Ny bestemmelse om konstruktive ændringer

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Ny bestemmelse om konstruktive ændringer

Indlægaf hasse » ons 2. maj 2012 01:00

Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Thage Løbner » ons 2. maj 2012 20:58

OH, hvor er det dansk!
En lidt restriktiv tolkning af ændringen af bekendtgørelsen, medfører at man staffes, hvis man skifter Wunderbaum.

Lige før jeg savner Sverige, hvor jeg boede i en periode.

Thage
Thage
Thage Løbner
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 25. apr 2011 20:47
Geografisk sted: København

Indlægaf Ken » fre 11. maj 2012 09:09

Jeg læser det som en stramning af allerede gældende regler. Før kunne man ikke få godkendt f.eks. chiptuning, nu kan folk der alligevel får chippen monteret stadig straffes, ligesom dem der reklamerede, solgte og monterede den også kan straffes.

I bund og grund skal sælger kunne dokumentere at chippen overholder gældende lovgivning. Det giver jo heller ikke meget mening, at købe og økobil og udskifte programmet der styrer brændstofblandingen så den ikke længere lever op til det afgiftssystem der gør den billig at køre i.

Chiptuning er ofte noget forbandet svineri, da det fjerner de anti forurenende bestræbelser fabrikanterne har brugt milliarder på at implementere.

Chiptunede dieselbiler der trækker en fed tåge af sodpartikler hver gang de accelererer, burde straffes meget hårdere end de gør i dag, og denne lovændring kan forhåbentlig muligt at fjerne den misinformation der altid følger med salgstalen i annoncer for denne type tuning.

Danmarks miljøundersøgelser har undersøgt luftkvaliteten i København, og konstateret den tunge maritime urensede dieselforbrænding i havnene koster op mod 400 menneskeliv om året i København alene!

Så forstå mig ret, ordentlig rensning af røggassen er essentiel, og lovændringen er en fordel for vores alles helbred, og forhåbentligt ikke en ulempe.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron