Garageprojekt og årets første topløse tur

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Garageprojekt og årets første topløse tur

Indlægaf Webmaster » man 12. apr 2010 21:38

De sidste mange måneder er gået med at istandsætte hus, som nu endelig er beboelig. En hård omgang samtidig med aflevering af lejligheder og et krævende fuldtidsjob.

Det var slet ikke meningen at garagen skulle sættes i stand, men efter at taget blev ordnet efter en forsikringsskade, blev tømreren og jeg enige om at tidspunktet var det rette til at gå i gang med resten (hurra for kassekredit). Garagen var oprindelig todelt med et redskabsskur og garage. Mellemvægen er nu revet ned og fundamentet jævnet så gulvet er i niveau. Garagen er nu 8,75 m i længden. Dermed skulle der være plads til en ekstra MX-5 :twisted: Begge langsiderne og loftet er blevet isoleret med 10 mm og har fået monteret birketræsfiner. For hver 2. meter er monteret el så man ikke hele tiden mangler strøm og der er kommet ordentlig belysning i loftet. Planen er at montere en automatisk port, men det må lige vente lidt til der igen er positiv cash flow. Imens skal jeg i gang med at spartle, pudse og male, så den sidste finish kan komme på plads. Og der er bare mange gipssamlinger og skruer. Når der er malet skal der installeres ordenlige skabe, arbejdsbord så det virker pænt (Lige nu er det noget rod).

Billede

MX-5’eren blev i lørdags hentet fra garageanlægget på Frederiksberg, hvor den har stået de sidste 6 måneder. Den er ganske støvet, da jeg ikke fik lagt cover over den. Batteriet var helt dødt, men takket været en lånt lader (Tak Mikkel) er der nu liv i den gamle gryde. Aften i dag gik med olieskift. Hvad bedre kan indvie garagen end et olieskift. Jeg fik ikke skiftet sidste år grundet alt maset med huskøb og flytning, så bilen havde stadig olien fra motorskiftet sidste år i karet. Desværre havde jeg kun Agip 10-60 Racing stående, så det røg på. Tror det er lidt for tykt – men det er bedre end den trætte olie. Havde et org. Mazda filter liggende – så bilen var klar til lidt leg. Årets første tur uden tag, blev således rundt om Esrum sø en mørk April aften… ÅÅÅhhh hvor herligt og hvor jeg dog har savnet den lille brummende snurremaskine.

Det skal blive godt med et par gode solskinsture uden tag de næste par weekender når tiden ikke bruges på at spartle, pudse og male….. Og nåeh ja… jeg må også hellere få vasket den lille bil.. 6 måneders støv er den forkerte slags patina :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » man 12. apr 2010 23:11

Hver eneste gang jeg ser en af jeres garager, bliver jeg (racing)grøn af misundelse.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Tore » tirs 13. apr 2010 07:30

Også mig - heldigvis har jeg fået overbevist konen om, at næste hus skal have en garage der er stor nok til man kan arbejde på bilen derinde. Vores nuværende er kun lige stor nok til opbevaring, til gengæld er den frostfri og ventileret. Ville bare ønske mig at kunne skrue uden at trille bilen ud i indkørslen. Bare det var mig der havde sådan en lækker garage. :o
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » tirs 13. apr 2010 10:05

Tillykke med garagen. Vi ser frem til housewarming....... 8)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf jepperimmen » tirs 13. apr 2010 12:55

Ser sgu godt ud - jeg må have taget et tilsvarende foto 8)
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf And » tirs 13. apr 2010 16:18

Ja det ser jo godt ud - der var fandeme også koldt da du præsenterede mig for garagen sidst! Nu er det vel 100 mm isolering du har fået op og ikke 10 mm - det er godtnok nogle flade omgange glasuld så :D

Nu kan jeg så også godt afsløre at webmasteren ovenikøbet har haft sin \"jomfrurejse\" ud i olieskift på sin MX-5 :wink:

Med hensyn til port, så overvej grundigt om du vil have en hejseport eller et par sidehængslede døre. Det gode ved dørene er at du IKKE fjerner loftshøjde, noget man sætter pris på hvis man løfter en bil godt op. Men der ser nu ud til at være rigeligt med højde at tage af! En port ser nu også lidt mere blæret ud :)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Webmaster » søn 16. maj 2010 17:48

Så blev næste del af projektet færdiggjort. Montering af skabe og arbejdsbord.
Billede
Billede

Der mangler stadig at blive spartlet og malet flere steder i loftet. Vinduet skal males og afslutningsvis en ny elport. Meeen, det skal nok blive klar til en snarlig garagewarming :wink:

Nogen der i øvrigt har set solen ? :?:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » søn 16. maj 2010 18:33

Hold kæft, hvor er det grimt!!

Du spørger: \"Nogen der i øvrigt har set solen ? \"

Ja det har jeg.
Lå og rodede under vognen - i støvregn - og knaldede hod'et op i bunden.
Jeg så solen. Og en del stjerner og måner.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » man 17. maj 2010 10:34

Og vi alm. dødelige skal betale over 1.000/mdr bare for at leje et \"gammelt hønsehus\"...uden høns!

Var der nogen, der sagde/tænkte, at jeg bare er misundelig (på den pæne måde..hvad det så er)??
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » man 17. maj 2010 11:22

Respekt for ambitionsniveauet :!: Kridhvide skabe kombineret med seriøs DIY MX5.....det er god stil. Hvad farve har du bestilt gulvtæppet i ? :wink:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » man 17. maj 2010 13:32

Hun - Webs kone - køber en stor afghaner af en af de hjemsendte.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Star » tirs 18. maj 2010 07:22

Hvad Christian, hvad skete der lige med de der ledninger til armaturerne, kunne du ikke finde skævbideren :lol:
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Webmaster » tirs 18. maj 2010 11:18

Star skrev:Hvad Christian, hvad skete der lige med de der ledninger til armaturerne, kunne du ikke finde skævbideren :lol:


Skal lige have spartlet og malet, så blive de ordenligt fastgjort i loftet...!

Viggo... Det med gulvtæpper havde jeg slet ikke tænkt på... Hmm... Hvad mon de siger hos tæppemanden når man spørger efter et garagevenligt materiale..? Det skal næsten prøves :twisted:

Leder i øvrigt efter en værsktedsvogn til alt mit værktøj. Forhørte mig lige hos Snap-on, men de skal have 10K plus moms for de mindste.. Måske lige i overkanten. Nogen idéer ?
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Tore » tirs 18. maj 2010 12:01

I den helt billige ende er der Biltemas værktøjsvogne. http://biltema.dk/da/Sog1/?quicksearchquery=v%C3%A6rkt%C3%B8jsvogn
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Munk » tirs 18. maj 2010 12:03

Biltema, harald-nyborg og sikkert en del af byggemarkederne har vist hver et par stykker med eller uden værktøj. Kvaliteten er nok ikke helt som de dyrere mærker, men hvis man ikke skal hive skufferne ind og ud 37 timer om ugen er de nok ok.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Næste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron