Vinter projekter

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Vinter projekter

Indlægaf altid6 » tors 29. nov 2007 12:48

Brrrrr det er ved at være koldt. Tid til at bilen skal ind i varmen..........eller!!!!!! Hvordan skal jeres MX-5 komme igennem vinteren? Skal den køre på de kolde veje, eller står i en garage og har i nogen vinterprojekter til bilen, ombygning, tuning, reperation ? Lad os høre de forskellige planer (for hyggens skyld :wink: ). Min plan er stadig en motor renovering (lidt effekt forøgelse) og nogle nye stumper til motoren.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf KjaLLe » tors 29. nov 2007 17:58

Min kommer i garage hvor der bla. skal monteres ny manifold og cat. :)
Senest rettet af KjaLLe lør 5. apr 2008 15:55, rettet i alt 5 gange.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Re: Vinter projekter

Indlægaf BB » tors 29. nov 2007 19:30

altid6 skrev:Brrrrr det er ved at være koldt. Tid til at bilen skal ind i varmen..........eller!!!!!! Hvordan skal jeres MX-5 komme igennem vinteren?


Min kommer til at køre hele vinteren. Jeg har ikke sat hardtoppen på endnu og havde kluden nede så sent som i fredags 8)
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Danny » tors 29. nov 2007 22:30

Min er også helårsbil, men derfor kan man jo godt forkæle den af og til :P

Så jeg venter med længsel på, at få monteret en butterfly, KYB AGX og rear shock mouns fra FM så snart de lander.

Så har dytten også haft et godt år, med nye fælge og dæk oveni købet. Nå ja, og gear- og differentialeolie fra Redline.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf altid6 » fre 30. nov 2007 08:22

Jeg har kørt med min 2 vintre og selvom at den er lidt livlig med bagenden, selv med vinterdæk, så har der overhoved ingen problemer været med den. Ligemeget hvor koldt det var om morgen, så startede den bare og varmeanlæget er jo også ganske udemærket. Men endelig har jeg fået købt et hus og bygget en fed garage, så ligesom Kjalle (gode billeder :wink: ) så skal bilen ind i varmen i år, så den kan passes og plejes, uden at få kolde fødder :) .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Musikeren » fre 30. nov 2007 10:37

Min NA'er er også blevet opstaldet for vinteren i sin lune garage
og har lige fået skiftet motorolie og filter.

Jeg venter også på stumper fra FM. RacingBeat \"Banan\" og
highflow Cat og div. andre goe' sager 8)

I juni måned fik den sig en omlakering, fra MarinaBlue til
Sattelight Blue Mica. Jeg \"splittede den ad\" og kørte de 50
km. til automaler, mens jeg skulede til de tunge regnvejrsskyer
over mit hovede, men de holdt sig. :)

Det gjorde de så til gengæld ikke da jeg kørte den hjem igen
en uge senere :evil: (godt man har en varmeblæser og en tør garage) :lol:

Jeg skal også i løbet af vinteren ha bikset noget Cold Air Intake
sammen, powerwrappet hvad powerwrappes kan og have afsluttet
udstødningen med en PowerPulse potte.
8)

Lad os få flere projekter på banen :!: :!: :D

Musikeren
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 29. okt 2007 10:08
Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf Tobster » søn 2. dec 2007 11:51

Skal køre i min vinteren over... Har ikke de store projekter, men regner med at fjerne mit krom-look i kabinen og lave et alu-look i stedet... De første dele er allerede kommet ind af døren...

Et andet projket der dog aldrig bliver til noget...: Lysbrun læderkabine, gulvtæppe samt instrumentbord. A la Ferarri... Meeen... Det får jeg vist aldrig gjort...
Torben, NA '90, Billeder
Tobster
 
Indlæg: 384
Tilmeldt: ons 13. jun 2007 17:20

Indlægaf hasse » søn 2. dec 2007 13:18

Hold kæft hvor er jeg misundelig (på den goe måde), når jeg ser jeres garager.
Så her er mit projekt, som foreløbig er på det teoretiske plan:

I
Anskaffe mig en stor grøn (racing green) pressing i Harald Nyborg.

II
Et par ruller tørresnor indkøbt s.s..

Tørresnorene monteres i tagrenden på huset.

Føres over Strandgade og fastgøres på
1. lærketræ og
2 lygtepæl.

Ovenpå lægges den indkøbte pressening.

Der BLIVER HVERKEN inviteret til \"hejsegilde\" eller presseningwarming...hvis projektet ellers bli'r til noget!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » man 3. dec 2007 21:50

Mon ikke der kommer mølle på iløbet af vinteren....har lige købt hus med indbygget garage, så der er masser af plads til den lille og til at gå rundt om den og skrue.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Kuksi » man 3. dec 2007 23:28

Ha-ha Hasse :lol:

Ja det ville være lyv, ikke at sige at man misunder sådan en garage som nogen kan tilbyde deres MX'ere.

PS. KjaLLe, det ser da ud til at jeg sagtens kan mokke den røde ind ved siden af den grønne! :wink:
Og så kunne vi jo gå og hygge sammen. :lol:

Mine projekter bliver noget med:
Bagbremser skal have røde calibre (som foran)
Aut. kørelys (bliver det mon denne vinter?)
Nye polybøsninger i undervognen.
Sporing.
TÃ¥rnstabilisator for og bag.
Omplacering af nr.plade foran.
Må også hellere få lavet et ordenligt beslag til luftmængdemåleren, efter det nye luftfilter kom på (for 9 måneder siden :roll: )
Når foråret rigtig nærmer sig, min nye stofklud med glasbagrude. (som ligger klar)

Lur mig om det ikke lykkedes at komme på mere i løbet af vinteren.

Er færdig med LED \"pære\" i kabinebelysning. Har erstattet de 2 stk. 5W med 2 stk. 1W LED. Det lyser som med 10W alm., men bare uden varmeudvikling. Det har bare givet så meget mere lys. :D
Kan klart anbefales, hvis man kan leve med det lidt kolde hvide lys og vil modificere fatningerne så der bliver plads.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tirs 4. dec 2007 10:58

Kuksi (og andre):
Hvis i vil anskaffe/montere tower brace skal I IKKE købe den fra IL Motorsport \"Tower brace for superchargers\".

1.
Det er en gammel model. Den nye er rustfrit stål.

2.
Den presser ind på beholderen med bremsevædske.

3.
Man kan ikke bruge sprinklerbeholderen (90-modellen), men er nødt til at anskaffe den \"nye strømlinede\" (eller lave sin egen løsning) og

4.
Godstykkelsen på befæstelsen ved dæmperne er så stor, at der kan være et problem med at få møtrikkerne til at få ordentlig fat.
(Det var der i hvertfald på min).

Om disse problemer også opstår ved andre end NA 1990, ved jeg naturligvis ikke.

Kuksi PS:
Hvis/når du går i gang med at udskifte undervognens bøsninger, MÅ du ikke glemme de to bøsninger, som differentialet hænger i.
Det er virkelig noget, der kan mærkes. Stadig: Min er fra 1990.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Felix » man 14. jan 2008 23:40

Min er staldet op og skal have skiftet tandrem og de øvrige remme ved samme lejlighed - Stumperne er bestilt fra MX5parts og kommer nok i denne uge.
Nogen der har nogen erfaringer med det? Navnligt tænker jeg på at krumtapbolten nok kan gøre en del modstand med det store moment den er spændt på med - mener at have læst at man kan bruge startermotoren til at løsne bolten med - Er der nogen der har prøvet det?
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tirs 15. jan 2008 09:40

På en 90'er er det ikke nødvendigt at gå igang med krumtapbolten MEDMINDRE (og det opdager du, når du har afmonteret beklædningen omkring tandremmen) pakningen ved krumtappen er utæt/slidt.

Hvordan du udskifter tandremmen OG stiller takthjulene er beskrevet i samtlige manualer.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Felix » tirs 15. jan 2008 10:33

Tak for svaret Hasse - Der er desværre ingen vej udenom afmonteringen af krumtapbolten - den lækker lidt olie og jeg skal derfor skifte shimmerringen - tager knastakselshimmeringene med ved samme lejlighed - de er sikkert også på vej.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tirs 15. jan 2008 12:10

Felix:

Det er en RIGTIG god ide.
Og jeg er lige ved at \"sige\": Det uanset om pakningerne lækker eller ej.

Fsv. angår krumtapbolten købte jeg i sin tid en laaanng ståladapter til ½ tommer toppe (er vel omkring en meters penge. Kan ikke huske hvor jeg fik fat i den).

Det er jo umuligt af indlæg at se, hvad \"folk\" har af bøger/manualer.
Derfor:
HVIS du ikke har den, så få fat i Keith Tanners \"Performance projects\"
Han har både behandlet det med tandremmen OG...ikke mindst... evt. problemer omkring krumtap/-hjul/_bolt på NA (90) modellen.

PS. Jeg benyttede også lejligheden til at udskifte tandremmens styrehjul og fjeder.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Næste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron