 23. maj 2010 21:44

Webmaster skrev:Kigge på den i Bauhaus, som sørme står i min garage nu. Løser opgaven fint. Det er sku dejligt at få styr på alt det gamle slidte værktøj.

Jeg står også og mangler et godt møbel, hvad står sådan en Wisent fra Bauhaus i ?
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Webmaster » søn 23. maj 2010 22:04

Knap 1400,-
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf AS DK » man 24. maj 2010 09:40

Hvis jeg nu monterer en GPS tracker på den?

Nix. Så skal jeg nok til Polen, når jeg tracker den.
Og så forsvinder MX'eren sikkert...osse.


Så skal jeg nok holde øje med den hernede, Hasse. Når jeg forhåbenligt snart får min polske MX5.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf hasse » man 24. maj 2010 10:12

AS DK skriver bl.a.:
\"..Når jeg forhåbenligt snart får min polske MX5.\"

Aha. Nå det tror du!!! (hæ.hæ)
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Webmaster » tors 9. sep 2010 19:57

Så blev den sidste nødvendige del før vinteren installeret... Min isolerede automatiske port og sidste del af loftet. Der mangler lister rundt om porten og loftet skal spartles og males færdig så alle ledninger kan fastmonteres. Så mon ikke vi når en garagewarming før det bliver vinter i år ?? Planerne er også et varme/fugtanlæg, men jeg regner med at vinteren klares med nogle Harald Skrald varmebanditter.

Billede
Billede

http://www.five-speed.dk/images/port.wmv

Den installerede port er en tysk Hörmann http://www.hoermann.dk der virker som noget ganske godt kram. Fik den leveret og installeret af gutterne her: www.npc.dk . Super proff. De gjorde det på knap ½ dag og alt var snurre lige og virkede perfekt. Sådan skal det bare gøres!!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf KimT » tors 9. sep 2010 20:54

Det ser dælme godt ud!

Mht. opvarming og/eller affugtning er der flere muligheder:
- Solvarmepaneler
- Luft-luft varmepumpe
- Affugter (der er to typer, kun den ene virker ved temp. omkring frysepunkt).

De affugtere som er til at betale er nogle værre ineffektive strømtyve (i hvert fald ved lave temperature), så derfor gik jeg bort fra affugtere.

Hvor varmt vil du holde garagen om vinteren?

Jeg har selv overvejet at opvarme min garage som ligner din i opbygning: Muret, isoleret, 40mm isoleret port.
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Webmaster » tors 9. sep 2010 20:58

Den er isoleret med 100mm og jeg ønsker blot at holde garagen tør og frostfri... Hvad skal man så installere ?
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf And » tors 9. sep 2010 21:17

Jeg har en affugter model 700 kr i Silvan - den virker fint - bare ikke når det er for koldt. Men da der er varmtvands-radiator i vores murede/isolerede garage er det ikke så stort et problem. Sålænge temperaturen holder sig omkring 12 grader og over fungerer den fint.
Jeg tilstræber at holde en relativ fugtighed på max 65% og helst ikke over 70% i garagen.

I mellemtiden har jeg dog købt et panel fra Ans Solvarme der skal blæse opvarmet luft ind i den ene ende og vil så tvinge den fugtige garageluft ud i den anden ende hvor der også er udluftningskanaler.
Panelet er ikke sat op endnu, så jeg kan intet sige om performance. Men det forbruger jo intet strøm og vender samtidigt imod syd, så der er basis for billig opvarmning og ventilation.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf KimT » tors 9. sep 2010 21:53

Webmaster skrev:Den er isoleret med 100mm og jeg ønsker blot at holde garagen tør og frostfri... Hvad skal man så installere ?


Da jeg undersøgte det kom jeg frem til at et solpanel (måske) var det der bedst kunne svare sig. De bruger det også på sommerhuse rundt omkring for at holde dem frostfrie og tørre.
Problemet med både varmepumper og affugtere er at de ikke er særlig effektive ved lave temperature, så der er ikke så mange alternativer.

Jeg er dog lidt skeptisk, da der kan nemt være flere dage med overskyet vejr om vinteren (men når det er overskyet er det ikke så koldt?)
Derfor kom jeg aldrig videre med projektet.

Det bliver meget spændende at høre And's erfaringer når han får det monteret! Men ellers burde det være muligt at få erfaring fra sommerhuse mm. ?

Skal vi have oprettet et gør-det-selv eller hus-og-have forum her på sitet? :-p
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron