Galleri: MrT's MX-5 fra 1993

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Galleri: MrT's MX-5 fra 1993

Indlægaf MrT » ons 23. apr 2008 18:50

Jah, så vil jeg da også lave en lille tråd med lidt billeder af min better 5'er :)

Den er oprindeligt fra Canada hvor den har kørt ca. 40.000 km så vidt jeg husker. Derefter er den importeret til Tyskland og har fået installeret kilometertæller (istedet for miles), og den har været familie eje i Tyskland lige siden - den har haft 3 tyske ejere, alle i samme familie. Med til den fik jeg fakturaer osv. fra de sidste 5 år, og det hele ser sådanset godt nok ud.


Modifikationer/fornyelser:
- 15\" alufælge med 195/50-15 Pirelli dæk
- Sænket undervogn (35mm med Eibach fjedre)
- KYB AGX 8-trin justerbare støddæmpere (kører pt. på trin 4)
- Kopholder istedet for askebægeret
- Windbreaker
- Kalechen med plasticrude er kun et par år gammel
- Eftermonterede el-ruder
- Nardi Touring rat
- Sony CD afspiller / radio
- Kenwood KFC-1673, 6\" dørhøjttalere
- Team Voodoo gearknob, polished
- Pollo Rampante klistermærker :D
- Clear Front Indicator Lights, Mk1
- Mk1 Black Finish Clear Rear Lights
- Black Intake Grille
- Chrome Vent Rings, Classic
- Door Handle Surrounds, Chrome
- JVC Headrest Speakers
- K&N Replacement Filter Panel


Billeder:

\"FØR BILLEDER\" - kort efter jeg fik den.

(billeder slettet da de ikke længere virker)
Senest rettet af MrT tors 12. jan 2012 13:41, rettet i alt 5 gange.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf MrT » ons 7. maj 2008 22:35

(billeder slettet da de ikke længere virker)
Senest rettet af MrT tors 12. jan 2012 13:42, rettet i alt 8 gange.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Lennart » søn 18. maj 2008 02:26

Hej

Fine billeder, den er jo magen til min :wink:

MEN når du tager billeder, så prøv at gå lidt tættere på, du har lidt rigeligt ligegyldigt med omkring bilen. Eksempelvis er det lykkes dig at få en genbrugscontainer med på to af billederne. Bare et godt råd. :D
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » søn 18. maj 2008 10:50

Det var \"heldigvis\" de første par billeder jeg tog af den, så det kunne kun gå for langsomt :D

Der er nu også lavet en del om på den siden dengang, så jeg går faktisk bare og leder efter et flot sted at parkere den og få skudt nogle billeder. Der er jo mange pæne gule marker i tiden, som sikkert vil stå i god kontrast til en rød bil. Desværre er den lidt beskidt pt. og jeg når ikke at få den vasket lige foreløbig :(
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Lennart » søn 18. maj 2008 12:26

Ja det lyder som en mægtig ide.

Ser lige at der kraftedeme er en affalsdcontainer på et af mine billeder osse.........Hvor flovt :oops:
De er jo også overalt.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » man 26. maj 2008 23:14

Så er der opdateret med nyere billeder, i indlæg #2 ovenover :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 05:11

Meget bedre billeder.........Ingen containere bravo.
Bilen ser ikke delvis rød delvis orange ud, der er blade på træerne, så absolut meget meget bedre. Det må være hårdt ikke at have skønheden ved sin side ! :cry:
Jeg syntes den ser knaldhamrende godt ud, eneste kommentarer kunne være :

De firkantede sideblinklys er ikke for kønne, du kan få flotte ovale sideblinklys. Det pifter meget op at skifte de farvede rød/gule sidelygter
ud med hvide. Udstødningen rager for langt ud bagtil, sav et stykke af, eller skift til dobbelt udstødning:

http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 1bd49429f0
SÃ¥dan en har jeg netop bestilt til min ! :D

Der mangler \"noget\" under radioen, hvad med instrumenter ? Jeg har selv
forsket lidt i det.

http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1614

Vi har jo meget til fælles med vores biler Mrt, næsten identiske og anskaffet på næsten samme tidspunkt. Jeg har lært meget af dine indlæg og efterfølgende svar herpå, fik da selv monteret de JVC headrest speakere i min (resultat hmmmmm) lyder i grunden ligeså godt uden :D
Men så er det da afprøvet. Faldt foriøvrigt over en lille smart ting, hvis du kigger ned på sædeskinnerne kan du umiddelbart SE de bolte der holder sædet fast, men man kan købe et lille dæksel der skjuler disse uskønne skruer:

http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 4732e3c06c

Ellers håber jeg vi begge får mange gode timer med vores hobby.
Pøj pøj med bilen, håber vi ses en dag.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 10:19

Du er jo bindegal, knægt :D Jeg troede du ville holde din MX-5 original hehe...

NÃ¥, men ...
Lennart skrev:Meget bedre billeder.........Ingen containere bravo.
Bilen ser ikke delvis rød delvis orange ud, der er blade på træerne, så absolut meget meget bedre. Det må være hårdt ikke at have skønheden ved sin side ! :cry:
Jeg syntes den ser knaldhamrende godt ud, eneste kommentarer kunne være :

Yes, ved skam godt hvordan man tager billeder :D Jeg har bare ikke altid tiden til det :( Men det første af de nye billeder, tog jeg også med -EV 2 og +EV 2 (samt EV 0'eren her i tråden), som jeg skal have photoshopped sammen til ét billede, giver en god "high dynamic" contrast. Tager bare lidt tid :( Så tror måske jeg venter til jeg kan få taget et billede med en lidt flottere himmel og en lidt flottere baggrund, altså generelt bedre komposition end at den lige holder i gårdspladsen...

Lennart skrev:De firkantede sideblinklys er ikke for kønne, du kan få flotte ovale sideblinklys. Det pifter meget op at skifte de farvede rød/gule sidelygter ud med hvide.

Er sådanset enig - er bare ikke helt kommet dertil endnu. Ved ikke om hvorfor der er sat firkantede lys på, måske er det ikke standard med sideblink i Canada, siden vores har forskellige slags? I så fald, er det ikke sikkert det er "bare lige" at montere runde hvide blinklys... mx5parts har dem bare ikke på lager pt., så det må vente til efter min næste bestilling.

Lennart skrev:Udstødningen rager for langt ud bagtil, sav et stykke af, eller skift til dobbelt udstødning:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 1bd49429f0
SÃ¥dan en har jeg netop bestilt til min ! :D

... og her er hvad jeg mener med at du må være bindegal :D Synes som sådan ikke den rager FOR langt ud, den er godt nok lidt lang, men ikke lang nok til at jeg ville begynde at save i den. (Hvad ville du sige, hvis den begyndte at save af dig...? :o )

Dobbelt udstødning - det punkt er jeg slet ikke kommet til endnu hehe, det er ikke lige mig - så skal man også igang med at lave ballade med sin bagkofanger osv :(

Lennart skrev:Der mangler "noget" under radioen, hvad med instrumenter ? Jeg har selv forsket lidt i det.

Igen, bindegal :D Derinde opbevarer jeg jo mine dimser og gadgets. Det er ikke for sjov at der ligger et stykke skridsikkert gummi som underlag derinde ;) Og den "cubby box" fra mx5parts, netop for at få hullet, kostede 170 kr :o (før var der et eller andet system til opbevaring af kassettebånd...)

Meeeen lad os nu se, nu lader jeg dig være prøvekanin med instrumenterne, så hvis det bliver godt, kan jeg jo ikke udelukke der går lidt "copycat" mekanisme i den...

Lennart skrev:fik da selv monteret de JVC headrest speakere i min (resultat hmmmmm) lyder i grunden ligeså godt uden :D

Det forstår jeg så ikke helt. Jeg var også ret utilfreds med mine i starten, men da jeg fik lavet huller i plastic'en der dækkede over højtalerne, er jeg nu glad nok for det. Det giver altså, i mine ører, et mere "fyldigt" lydbillede i bilen - omend det da ikke er korrekt, set ud fra et "koncertmæssigt synspunkt" (men okay, hvor mange koncerterer har man vinden blæsende forbi med 100+ km/t ved siden af?). Jeg er hvertfald blevet tilfreds med JVC højtalerne :)

Lennart skrev:Faldt foriøvrigt over en lille smart ting, hvis du kigger ned på sædeskinnerne kan du umiddelbart SE de bolte der holder sædet fast, men man kan købe et lille dæksel der skjuler disse uskønne skruer:

De er skam på min indkøbsliste :D Ved bare ikke om der skal 2 eller 4 stk til, folk skriver at de ikke passer på de inderste (dem ind mod midterkonsollen), men tror primært det er NB folkene der skriver det.

Venter sådanset bare med at bestille til mx5parts har bekræftet at de får "stainless steel luggage rack" indenfor en uge.

Lennart skrev:Ellers håber jeg vi begge får mange gode timer med vores hobby.
Pøj pøj med bilen, håber vi ses en dag.
Ingen tvivl om det 8)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 10:22

Du er jo bindegal, knægt :D Jeg troede du ville holde din MX-5 original hehe...

NÃ¥, men ...
Lennart skrev:Meget bedre billeder.........Ingen containere bravo.
Bilen ser ikke delvis rød delvis orange ud, der er blade på træerne, så absolut meget meget bedre.
Jeg syntes den ser knaldhamrende godt ud, eneste kommentarer kunne være :

Yes, ved skam godt hvordan man tager billeder :D Jeg har bare ikke altid tiden til det :( Men det første af de nye billeder, tog jeg også med -EV 2 og +EV 2 (samt EV 0'eren her i tråden), som jeg skal have photoshopped sammen til ét billede, giver en god "high dynamic" contrast. Tager bare lidt tid :( Så tror måske jeg venter til jeg kan få taget et billede med en lidt flottere himmel og en lidt flottere baggrund, altså generelt bedre komposition end at den lige holder i gårdspladsen...

Lennart skrev:De firkantede sideblinklys er ikke for kønne, du kan få flotte ovale sideblinklys. Det pifter meget op at skifte de farvede rød/gule sidelygter ud med hvide.

Er sådanset enig - er bare ikke helt kommet dertil endnu. Ved ikke om hvorfor der er sat firkantede lys på, måske er det ikke standard med sideblink i Canada, siden vores har forskellige slags? I så fald, er det ikke sikkert det er "bare lige" at montere runde hvide blinklys... mx5parts har dem bare ikke på lager pt., så det må vente til efter min næste bestilling.

Lennart skrev:Udstødningen rager for langt ud bagtil, sav et stykke af, eller skift til dobbelt udstødning:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 1bd49429f0
SÃ¥dan en har jeg netop bestilt til min ! :D

... og her er hvad jeg mener med at du må være bindegal :D Synes som sådan ikke den rager FOR langt ud, den er godt nok lidt lang, men ikke lang nok til at jeg ville begynde at save i den. (Hvad ville du sige, hvis den begyndte at save af dig...? :o )

Dobbelt udstødning - det punkt er jeg slet ikke kommet til endnu hehe, det er ikke lige mig - så skal man også igang med at lave ballade med sin bagkofanger osv :(

Lennart skrev:Der mangler "noget" under radioen, hvad med instrumenter ? Jeg har selv forsket lidt i det.

Igen, bindegal :D Derinde opbevarer jeg jo mine dimser og gadgets. Det er ikke for sjov at der ligger et stykke skridsikkert gummi som underlag derinde ;) Og den "cubby box" fra mx5parts, netop for at få hullet, kostede 170 kr :o (før var der et eller andet system til opbevaring af kassettebånd...)

Meeeen lad os nu se, nu lader jeg dig være prøvekanin med instrumenterne, så hvis det bliver godt, kan jeg jo ikke udelukke der går lidt "copycat" mekanisme i den...

Lennart skrev:fik da selv monteret de JVC headrest speakere i min (resultat hmmmmm) lyder i grunden ligeså godt uden :D

Det forstår jeg så ikke helt. Jeg var også ret utilfreds med mine i starten, men da jeg fik lavet huller i plastic'en der dækkede over højtalerne, er jeg nu glad nok for det. Det giver altså, i mine ører, et mere "fyldigt" lydbillede i bilen - omend det da ikke er korrekt, set ud fra et "koncertmæssigt synspunkt" (men okay, hvor mange koncerterer har man vinden blæsende forbi med 100+ km/t ved siden af?). Jeg er hvertfald blevet tilfreds med JVC højtalerne :)
Senest rettet af MrT tirs 27. maj 2008 10:23, rettet i alt 1 gang.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 10:22

Lennart skrev:Faldt foriøvrigt over en lille smart ting, hvis du kigger ned på sædeskinnerne kan du umiddelbart SE de bolte der holder sædet fast, men man kan købe et lille dæksel der skjuler disse uskønne skruer:

De er skam på min indkøbsliste :D Ved bare ikke om der skal 2 eller 4 stk til, folk skriver at de ikke passer på de inderste (dem ind mod midterkonsollen), men tror primært det er NB folkene der skriver det.

Venter sådanset bare med at bestille til mx5parts har bekræftet at de får "stainless steel luggage rack" indenfor en uge.

Lennart skrev:Det må være hårdt ikke at have skønheden ved sin side ! :cry:


Absolut!! Og pænt dyrt, for jeg får jo mange idéer når jeg sidder hernede langt væk fra bilen, som alle skal udføres næste gang jeg kommer hen til den :D Heldigvis holder der en MX-5 en små 100m herfra, så den kommer jeg forbi et par gange om ugen :) (billede: http://mulder.dk/ss/ZZ7F9BD401.jpg - fra imorges)

Lennart skrev:Ellers håber jeg vi begge får mange gode timer med vores hobby.
Pøj pøj med bilen, håber vi ses en dag.

Ingen tvivl om det 8)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 10:45

Jeg faldt pladask for den dobbelte udstødning, nu skal det fanneme prøves af. Bare vent det skal nok komme til at se godt ud.
10-12 arbejdsdage tager det :( Øv jeg havde lige afsat weekenden)
før den bliver sendt dernede fra.

Jeg tror i grunden der sidder præcis samme udstødning på begge vores biler. En forholdvis stor lettere brummende udstødning. Eneste problem er at det sidder 5-10 cm for langt bagud (efter min mening) og er mørkt og grimt. Når jeg nu alligevel skulle have en ny bagpotte for at få et pænere afgangsrør, ja så kunne jeg jo ligesågodt tage den med to udgange. Prisforskellen er kun 40 euro !!! Og så ender man i karambolage med sin egen holdning om at holde bilen originalt.

Sjovt nok sad der også \"alulett\" fælge på min.............Bare uden den røde
midte.

Mht. blinklys. Min havde jo heller ikke nogen sideblink ! Så ud på et værksted for at få det fixet, han bestilte to slags hjem et aflangt lige, og så et ovalt. Han spurgte havd jeg helst ville have og jeg sagde det ovale, fint sagde han for det er det originale. (og sikkert også det dyre)
Og sådan blev det så. Bagefter kan jeg godt se det er pænere.
Senest rettet af Lennart tirs 27. maj 2008 11:14, rettet i alt 1 gang.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 10:54

40 euro er selvfølgelig ikke meget i forskel, så held og lykke med projektet - er da spændt på at se resultatet :)

Mht. blinklys, du har jo orange. Skal du ikke have hvide så?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 11:28

Jotak :D

Mht. hvide blinklys. Det er ikke sideblinklysene der skal være hvide(kan man vist godt få) men de reflekser røde/orange der sidder hen af siden
bagpå og foran. Det er dem jeg syntes skal være hvide.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 14:00

Lennart skrev:Det er ikke sideblinklysene der skal være hvide(kan man vist godt få) men de reflekser røde/orange der sidder hen af siden
bagpå og foran. Det er dem jeg syntes skal være hvide.

Dem har jeg faktisk tænkt mig at beholde som de er. Jeg synes, hvis de er hvide, at de skiller sig for meget ud og tiltrækker opmærksomhed væk fra whatever andet der nu måtte være mere vigtigt :D Sidemarkeringerne bliver heller ikke brugt herhjemme, var nok kun i canada at det var et lovkrav.

Så dem vil jeg hellere have anonyme i rød/orange som nu, og måske få sideblinklyset lavet om til hvid istedet. Engang :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 14:21

Yeps. SÃ¥dan. Det er jo din bil.

Kan du bedre li det sådan så er det jo sådan DIN bil skal se ud. Også gabende kedeligt om alle var ens.
Alligevel er der nogen træk der går igen.......
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart
 
Indlæg: 627
Tilmeldt: tirs 8. apr 2008 04:51
Geografisk sted: Aabenraa

Næste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron