Galleri: And's MX-5 \"Black & Tan\" '92

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » tirs 18. maj 2010 22:03

And:
Hvis du går videre med boltene i topstykket, skal du huske, at der skal bruges en 12 kantet 12 mill. top.

Det er ærgerligt pludselig at opdage, at man mangler den.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » ons 19. maj 2010 07:27

hasse skrev:And:
Hvis du går videre med boltene i topstykket, skal du huske, at der skal bruges en 12 kantet 12 mill. top.

Det er ærgerligt pludselig at opdage, at man mangler den.

Sjovt nok har jeg sådant en liggende jeg har lånt fordi jeg lige har revet topstykket af Corollaen - IGEN! :evil:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » tirs 31. aug 2010 21:02

Kort opdatering...

Vedr. min konvertering til syntetisk olie. Tikkeriet er ikke helt væk, men markant mindre. Den kan dog godt finde på at støje kortvarigt hvis motoren startes varm eller olien for alvor er kørt varm. På banen i Skive havde jeg olien oppe nær 130 grader et par gange og der kunne den godt klapre lidt bagefter i tomgang. Motoren har ikke pådraget sig nogle kritiske lækager, den er ligeså utæt som før (altså kun spild i mild grad!).


Der er blevet brugt en del tid i garagen, ud over poleringen af bilen! Der skete en masse ting på en gang - det startede med dem her...
Billede

SÃ¥ skete dette her...
Billede

Og da jeg var tæt på færdig (med den dør) var vi her...
Billede

Mere om det en anden dag!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Star » tirs 31. aug 2010 21:28

hva and, får du nogensinde kørt iden ? :lol:

hvordan pokker er dine højttalere kommet til at se sådan ud?
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Viggoman » tirs 31. aug 2010 21:40

Hør And, er du ved at bygge en PMV? BMI'et på den dyt bliver da langt over det tilladelige hvis du fortsætter på den måde.... :P

Til gengæld bliver du nem at smutte udenom på en trackday :wink:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf And » ons 1. sep 2010 15:23

Star skrev:hva and, får du nogensinde kørt iden ? :lol:

hvordan pokker er dine højttalere kommet til at se sådan ud?

Alder tror jeg, den ene var mørnet og revnet i skum-membranen i siden. Den anden smuldrede da jeg tog den ud.


Viggoman skrev:Hør And, er du ved at bygge en PMV? BMI'et på den dyt bliver da langt over det tilladelige hvis du fortsætter på den måde.... :P

Til gengæld bliver du nem at smutte udenom på en trackday :wink:

Så så! :D

Det er ikke så slemt som de ser ud til. Døren har taget tre kg på - det er naturligvist en forøgelse, men absolut i småtingsafdelingen. Til gengæld lyder det bare SÅ meget bedre når den lukkes. Derudover kan nævnes den udsøgte fornøjelse ved at døren ikke spiller med når der høres god rock.

I sin tid sparede jeg jo også lidt ved at smide reservehjulet ud ;)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » fre 3. sep 2010 20:02

Dagens status, fjedre skiftet og bil sporet.

Nu står bilen på orignale fjedre - med Koni dæmperne i nederste hak.

Bilen er stadig lidt \"højrøvet\", dog ikke på nogen måde slemt, hvorfor må stå hen i det uvisse.

Nå men jeg er stadig langt mere tilfreds med den som den er nu i forhold til før. I rundkørsler kan mærkes en større krængning end før, men ikke noget jeg føler generer. Hvis jeg tilføjer et par sway bars, tror jeg det bliver rigtigt godt!

Bilen blev kørt direkte til et dækcenter, her i byen, for at få lavet en sporing. Bagvognen stod næsten som den skulle - toe-in var ikke \"helt perfekt\", men camber ok, så det blev besluttet at lade den være som den var. Forvognen blev justeret lidt frem og tilbage indtil målene sad lige i højet. Hele seancen tog mindre end 45 minutter - dejligt med nye stumper i undervognen.

Manden som udførte arbejdet var meget professionel og helt med på at det var \"mine\" mål og ikke standart opsætningen der var opgaven. Han gik fint til opgaven og var meget omhyggelig med tingene. Absolut ros til ham - prisen var oveni latterligt billig - 625 kr (1 time).
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » tirs 7. dec 2010 21:23

Det har været et travlt år... travlt med alt andet end denne bil, mindre end 5.000 km er blevet kørt i år.
Uddannelse og familie har taget meget tid. (og jeg har skruet meget... meget \"fantastisk\" Toyota!!!)

Lidt småting er det dog blevet til:

d. 18/9-10 – 234.350 km:

Ny original Mazda termostat monteret, inklusiv pakning. Pakflader smurt med et tyndt lag RTV silicone. Motor efterfølgende kørt varm og kontrolleret at termostat åbner og blæser aktiveres. Ugen efter kørte jeg til Sønderjylland. En laang testtur hvor motoren blev presset godt undervejs, her viste det sig at problemet med at løbe varm under belastning er væk.


d. 31/10-10 – 234.957 km:

Vinterdæk monteret: Nyere 185/60-14 Goodyear Ultra Grip 7+ på alufælge fra den solgte Toyota. Dæk + fælge kørt 9.400 km på tidligere bil. De originale 14\" alu er indtil videre lagt på hylden, de var konstant utætte som følge af ir og oxidering af den indre kant. Dette skal slibes ned og beskyttes før de tages i brug.

I øvrigt er vinterdækkene lidt nytteløse lige nu... jeg nænner ikke køre i bilen alligevel!


d. 7/12-10 - 234.957 km:

Om en uge er den skriftlige el-installatør prøve overstået, så skal jeg bare overleve den mundtlige i januar. Derefter er der forhåbentligt tid til at lave lidt forbedringer i garagen.
\"Detailing\" står højt på listen, samt lidt forefaldende mekanisk vedligehold og en smule overfladerust.


Næste sæson satser jeg på flere timer på vejen end i garagen... men der bliver kamp om co-driver pladsen :)

Billede

ETA 11/6-2011 - Der røg LeMans :D
Senest rettet af And ons 5. jan 2011 21:29, rettet i alt 1 gang.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Tore » tirs 7. dec 2010 21:28

TILLYKKE!! :-D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 8. dec 2010 00:06

Stort Tillykke :-)
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Mogenz » ons 8. dec 2010 07:35

Jeg havde forventet at se en ælling efter som det må være And og Mette von And´s afkom.

Men stort tillykke herfra.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Star » ons 8. dec 2010 17:29

Fy And, det betyder jo at i har lavet grisebasse... :wink: - IGEN!

Tillykke alligevel :)
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Webmaster » ons 8. dec 2010 19:01

Morten,

Jeg troede at det var den her scanning: http://www.youtube.com/watch?v=NbYRtT1Vw4c ??
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf KjaLLe » ons 8. dec 2010 23:07

Hej Morten.

Nej hvor sjovt - sådan et billede fik jeg også for nogle mdr. siden, jeg skal så være far til Marts :D

TILLYKKE!
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf And » ons 5. jan 2011 21:46

Den skriftlige el-installatør er overstået, endda med et resultat jeg kun kan være stolt af :D

Så venter bare den mundtlige i næste uge og hvordan kan man lade bedre op til den end en tur i garagen!


5/1-11 - STADIG 234.957 km:

Olieskift, bilen havde jo kørt hele 3.200 km siden sidste skift. Egentligt synes jeg det er lidt omsonst at skifte nu, men det er nu engang vinter og jeg havde alligevel 2x4 liter Castrol Edge 0W-40 stående på hylden - bla bla...

Motoren blev varmet op i garagen, imens jeg pådrog mig en halv omgang kulilteforgiftning og måtte flygte udenfor. Denne gang prøvede jeg at skifte olie med bilen stående på jorden og blot løftet ca. 5 cm i hver side... det er sku noget knep!!! Gør det ikke igen, alt måtte udføres nærmest i blinde.

Aaargh, lå på siden og hev og sled med undervognsbehandling på armen og en stænklab i munden - talentløst dovenskab! Et sæt ramper skal indkøbes, de er så meget mere praktiske end at stå og løfte bilen og sætte på bukke for så simpelt et arbejde!

Nå men bilen fik en omgang af før omtalte olie og et frisk filter fra Mazda, så kan den fortsætte med at sove i garagen...


Af projekter jeg satser på at kaste mig over inden sæson'en starter igen...

- Tandremsskift + vandpumpe + nyt kølervand + \"cursed water-plug\" + kølevandsensor bagside motor.
- CAS O-ring + ventildækselpakning + tændrør + timing motor. (rimeligt overkommelig opgave!)
- Adskillelse og rens af gas-spjæld.
- Adskillelse og smøring af bremser + justering håndbremse.
- Køb og montage af Racing Beat sway bars.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron