Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf hasse » lør 24. maj 2014 08:19

Er der nogen af jer ejere af de tidlige modeller af MX'eren, der gået gennem periodisk syn med el-opvarmet O2 sensor?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf Kuksi » lør 24. maj 2014 08:45

Ja, mange gange.
Det er nok lidt lige som stål bremseslangerne, som jeg spurgte synsmanden om jeg evt. ville købt dem. Svaret var "De er jo sikkert meget bedre end de originale"
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf hasse » lør 24. maj 2014 13:57

Det var nu ikke selve "godkendelsen", jeg tænkte på.

Men de målinger, der "kom ud ad den".

((Forskelle på de to slags sensorer har vi jo - også - været inde på før))
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf one-niner » lør 24. maj 2014 14:50

De fleste wideband-controllere kan sættes op til at levere både et wideband- og narrowband-signal. Det første anvendes til programmérbare motorstyringer og AFR-instrumenter, mens det sidste kan anvendes til den originale motorstyring.

Jeg kører selv med en anden motorstyring, så jeg har ikke erfaring med narrowband-signalet, men det burde fungere fint med den originale motorstyring. Hvad vil du gerne opnå med en anden O2-sensor?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf hasse » lør 24. maj 2014 15:38

Jeg vil ikke opnå noget med en anden sensor.

Jeg har en af de opvarmede liggende.

Og har kraftigt på fornemmelsen, at den jeg kører med er ved at stå af.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf one-niner » lør 24. maj 2014 16:43

Jeg ved ikke, hvad "en af de opvarmede" betyder - hvis det er en wideband, skal der en controller til også. Har du fabrikat/model eller nogle specs?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf hasse » lør 24. maj 2014 18:06

Hjælper det, hvis jeg kalder den "four wire sensor"? :D
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf Kuksi » lør 24. maj 2014 21:35

Hjælper det, hvis jeg kalder den "four wire sensor"? :D

Måske.
Ja, jeg har (også) fået godkendt bilen med en "four wire sensor". Altså en narrow band der er elektrisk opvarmet, og har output der passer til standard ECU'en.
Det er en fordel at køre med hvis man har en manifold 4-2-1 eller 4-1, der har o2 sensoren monteret længere væk fra topstykket. Her kan det være problematisk at få den originale "1 wire" varmet nok op til at give et ordenligt output.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Godkendelse med el-opvarmet o2 sensor.

Indlægaf hasse » lør 24. maj 2014 22:54

"få den originale "1 wire" varmet nok op til at give et ordenligt output"

Det opdagede jeg ved det nys overståede syn.

Den dumpede på testen. Vognen havde lige kørt ca 50 km. Så HELT koldt har den ikke været.
Mens synsmande var optaget andet sted, lod jeg motoren gå med rimelig høje omdrejninger.
Bad synsmanden måle den igen. Og alt var OK.

Dytten gik glat igennem uden kommentarer. Bortset fra: "Den er sgu velholdt".

Har senere opdaget, at ledningen til 02'erens hanstik oppe ved ventildækslet var godt slidt. Rettere den er nu knækket helt over.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron