hasse skrev:Vil kraftigt advare mod at bruge stålbørste til rensning af narvet på skiverne.
De er - ihvertfald mine, Turbo groove - overfladebehandlet.
Og det er overfladebehandlingen, der ryger.
Mine tidligere skiver fik samme farve som And's efter stålbørste"polering"
Da jeg satte nye originale skiver på bilen behandlede jeg dem ikke med noget, der sad en coating i forvejen. Jeg forventede at denne ville yde en rimelig beskyttelse imod korrosion.
Her 10 måneder og 6.500 km senere var skiverne temmeligt angrebet på bagsiden ind imod bilens hjulnav. Bilen har har stået i næsten 5 mdr. i vinterhi i garagen med ca 13 - 14 grader og omkring 60% relativ fugtighed, altså en ganske kontrolleret atmosfære.
Min anbefaling vil derfor være at give sine bremserskiver og/eller nav en form for korrosionsbeskyttelse for at imødegå samme problem.
På ydersiden af skiven, ved anlægsflade mellem bremseskive og fælg, ja der bruger jeg lystigt løs med stålbørsten ved hvert hjulskift. Korrrosion er uundgåelig her og holdes nede med stålbørste og evt. en form for beskyttelse (f.eks. kobberfedt).