Hardtop - Mere eller mindre plads?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hardtop - Mere eller mindre plads?

Indlægaf Swootech » man 14. nov 2005 16:22

Hejsa,

jeg har igennem den sidste uge fået lov til at låne en MX-5 der er til salg og jeg må nok sige at jeg er blevet hooked :)

Anyway, jeg kan kan lige være i den med softtop og har 1-2 cm plads over knolden. Men hvad nu hvis jeg køber en hardtop til den - er der samme, mindre, eller mere plads i højden?

Vil være lidt trist at købe en hardtop hvis der så er 2cm lavere til loftet.

På forhånd tak.
Swootech
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: man 14. nov 2005 16:14

Indlægaf Hojannes » man 14. nov 2005 16:25

Mener faktisk, at der er det samme, måske lidt mere plads.

Men det virker som om, at pladsen bliver bedre.

Hvor i landet er du fra? Evt kunne du jo prøve en med hardtoppen på?
Hojannes
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: fre 9. sep 2005 15:09

Indlægaf Swootech » man 14. nov 2005 16:52

Tak for det hurtige svar. Godt at høre at du ikke synes der er mindre plads med hardtop på.

Og ja, hvis man nu skulle købe en hardtop er det måske en smart idé at finde en brugt man kan smide på bilen med det samme for at se om det går. Men vil man så købe den skal man vel lige ha' monteret nogle beslag først for at kunne få den med hjem. Ikke meget af et bagagerum der er...

PS. Jeg bor lidt uden for København.
Swootech
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: man 14. nov 2005 16:14

Indlægaf Webmaster » man 14. nov 2005 17:39

Swootech skrev:...Men vil man så købe den skal man vel lige ha' monteret nogle beslag først for at kunne få den med hjem...

Du har måske allerede det der kræves:
Billede
Ellers kan det købes her: Http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/264
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Swootech » man 14. nov 2005 17:51

Tak for linket.

De forkrommede bolte sidder allerede bagpå, men de andre beslag kan jeg ikke lige genkende. Bilen er en årgang 2004 og så vidt jeg kan læse mig frem til ændrede Mazda beslag i 2003, men så er det nok hardtoppens årgang der er afgørende for hvilke beslag der skal bruges.

Jeg fandt også dette link med en del info:
http://www.miata.net/garage/hardtop/
Swootech
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: man 14. nov 2005 16:14

Indlægaf Webmaster » man 14. nov 2005 17:55

Swootech skrev:... Bilen er en årgang 2004 og så vidt jeg kan læse mig frem til ændrede Mazda beslag i 2003, men så er det nok hardtoppens årgang der er afgørende for hvilke beslag der skal bruges.
OK.. der var jeg ikke klar over. De viste beslag skal bruges på indersiden af B-stoplerne, men man kan sagtens køre forsigt med bilen hvor man kun har den monteret hen over boltene og på rude rammen med de normale beslag. Den vil dog fløjte lidt fra siderne. Som sagt... kun til transport. Duer ikke til normal brug.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Swootech » man 14. nov 2005 19:25

Glimrende, så kan man altid finde de helt rigtige beslag senere :)
Swootech
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: man 14. nov 2005 16:14

Indlægaf Hojannes » man 14. nov 2005 21:10

Hvis du lyster, så er du velkommen til at få en prøver i min med toppen på. Den skal dog lige hjem fra maleren, så den er først klar i næste uge.
Hojannes
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: fre 9. sep 2005 15:09

hmmm

Indlægaf Claus » tirs 15. nov 2005 09:12

Hardtop, er det en nødvendighed, man ikke kan undvære...
Hvornår er det en fordel ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Swootech » tirs 15. nov 2005 10:05

Hojannes, det kan godt være jeg vil tage dig op på det tilbud.

Med hensyn til om en hardtop er nødvendig er det her min første bil med \"klud\", så jeg er ikke klar over hvor meget den kan holde til. Jeg vil dog umiddelbart tro at den ikke vil være så glad for en uges konstant dansk regn og slud. Så jeg høre meget gerne om andres erfaringer med det danske vejr.
Swootech
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: man 14. nov 2005 16:14

Indlægaf the chicken » tirs 15. nov 2005 10:27

Ifølge Andreas er det ikke en fordel, da kluden ikke har godt af at være foldet sammen, så jeg droppede at købe en... - desuden koster en klud jo ikke ret meget i USA, så det kan vist bedre gå at skifte den indimellem istedet for at bruge 20K på en hardtop...

Men det ser godt ud med en hardtop!

Ved US biler i middelfart (lige ved den gl lillebæltsbro) har han en helt ny hardtop som han er desperat for at få solgt - prøv at få fat i ham... :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

okay

Indlægaf Claus » tirs 15. nov 2005 14:21

Jeg kørte i min NB sidste vinter op til minus 14 graders frost....havde absolut ingen problemer med det...har dog benzin fyr monteret, inderskærme, tectyl behandlet 2 gange, varme i sidespejel og standard glasrude med varmetråde som hjælper lidt på ulemperne.
Vaskede kluden en gang om ugen og behandlede den med Silicone...totalt problemfrit.
Varmeapperatet klarede kulden til UG.
Har fået mig en vinterbil, så det er slut med vinterkørsel.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf the chicken » tirs 15. nov 2005 14:37

Jeg er desværre også nød til at køre min lille \"Maren\" igennem vintervejret, har sgu ikke råd til at ha 2 biler i hi... :cry:

Men jeg regner da ikke med at det bliver noget problem, kan levende forestille mig at det bliver en temli sidelæns vinter hvis det giver ret meget sne :D
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

hehe

Indlægaf Claus » tirs 15. nov 2005 15:05

Jeg købte Michelin vinterdæk til min....det var en rigtig god investering...nu er der diff. spær på min så jeg ved ikke helt hvordan det vil være med andre modeller...men jeg må indrømme, det var faktisk slet ikke skræmmende, om det var de dæk eller bilen generelt kan jeg ikke svare på, men den trak som en kampvogn og kun når man provokerede den kunne man lave de smukkeste slides, hvis man ville skabe lidt opmærksomhed..hehe...ellers ganske underholdende.
Så et stoooort plus, den er super duper til vinterkørsel.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: okay

Indlægaf Martin » tirs 15. nov 2005 15:43

Claus skrev:Jeg kørte i min NB sidste vinter op til minus 14 graders frost....havde absolut ingen problemer med det...har dog benzin fyr monteret, inderskærme, tectyl behandlet 2 gange, varme i sidespejel og standard glasrude med varmetråde som hjælper lidt på ulemperne.
Vaskede kluden en gang om ugen og behandlede den med Silicone...totalt problemfrit.
Varmeapperatet klarede kulden til UG.
Har fået mig en vinterbil, så det er slut med vinterkørsel.


Nu ved jeg hvad min næste vinterbil skal være!! en Jubii må være den perfekte vinterbil :-D ..man har stort set de samme køreegenskaber som i en NA, plus lidt mere komfort! ..jeg må lige spare sammen
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 22:18
Geografisk sted: Brønshøj

Næste

Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron