altid6 skrev:Kommer an på hvordan du bruger din MX-5 . Hvis du bruger den til at cruise og daglig dags kørsel er en OEM kobling fin. Køre du meget på bane, tuner lidt eller har planer om tryk, kan du lige så godt smide en stærkere kobling i, nu du har gearkassen ude. Gode koblinger er ACT som kan købes hos FM eller Helix som kan købes hos Performance5. Når gearkassen er væk og hvis man har MX-5 influenza, så er det en gylden mulighed for at sætte et lettere svinghjul på .
Hvis nu man tog udgangspunkt i det udvalg af koblinger som MX-5 Parts ligger inde med, hvad så?
- Skal have en god portion bøsninger og andet godt derovre fra alligevel. De har jo både Mazda original, Exidy OEC, Sachs OEM og Exidy Organic (stage 1)
Jeg kører blandet... både cruising plus en del lange ture på motorvej, men også frisk kørsel, som i går aftes sammen med web på de fynske landeveje og en eller to trackdays om året.
Lettere svinghjul tager jeg i en anden tråd. Umiddelbart synes jeg prisen for et nyt er høj og kigger i stedet mere på afdrejning, samt afbalancering af det originale.
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtop ... 8916#18916