Uoriginal udstødning og synshallen

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf Felix » søn 3. aug 2014 20:56

Er der nogen der ved om denne http://www.mx5parts.co.uk/stainless-steel-exhaust-parts-single-exit-p-1114.html?osCsid=b679d82291cfaa4e221cec22bc3a10a5udstødning er ok set med synsmandens øjne?

Tror at det var for hårdt for min snart 10 år gamle originale bagpotte at skulle af og på ifm koblingsskiftet for den er blevet utæt i en svejsning. Og bilen skal snart til syn. Derfor står valget mellem en ny original bagpotte eller ovennævnte rustfri alternativ.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf KjaLLe » søn 3. aug 2014 22:18

Det tror jeg roligt du kan købe, jeg har synet flere gange med tilsvarende udstødning, uden så meget som en kommentar fra synsmanden.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf Kuksi » man 4. aug 2014 16:56

Tror heller ikke du vil opleve problemer til syn, ellers skal du i hvert finde finde et andet sted!

Når det er sagt så ville jeg være nervøs for alle de anmeldelser der sige at den larmer. Jeg er bestemt ikke selv sart hvad det angår (flere herinde har prøvet at køre bag mig, og vil sikket give mig ret :wink: )
Jeg kører med en Jackson Racing rustfri udstødning, og den lader altså også til at sige mere og mere her et par år efter monteringen. Det er faktisk begyndt at genere mig selv. Først troede jeg at det var indmaden i min kat. jeg havde blæst ud, med det er ikke tilfældet.
Jeg har hørt flere der kører med Racing Beat's udstødninger, og jeg tror det ville blive mit valg næste gang. Dyb brummen men ikke larmende. se feks her: http://www.racingbeateurope.com/mazda-mx5-x281989-1997x29-power-pulse-silencer---single-tip-1573-p.asp
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf Felix » tirs 5. aug 2014 10:39

Tak for input

Har bestilt ILmotorsports rustfri potte http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=494&oid=1087&depth=3&page=0&count=17&PHPSESSID=fbc197f24f342ea6f08fe1e8edf586fa

Synes den virker pænere og knap så voldsom I diameteren på udgangsrøret som MX-5parts forslag :)

Nu bliver det spændende at få den på og høre hvor meget lyd der er i den 8)
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf Niels » ons 6. aug 2014 15:22

Det er da vist den jeg fik monteret for år tilbage. Den skal du nok blive glad for.
Jeg har aldrig hørt en synsmand beklage sig over potten :D
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf Felix » man 11. aug 2014 08:34

Så kom den Nye udstødning på - Av for den hvor den larmer :o

Har jo været vandt til den originale lyd, som jeg desværre egentlig allerede savner... :(

Før ku jeg primært høre det dæmpede sug fra KN indsugningen, når den fik pedal, hvilket for mig er en federe lyd end den anmasende udstødningslyd man primært hører nu - Øv

Et andet issue er at den ikke er ordentlig justeret ind til målene på bagskræmens udskæring til afgangsrøret :x

Den er nok 1-2 cm for langt til højre og placeringen er dikteret af ophænget på bagpotten, som de nok har sjusket med - Så bestemt ikke topkarakter til IL motorsport her :|

Måske man kan bøje dem?

Håber sku meget jeg kan lære at elske den nye lyd, for den sku da gerne sidde på bilen nogle år.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf one-niner » man 11. aug 2014 11:08

Øv, det lyder ikke som en god oplevelse. Med hensyn til lyden, så er det min erfaring, at bagpotter bliver lidt mere afdæmpede, når de er "kørt til".

Du kan jo også overveje at returnere udstødningen på baggrund af, at den ikke passer.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf AS DK » man 11. aug 2014 15:20

Felix skrev:Håber sku meget jeg kan lære at elske den nye lyd, for den sku da gerne sidde på bilen nogle år.


Gør som One-niner foreslår eller væn dig til lyden, da potten holder i rigtigt mange år.
Min rustfri bagpotte har foreløbig holdt i 15 år og lyder/ser stadigt frisk ud. Men "larmen" er musik i míne ører :lol:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf Felix » tirs 9. sep 2014 14:08

Tænkte jeg lige vil gi jer en fortsættelse.

Har haft en længere dialog med IL Motorsport om hvorfor enderøret på udstødningen ikke sidder i midten af udskæringen, der er lavet til det i bagkofangeren. De anbefalede i første omgang at justere ved sammekoblingerne for på den made at justere den ind. Det var dog ikke muligt og efter en række mails frem og tilbage med foto henviste de vores alle sammens MX-5 guru Andreas, som har monteret mange af deres udstødninger. Perfekt tænkte jeg - Nu finder vi en løsning. Og ganske rigtigt - Andreas kunne oplyse at det er helt almindeligt at de ikke passer! :o
IL Motorsport laver en fremragende udstødning med fed lyd sagde han - er også selv begyndt at holde af den og den gik fint igennem syn med den :) - Men det var nogengange så som så med pas krammet. Den ku også finde på at slå sig efter første opvarming. Så han gjorde det at han monterede den og kørte den varm. Sad den ikke i midten, var der kun et at gøre - opvarme røret efter potten til rødglødhede og bøje udstødningen i form! Det er muligt med en skærebrænder. Jeg star nu over for udfordringen at gentage nummeret med en blæselampe for jeg har ikke lige sådan en skærebrænder liggende.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde

Re: Uoriginal udstødning og synshallen

Indlægaf Felix » man 27. okt 2014 09:19

Så er der kommet en udstødning magen til den originale på igen...

Havde ikke held med blæselampen, der ikke er kraftig nok til at gløde røret nok til at det kan bøjes. IL motorsport gik med til at refundere hele udgiften så den bed jeg på - Blev heller aldrig rigtigt glad for den noget pågående lyd den har og så lagde jeg mærke til noget mærkeligt - Motoren kører meget mere jævnt med den originale. Den havde udsættere når man gav gas for hurtigt, som man ikke har med den anden og så den originale lyd...meget mere jævn lyd op igennem omdrejningerne hvor sportudstødningen har en kedelig resonans ved lave omdrejninger, så den forstærkede lyden ved et bestemt omdrejningsområde...

Hvis nogen der kører med sport lige vil prøve hvordan det var med den originale, har jeg indtil jeg kommer på lossepladsen med den, den gamle kun lidt utætte liggende som kan prøves på.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: tors 7. okt 2004 19:00
Geografisk sted: Roskilde


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron