Kasse til NB bagarum der fylder som reservehjulet?

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Kasse til NB bagarum der fylder som reservehjulet?

Indlægaf BB » lør 19. jul 2008 23:15

Jeg overvejer kraftigt at udskifte reservehjulet med et lappekit for så og lave mig en kasse der kan ligge hvor reservehjulet er i dag.

Det burde spare vægt plus give lidt ekstra bagageplads, men inden jeg går i gang vil jeg lige høre om andre har gjort det samme? Måske har I endda nogle tips, mål eller andet man skal huske på? Måske findes der endda en færdig kasse?

Anbefalinger til et lappekit modtages også gerne. Og er der nogen ulemper ved og bruge et sådanne fremfor et reservehjul?
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Uhrskov » søn 20. jul 2008 09:11

Jeg har også fjernet reservehjulet, og køre med lappekit. Syntes også det ser lidt træls ud, nu hvor gulvtæpet bare ligger og slasker i hulvet uden at fylde det ud.

I stedet for at bygge en kasse. Hvad med blot at ligge en tilpasset plade af spåndplade i bunden af reservehjulshuldet. Så kan du sikkert finde noget filt i samme farve ved en stofhandler. Det kn skæres til så det passer ned i fordybningen. Det er nok det som giver mest plads, vejer mindst.

Ang. lappekit, så kan det kun rede mindre punkteringer. F.eks kørte jeg engang i et huld, så der kom en 3cm flænge i siden af dækket. Det kunne et lappekit ikke rede, og jeg måtte ringe efter fruen :-(
Brugeravatar
Uhrskov
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: fre 10. aug 2007 21:33
Geografisk sted: Langå

Indlægaf Henrik N » søn 20. jul 2008 20:58

Hej BB og Uhrskov,

Jeg stod i samme situation for ca. et år siden - løsningen blev de nederste ca. 11 cm af en murebalje fra Harald Nyborg. Den er tilpas stiv (nu ingen morsomheder) - passer perfekt i omkreds og kan fiskes op og bruges til eks. beskidte sko mv. - og så koster baljen ikke meget mere end en flad 50'er :D

mvh.

Henrik
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Tante Sofie » søn 20. jul 2008 21:12

Hvad siger Falck/Tophjælp/Totempo og hvad de ellers hedder til at man ikke har reservehjulet med??

Nu man ikke kan ringe efter fruen, ligesom Uhrskov :lol:
Beklager evt. gentagelser af tidligere indlæg og spørgsmål...
Brugeravatar
Tante Sofie
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: fre 11. apr 2008 10:31
Geografisk sted: A'mar

Indlægaf Henrik N » tirs 22. jul 2008 06:49

Hmmmmmn........ Tante Sofie....... vejhjælp...... det er jo en Mazda!!!! :D

Jeg tror ikke der bliver problemer - flere nyere biler leveres kun med lappekit - tvivler på Falck/Tophjælp/Totempo og hvad de ellers hedder har råd til at diskriminere disse kunder.

Ulempen ved lappekits skulle være, at udover de naturlige begrænsninger som i Uhrskovs tilfælde, skal dækket ofte kasseres, da det hærdede skum er mere end svært at fjerne fra dækket...... og fælgens inderside kræver efter sigende en seriøs omgang rengøring. :(
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland


Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron