Bilen er opbrindeligt fra tyskland hvor Rudolf Bernd i en alder af 33år købte bilen hos Mazda i Kevelaer d. 19/08-92.
Bilen har Rudolf herefter passet med service hver 10.000km hos samme forhandler indtil 2006 (~90.000km) hvor bilen blev impoteret til Danmark, købte selv bilen i September 2006, hvor den stadig stod helt orginalt.
Motor/Tuning:
- Mazda DOHC 16v
- 1.6L Fuel Inj.
Tuning:
- Jackson Racing Cold Air Intake System
- Jackson Racing 4-2-1 Banan.
- Jackson Racing High Flow Kat.
- BBK Rustfrit Mellemrør
- BBK Sports Bagpotte
- I.L. Oil Catch Tank
- Oxygen Sensor 4-Wire
- 1.8L Forstærket Kobling
- ACT StreetLite Svinghjul
- I.L. 42mm Aluminiumskøler
Hk/NM:
Standard:
- 115Hk @ 6500 Rpm
- 136Nm @ 5500 Rpm
Nu: (Rullefelt kommer senere…)
- xxxHk @ xxxx Rpm
- xxxNm @ xxxx Rpm
Fælge/Dæk:
Gadebrug:
- 16'' MAK X.L.R Ice (215/40-16 Conti SportContact2)
Banekørsel:
- 15'' O.Z. Ultraleggera Cup (195/50-15 Toyo Proxes R888)
Undervogn:
- 1.8L Torsen Bagtøj/Spær
- Just. Koni Undervogn
- Stabilisatorer For/Bag
- Just. End Links For/Bag
- TÃ¥rn Stabilisator For/Bag
- Powerflex Bøsninger
Bremser:
- EBC Turbo Groove Skiver For+Bag
- EBC Green Stuff Klodser For+Bag
Styling:
- Low Profile Forlygter
- Røde Reflekser Bag
- Klare Reflekser For
- Klare Sideblink
- Krom Indstigningslister
- Krom TT Tankdæksel
- Krom Styrtbøjle
- Krom Kølegrill
Interiør:
- Komplet Læderkabine (Limited Edition)
- Org. Mazda Læderrat/Gearknop Fra Momo
- Org. Mazda Miata Bundmåtter
- VDO Olie Temp. MÃ¥ler
Se evt. flere billeder HER!
Hør et lydklip af bilen HER!
Da jeg som så mange andre herinde er ramt af den kendte 'mx5-fever' sygdom er jeg næsten altid igang med et eller andet projekt med bilen, og ønskelisten er stor, så der er nok at gå i gang med...