Slangeklemmen var et midlertidigt forsøg på at styre tomgangshastigheden/drøvle tomgangsluften. I forbindelse med konverteringen blev IAV ventilen slagtet, da den nye motor ikke bruger samme tomgangsregulering. Efterfølgende har jeg genmonteret ventilen for at styre \"chookeren\".
Konverteringen er forholdsvist nemt. Jeg købte en \"swap kit\" hos FM, der hjælper med div beslag. Du genbruger 95% af det originale ledningsnet, og skal faktisk kun lave om til et par temp sensorer (medmindre du bruger de gamle) og til dyserne.
Det der voldte mig flest kvaler, var min grådighed efter effekt. Hvis du finder en lidt ældre 1,8 version, kan det originale chooker system genbruges, så skal man ikke opfinde et nyt. Desværre har den ældre motorversion mindre effekt. Og når man alligevel skal igang, kan man ligesågodt gå hele vejen.
Da jeg bor på en støvet grusvej, er bilen faktisk sjælden ren at se på... Der er det en fordel med et \"middelmådigt\" kamera
Bagagerummet er beklædt med \"hifi\" filt. På selve bagklappen lavede jeg en træplade og beklædte den med ovennævnte. Ret nemt, og giver et rigtigt godt indtryk, når man åbner klappen.