Galleri: And's MX-5 \"Black & Tan\" '92

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf And » tors 12. jan 2012 16:13

Gang i nærmest alt... har misligholdt denne tråd alt for længe.

Nåede ikke alt omkring tandremmen, eller gasspjæld og de andre pakninger. Nå men motoren kører videre, med frisk olie og smurte bremser så går det jo godt!!

Nu er der sket meget, sidste sæson nåede jeg at køre både med Koni fjedre, originale fjedre og så Koni igen... uden at være tilfreds! Bilen har fået swaybars, som tog et par forsøg at få monteret... amerikanere kender åbenbart ikke til modeller med ABS bremser?

Nu sker der noget i garagen... fingrene bløder og store mængder undervognsbehandling er flyttet fra bilen til mit arbejdstøj. Nyt er smidt på igen.

Jeg har renoveret den venstre dør mht. rudehejs, rustbeskyttelse og alt hvad der lige kunne pusles om nu jeg var derinde. Ved samme lejlighed tog bilen (igen) lidt under tre kg på. Der blev støjdæmpet, med godt resultat.

Nu er jeg så igang med at montere min Coil over - og samtidig en ny sway bar foran... Det var FOR voldsomt med den første bjælke/jernbanesvelle jeg havde smidt på (fjols). Forstærkningerne blev også taget af igen, de er lidt overkill nu. Meeeeen jeg har dog en skummel plan der måske føres ud i livet senere. Skal bare lige forbi et maskinværksted :wink:

Højre fjederben har så været af ikke mindre end fire gang inden det lykkedes at montere. Først glemte fjolset fedt på gevindet... og det kan man ikke have, så jeg skilte ALT af for at smøre det (perfekt). Dernæst i andet monteringsforsøg fik jeg på mærkværdig vis revet gevindstangen over til den ene fjederskål... Dobbelt FJOLS!!! Her blev jeg reddet af Au2fast, han havde en liggende og i dag var jeg så i garagen igen.

Nu fik jeg så sat det på igen, men alligevel drillede det højre fjederben! Jeg kunne ikke spænde det stangen fast til fjederskålen. En nærmere undersøgelse viste at jeg havde fået sat fjederen skævt - TRIPPEL FJOLS. Nå men jeg tog da bare fjederbenet af igen og ordnede det - fire forsøg, det giver en god timeløn!
Det venstre ben krævede så \"kun\" to forsøg for det lykkedes.

Bagenden går egentligt fint ud over at jeg har hakket et koben i den ene lillefinger og derfor er udstyret med et fint Sofus-plaster.

Masser af billeder senere... nu skal jeg ned og lige sætte de to ben under bagenden. Jeg har lejet garagen ud til en kammerat i morgen, så hans bil lige kan blive serviceret.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Foregående

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron