Side 1 af 1
Galleri: Kuksi's MX-5, NA 1990

:
man 10. nov 2008 01:00
af Kuksi

:
man 10. nov 2008 06:29
af Lennart
Flot bil, nej megaflot bil. Ser flot ud med den frontspoiler.

:
søn 1. mar 2009 21:47
af Kuksi
Så kunne der ikke stå mere i mit første indlæg, så fortsætter lige her.
Fremtidige planer / ønsker
MegaSuirt motorstyring, Stål bremseslanger. Maling af bagklap (har været i haglvejr) Udbedring af paneler. Hjemme lavet Undervogns/Rustbehandling (Tectyl ML).
Opdateret med \"PowerWrap\", fra Biltema.

Opdateret 20-9-2009 med luftintag i klaplygten. Er faktisk yderest tilfreds med resultater. Ikke mindst set i lyset af at det er malet med en spraydåse.
Og så lige lidt mere for øjet, poleret ventildæksel.


:
søn 1. mar 2009 23:25
af hasse
Kuksi:
Du skal sørge for, at de sidste 20-30 cm af \"wrappen\" dvs stykket før cat'en er rigtig godt \"bundet\". Altså noget i retning af tæt ståltrådsomvikling.
Stykket er modtageligt for sten, grus eller, hvad der nu måtte ligge på vejbanen. Det kan meget let blive revet i stykker/revet op.

:
søn 1. mar 2009 23:32
af Kuksi
@Hasse.
Regner med at det lige skal have en \"omsnørring\" med en tynd svejsetråd inden montering på bilen. Du har sikkert ret i at det er et meget udsat sted. Regner med at gøre det samme helt oppe ved topstykket, for at det ikke begynder at skride efter et stykke tid.

:
man 2. mar 2009 00:29
af Viggoman
Nydeligt husflidsarbejde. Næsten mumie agtigt....
Er det der Biltema wrap på højde med det der handles til omkring det dobbelte hos f.eks. I.L. ?

:
man 2. mar 2009 07:42
af hasse
Kuksi:
Oppe ved topstykket har jeg sat spændbånd (eller hvad de hedder de der, man spænder omkring rør).
Det funker. Og så ser det faktisk også pænt ud.
Viggoman:
Tvivler på, at kvaliteten er den samme, men jeg ved det ikke.
Men kvalitet i denne forbindelse er jo faktisk 2 ting:
Isoleringsevne (selv med den \"rigtige\" powerwrap, skal man -naturligvis - holde nallerne væk)
og
holdbarhed. (Den bliver rimelig hård/stiv med tiden. Giver sig udslag i \"støv\", hvis/når man prøver at rette på.et).

:
man 2. mar 2009 15:09
af Claus
Hasse helt enig, men ståltråd duer ikke...det skal være et \"bredt\" rustfrit stål spændebånd af samme type an bruger til en udstødning, det holder.

:
søn 20. sep 2009 19:16
af Kuksi
I skal da lige se hvad der er lavet i ugens løb, og monteret i dag:
Opdateret 20-9-2009 med luftintag i klaplygten. Er faktisk yderest tilfreds med resultater. Ikke mindst set i lyset af at det er malet med en spraydåse.


:
søn 20. sep 2009 19:33
af KjaLLe
Det ser super godt ud Kuksi


:
man 21. sep 2009 10:16
af hasse
Kan ikke lade være med at spekulere på, hvad indtaget giver af sænkning af temperaturen.
Især ved accelerationer.
En tanke jeg lige fik:
Mon ikke motorrumstemperaturen kan sænkes ved at modificere plasticskjoldet under vognen. på en eller anden måde?
Ad spraymaligen.
Det kan du godt være tilfreds med Kuksi. Især i betragtning af, at det er rødt.
Jeg har selv nogle rigtig gode resultater med spraymalig.
I Crystal White org. Mazda spray.

:
tors 1. okt 2009 17:30
af KongKurs
hasse skrev:Ad spraymaligen.
Det kan du godt være tilfreds med Kuksi. Især i betragtning af, at det er rødt.
Jeg har selv nogle rigtig gode resultater med spraymalig.
I Crystal White org. Mazda spray.
Det ser super godt ud...
Kan man overhovedet se forskel fra spray til bilens lak? Ikke på billederne i hvert fald!

:
tors 1. okt 2009 20:54
af L@rs
Et hurtigt spørgsmål, hvor køber du spraymaling henne og hvilken type og farvekode. Mit røde lyn trænger til en omgang hist og pist:-)

:
tors 1. okt 2009 21:36
af Kuksi
Købte 2 dåser hos Høyer Autodele, sidste år. Tror de kostede 75-80kr /stk. Farvekoden kan jeg finde i morgen, men de slog den op i et katalog.
Motip Autolack Acryl, Farvekode: 41400. Det svarer til \"classsic red\", SU.

:
tors 1. okt 2009 22:34
af hasse
L@rs:
Hvis din dyt stadig har har originalfarve, kan du finde DIN farvekode på metalskiltet i motorrummet på firewall'en mellem motorrum og kabine.
Det kan godt være, at de er lidt dyrere, men jeg vil foreslå dig, at du får en Mazdaforhandler til at skaffe dem - spraydåserne - hjem.
Alternativet er, at den lokale slår koden op og finder den tilsvarende farve i sit sortiment.
Måske er der lidt hjælp at hente her:
http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... _mazda.htm
Eller denne:
http://www.mx5-3rdgenerationlimited.com/mx-5colours.htm
Iht Tanner \"Find-it.....\"
er det classsic red for 1992 modellen. Altså SU