Side 1 af 4

Galleri: Tores MX-5 (til salg, til vinterpris, 59900)

Indlæg: søn 18. maj 2008 11:52
af Tore
[Update] Min kære kone har fået nyt job, og vi kan ikke få hverdagen til at hænge sammen når vi kun kan have begge børn i den ene af bilerne. Derfor har jeg med tungt hjerte sat mazdaratien til salg. :cry:
Jeg har sat den ned til 59900 fra 69900 kr og indtil videre har jeg kun oprettet en annonce på gul og gratis (manner hvor er bilbasen dyr!)
http://www.guloggratis.dk/mazda/mx5/annonce/18222448-klassisk-sportsvogn-i-de-rigtige-farver

Mon ikke det er min tur nu?!

Min mx5 er en BRG 1,8 NA'er fra 1995 med beige vinyltop og sort læderkabine med originalt MOMO læderrat (m. airbag). Jeg har selv hentet den i Tyskland, hvor jeg købte den af en \"ældre\" dame der købte den fra ny i 1995, men nu havde købt sig en NC'er istedet. Den stod næsten 100% original da jeg købte den. Siden har jeg gjort følgende ved den:

Handling:
Performance 5 Puredrive setup (Protech justerbare dæmpere, P5 fjedre og FM poly bump stops)
I.L. Motorsport aluminium front & rear strut braces
Polyurethan bøsninger i hele undervognen
Rota RB 15x7 fælge (6,4 kg)
TOYO PROXES T1-R

Motor:
Tænding retarderet til 18 grader BTDC
K&N K57i kit
I.L. Motorsport 2,25\" rustfri cat-back
Magnecor Electrosports 80 8mm tændkabler
NGK long reach spark plugs

Kosmetik:
Factory style front lower lip spoiler
Gitter i \"munden\"
MX-5 indstigningsbræt
Mælketænderne fjernet (både for og bag)

... der er sikkert mere, men det har jeg glemt lige nu.

Nåeh, ja og så et lige et par billeder:
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Indlæg: søn 18. maj 2008 12:12
af Lennart
Flot bil, men lad os da se lidt mere....Ned med kluden og lidt fra interiøret
osv. :D

Indlæg: lør 24. maj 2008 12:47
af Tore
Så fik jeg taget mig sammen til at få taget et par ekstra billeder! :D

Indlæg: lør 24. maj 2008 14:39
af MrT
Fine sager - dejlig kabine :D

Indlæg: lør 24. maj 2008 15:29
af Tore
Jamen - jeg synes da også det er et rart sted at være! :mrgreen:

Indlæg: lør 24. maj 2008 16:06
af MrT
Er sæderne originale?
Og hvad er det der ligger bag førerens nakkestøtte?

Indlæg: lør 24. maj 2008 16:17
af Tore
Sæderne skulle gerne være originale, men de fik nyt læder i 2006.

Bag førerens nakkestøtte har jeg monteret en lille højtaler (det har jeg også bag pasagerens nakkestøtte :wink: ) - ville så nødigt skulle til at skære i mine fine lædersæder, så jeg tog fronthøjtalerne fra et brugt surroundsystem, malede dem og satte dem på de eksisterende bolte bag sæderne.

Indlæg: lør 24. maj 2008 16:25
af MrT
Jeg synes nok det lignede en højttaler :D

Indlæg: tirs 12. aug 2008 21:51
af Ken
Uha, det er fine sager. Rigtigt flot eksemplar!

Super pæne sæder.

Er det en justeringskontakt til sidespejlene, der er placeret i midterkonsoldet?
Vidste ikke det fandtes til MX'erne. Hvor har du fundet det?

øhh, hvad er mælketænder?

Ken

Indlæg: tirs 12. aug 2008 23:11
af BB
Ken skrev:Uha, det er fine sager. Rigtigt flot eksemplar!

Super pæne sæder.


Helt enig. Der er altså noget med den farve.

Mht. sæderne - hvis det er noget du har fået lavet, er det så ok at spørge hvad det kostede?


Ken skrev:Er det en justeringskontakt til sidespejlene, der er placeret i midterkonsoldet?
Vidste ikke det fandtes til MX'erne. Hvor har du fundet det?

øhh, hvad er mælketænder?

Ken


Kontakten ligner den der sidder på min NB, der er den bare anbragt ved rattet og ikke i centerkonsolen.

Mælketænder - det må da være krogene til når bilen skal trækkes
8)

Indlæg: tirs 12. aug 2008 23:14
af BB
BB skrev:
Ken skrev:Uha, det er fine sager. Rigtigt flot eksemplar!

Super pæne sæder.


Helt enig. Der er altså noget med den farve.

Mht. sæderne - hvis det er noget du har fået lavet, er det så ok at spørge hvad det kostede?


Ken skrev:Er det en justeringskontakt til sidespejlene, der er placeret i midterkonsoldet?
Vidste ikke det fandtes til MX'erne. Hvor har du fundet det?

øhh, hvad er mælketænder?


Kontakten ligner den der sidder på min NB, der er den bare anbragt ved rattet og ikke i centerkonsolen.


Mælketænder - det må da være krogene til når bilen skal trækkes 8)

Jeg har overvejet, at fjerne mine spørgsmålet er så bare hvad nu hvis der en dag bliver brug for dem!?

Indlæg: ons 13. aug 2008 00:27
af KjaLLe
BB skrev:Jeg har overvejet, at fjerne mine spørgsmålet er så bare hvad nu hvis der en dag bliver brug for dem!?


Mener at der var et indlæg herinde på et tidspunkt, hvor der blev skrevet at disse kroge ikke var til slæb af bilen, og at de ikke måtte bruges til dette formål. Noget med at de blev brugt da bilerne skulle sejles fra fabrikken..

Har selv overvejet at få mine fjernet - eller i hvert fald få dem shinet op..

UPDATE: Her er indlæget jeg snakkede om: http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1391

Indlæg: ons 13. aug 2008 00:55
af BB
KjaLLe skrev:Mener at der var et indlæg herinde på et tidspunkt, hvor der blev skrevet at disse kroge ikke var til slæb af bilen, og at de ikke måtte bruges til dette formål. Noget med at de blev brugt da bilerne skulle sejles fra fabrikken..

Har selv overvejet at få mine fjernet - eller i hvert fald få dem shinet op..

UPDATE: Her er indlæget jeg snakkede om: http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1391


Det, eller måske samme besked i en af mine bøger, er hvad der har fået mig til og overveje fjernelse af krogene. Dog har det undret mig Mazda ville lave noget sådan, så sidst da jeg var til service hos Au2Fast nævnte jeg det. Beskeden var, at det er en vandre historie og de er til og trække bilen i. Måske man blot skulle lade dem forkrome, hvilket selvfølgelig betyder bilen skal skrues fra hinanden 2 gange :D

Indlæg: ons 13. aug 2008 10:20
af Tore
Tak for roserne! :D

Er det en justeringskontakt til sidespejlene, der er placeret i midterkonsoldet?
Vidste ikke det fandtes til MX'erne. Hvor har du fundet det?


Tror nok el-spejle er standart på mk1,5 (lige inden skiftet til mk2/NB)

øhh, hvad er mælketænder?

De kroge i fronten som efter sigende ikke er velegnet til at trække bilen i.

Mht. sæderne - hvis det er noget du har fået lavet, er det så ok at spørge hvad det kostede?

Det blev lavet lige inden jeg købte bilen - ved ikke hvad det kostede, men det er lavet rigtigt godt/flot!

Indlæg: ons 13. aug 2008 15:06
af PartyPhreak
Tore skrev:Tak for roserne! :D

Er det en justeringskontakt til sidespejlene, der er placeret i midterkonsoldet?
Vidste ikke det fandtes til MX'erne. Hvor har du fundet det?


Tror nok el-spejle er standart på mk1,5 (lige inden skiftet til mk2/NB)



Jeg har det også på min 94'er MK 1½ :wink: