Jesper´s MX-5 Black Edition fra 93'

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf Viggoman » ons 5. aug 2009 13:18

E-mail er sendt. Bliver interessant at se hvad de svarer.

NB: burde vi ikke flytte denne snak over i en separat MX5 Cup tråd?
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » ons 5. aug 2009 14:28

\"Man\" hører så meget.

Viggoman skriver:
\"...Der kræves blot en adresse (ej permanent) i det svenske + et svensk personnr. for at kunne få en bil indregisteret i Sverige (jeg har en ødegård og har tidligere tjekket det). ...\"

Har du gjort det?
Altså selv \"brugt ordningen\".

Kender du nogen, der har gjort det?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3950
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » ons 5. aug 2009 14:50

[quote="hasse]
Har du gjort det?
Altså selv "brugt ordningen".

Kender du nogen, der har gjort det?[/quote]

Nej til det første, ja til det andet. Er medlem af Foreningen af Danske Torpare (ikke at forveksle med Danske Tumpere...). Det er helt uproblematisk at købe og eje en svensk indregistret bil når man har et sommerhus i det svenske. Men man må naturligvis kun køre alle andre steder end i DK.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » ons 5. aug 2009 15:03

Jamen så er det problem vel løst.
Og med den yderligere fordel (?), at det vel er et svensk periodisk syn vognen skal igennem.

Og tilbage står vel udelukkende, om en dansker kan køre i en udenlandsk indregistreret vogn på \"lukkede baner\", hvor det ikke er færdselsloven, der gælder.

PS:
Og mon ikke, der er en eller anden godsejer, der har en Lamborgini stående for at kunne fræse rundt sine jorde?
Jeg ser bort fra vognens frihøjde!!

F.eks. Egeskovs ejer!!!

Hvis det altså kan lade sig gøre.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3950
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » ons 5. aug 2009 15:35

Der er givetvis mange kreative løsninger med eksotiske biler. Told & Skat har jo haft fat i en del af de dyre drenge......

Jeg har sendt en forespørgsel til SPVM for at få klarhed over om de vil tolke det svenske reglement derhen, at en herboende dansker kan køre i en svensk indregistreret bil. De har jo intet at miste, tværtimod vil det kunne trække flere aktive kørere til hvis vi kan slippe for dansk afgift på legetøjet. Og det vil stille alle kørere mere lige rent økonomisk.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » ons 5. aug 2009 19:52

Det ender jo med at der bliver en del dansker i den svenske MX-5 cup :wink: . Er spændt på at høre om de tillader danske kører i svenske biler.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf altid6 » ons 19. maj 2010 20:33

Hvis i skulle få lyst til at skille jeres bil ad, indvendigt og lette den for et par kilo, så ser det sådan her ud.
Billede

Dette er hvad der blev taget ud af bilen.
Billede

Der er dog en mening med galskaben, så det var ikke kun fordi at jeg ikke viste hvad jeg skulle bruge 1 1/2 time til en onsdag aften. Skal op til Viggoman på fredag, for at få sat styrtbøjle i bilen. Det bliver cool nok :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf AS DK » tors 20. maj 2010 08:46

Du går godt nok pænt frisk til sagen.

Jeg tror jeg vælger at slanke mig 8 - 10 kg i stedet :roll:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf altid6 » tors 20. maj 2010 15:52

Som jeg skrev så er der en mening med galskaben. Det er nødvendigt at pille alt det ud af bilen for at få sat en ny styrtbøjle i. Det meste indmad ryger i bilen igen :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Star » tors 20. maj 2010 15:57

ok, så fik jeg da lige set hvordan der ser ud under tæppet i baghylden, for jeg monterede lige en bøjle mage til din, - bare kun i siderne, og det er ikke nok til at holde den, man kan bare ved at tage i den dreje den, så det bliver nødvendigt med boltene i hylden...

Er det nemt at pille af? (tæppet mv - ned til pladen)
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Munk » tors 20. maj 2010 17:26

På en NB'er sidder tæppet fast med sorte plasticclips der kan fjernes forsigtigt med en spids tang, fingrene eller lign. der kan tage jævnt fat under hovedet på dem og hive lige opad i monteringsretningen.

Det er sådan nogle der er brugt
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/792

Du kan med fordel håndvaske tæppet når du har det ude. Det er ikke småting af støv og lign der ender i det i løbet af et par sæsoner.

Mht. montering af alt andet end style bars vil jeg mene de skal have bedre fat end bare et par skruer i en lige linje på tværs af bilen.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf altid6 » tors 20. maj 2010 17:44

Ja det er skam nemt at skille det hele ad. Brugt 1 1/2 time. Ja tæppet sidder med små plastclips og er nemme at få ud. Regner også med at give tæpperne en ordentlig omgang vask, nu da de er ude alligevel.
Den nye bøjle der kommer i er ikke en stylebar, men en heavy styrtbøjle, som bliver boltet fast til nogle påsvejset forstærkningsplader.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf altid6 » tirs 29. mar 2011 20:40

Så er der forår i luften. Bilen er nysynet, trackday og MX-5 cup begynder snart, så forberedelserne kan gå i gang til en ny sæson.

Derfor skal motoren ud af bilen her i weeekenden (ser om ikke jeg for taget nogle billeder) Dennegang er det ikke en fuld renovering, men et par små ting som skal opdateres. Krumtapen skal afbalanceres også er der indkøbt nogle nye Wössner stempler, med 1:12 kompression, som forhåbentligt giver lidt mere træk, end de 1:8 Wiseco stempler som har siddet i de sidste par år (turbo projekt, som blev droppet). Ligeledes skal bilen til en seriøs tuning på Fyn, hos den danske Wolf tuner.

Hvis der er nogen som har eller overvejer en MX-5 med tryk, så ligger jeg Wiseco stemplerne til salg. De er købt hos Flyin Miata og har siddet i motoren de sidste 20.000 km (ligger nogle billeder op, når de er taget ud).
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf one-niner » tirs 29. mar 2011 20:47

Crazy - jeg sad faktisk og kiggede i denne tråd for en halv time siden fordi der tidligere var et billede af en sort OZ Superturismo GT-fælg (jeg sidder og savler), og overvejede at smide en post for at høre, om der var en update på projektet :)

Købte du de fælge?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf hasse » ons 30. mar 2011 10:59

Held og lykke med dine \"småting\" :P

Hvor kommer den \"seriøse tuning\" hos Wolff tuneren ind i billedet?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3950
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

ForegåendeNæste

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster