Polenrep.dk og læderkabine

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Star » fre 30. dec 2011 10:16

fik der her link på min bil udervejs i forløbet inden lakering, som i kan se er det en større omgang, men i næste uge får jeg den tilbage, og jeg er spændt som en 6 årig til juleaften ... :D

https://picasaweb.google.com/CzartoryskiMichaelAdam/MazdaMX5?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOLJhILcxcD_ag&feat=directlink#

Den ser lidt sølle ud, men da har haft afmonteret døre og hele svineriet, så de går grundigt til værks..
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Lurendrejer » fre 30. dec 2011 13:21

Det var da egentlig en ret gennemtænkt service. Man kan jo godt blive lidt smånervøs når bilen er langt væk hjemmefra. Det kunne på sin vis være ret morsomt hvis de havde humor og sendte et billede af en bil med ild i.

Husk at melde om resultatet.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf BB » man 2. jan 2012 17:21

Star skrev:Den ser lidt sølle ud, men da har haft afmonteret døre og hele svineriet, så de går grundigt til værks..


Det virker meget lovende.

Det eneste er jeg formoder du ikke får lavet et farveskifte, ellers er de vist ved at glemme området omkring tankdækslet.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Star » tirs 3. jan 2012 12:20

EDIT:

Nej, der skal skam ikke skiftes farve, og min sølvfarvede hardtop bliver også grøn ved samme lejlighed :D

Får den tilbage på tirsdag formiddag i næste uge, sadelmageren manglede lige et stykke læder, da der var \"ar\" på noget af det han havde fået tilsendt.

Det er BMW M6 læder (montana) - det skulle være ret lækkert. Bilen er ellers færdig til levering.

Overflødigt at sige at jeg er spændt på at se det færdige resultat.. :wink: jeg tager kamera med...
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf KjaLLe » tirs 3. jan 2012 19:32

Star skrev:Overflødigt at sige at jeg er spændt på at se det færdige resultat.. :wink: jeg tager kamera med...


Ja det er du nød til.. denne ''smiley'' siger vel det hele: :lol:

:nopics:
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Star » tirs 10. jan 2012 19:25

Så oprandt dagen da jeg fik min bil tilbage fra Polen, og jeg kan kun sige WAUW. Skøøønt at se sin bil helt uden en eneste lille bitte bule, og snorlige allevegne, især når jeg ser den lige forfra, kan jeg se en enorm forandring. :D

Lædersæderne er superflotte - i en læderkvalitet der er KLASSER over det originale. Desværre var det allerede ved at skumre da jeg fik den, og så er den jo beskidt fra transporten igennem tyskland og Danmark, og jeg vil ikke have den vasket endnu, mens lakken stadig er \"blød\" - så billederne venter lige lidt endnu.

Jeg kan tage billeder af kabinen (sæderne) imorgen i fuld dagslys.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf one-niner » tirs 10. jan 2012 19:39

Ditec lakforsegling! Jeg fik et tilbud på 2500,- for en MX-5'er for nyligt.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Star » tors 12. jan 2012 15:48

Så kan i se billeder af sæderne:

De lavede også gearstangspose og beklædte gearknoppen for mig, men jeg tror nu at jeg vil købe en gearknop i træ, der matcher rattet.

Men ellers er det sgu da meget pænt ikke sandt? - Det er markant andeledes at sidde i stolene, for læderet er ikke glat, og særdeles meget blødere end det originale. Nu er der også læder på bagsiden, de originale sæder er kun af plastik på bagsiden. Men det må sige at være fundet til de knap 4kilo :D

min kontakts virksomhed er dog primært plade og maling, så det med kabinen er en ekstra ting, de gerne vil arrangere i samme forbindelse, men det \"ude af huset\" de får det lavet.

Billede
Billede
Billede

Selve bilens maling og pladearbejde er ikke mindre end fantastisk, han hævder at den fik 5 gange grunder med mellemslibninger, ikke mindre end 8 :o gange grøn maling, for den dækkede ikke voldsomt godt, og så 5 gange klarlak fordi det bare skulle være perfekt. - Det må også være det der laver dybden.
Bilen er jo møgbeskidt nu, og jeg må ikke vaske den endnu. Jeg har truffet aftale med et klargøringsfirma om forsegling af lakken, og læderpreservering, og lidt damprensning af det gamle gulvtæppe. Nye måtter er indkøbt, og kommer først på til foråret :wink:

Billeder kommer efter dette er gjort ( og forhåbentlig inden den når at blive beskidt igen..)

Men det er næsten som at få helt ny bil!
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf one-niner » tors 12. jan 2012 16:33

:o

Det ser satme godt ud! Under 4k - jeg går ud fra, at det er sæder plus gearknop? Hvad var prisen på buler og 18 lag grunder/lak?

Jeg glæder mig til at se den \"live\".

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Lurendrejer » tors 12. jan 2012 17:33

Det ser kraftpikme godt ud!

/mobil
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Star » fre 13. jan 2012 16:01

one-niner skrev::o

Det ser satme godt ud! Under 4k - jeg går ud fra, at det er sæder plus gearknop? Hvad var prisen på buler og 18 lag grunder/lak?

Jeg glæder mig til at se den "live".

- Tom


Prisen blev totalt 19.500 - incl maling (farveskift på hardtoppen) - og opretning af de rigtig mange buler. Dørene og kofangerne har også været af som det også fremgår af billedserien tidligere i tråden, dørfalsene er også blevet repareret og malet (det var det eneste sted jeg havde en rustplet) og den store bløde bule i plastforkofangeren. Jeg skulle iøvrigt hilse og sige at spartling og slibning af motorhjelmen på en NA er særdeles udfordrende, da der er utallige "kurver" Med i prisen er selvfølgelig transporten frem og tilbage på et fejeblad til Poznan, hvor værkstedet ligger.

Firmaet hedder Spensa Auto ( www.spensa.dk) Det er ejet af en derboende dansker, som tidligere arbejdede for det danske udenrigsministerium.Iøvrigt en særdeles sympatisk fyr.- deres hjemmeside indeholder udelukkende tekst. De samarbejder med danske værksteder, dvs du går til et af de værksteder som fremgår af listen på deres hjemmeside, og prisen aftales med dette værksted. Du bliver også faktureret af dette værksted, og afleverer og henter din bil der.

Ligefrem at sende (et af)sit kæreste eje til Polen har meget med tillid at gøre, men jeg kender personligt ejerne af et af værkstederne, som ubetinget anbefalede dem, de havde selv fået lavet nogle af deres biler dernede, og forsikrede mig at håndværket bare var så meget iorden, så da jeg stoler 100 på dem, så var jeg ikke betænkelig,- men spændt - og mine forventninger er indfriet 100%. Jeg tror ikke at mange danske steder gør SÅ meget ud af detaljerne og maler så mange lag.. :D
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Kuksi » lør 14. jan 2012 16:27

Kan kun sige at jeg er meget imponeret. BÃ¥de over prisen, kvaliteten af de anvendte materialer og arbejdets grundighed.
Kan se at du langt fra er den eneste tilfredse bilejer der har anvendt dem.

Tillykke med den nye bil. 8)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Star » man 13. feb 2012 17:00

ja, så fik jeg endelig lakforseglet min nymalede bil. :D Det gjorde ondt hel ind i sjælen at tage den udenfor i det sure vintervejr, når den stod der skinnende og lun og lækker indenfor i værkstedet. Nå der var ingen vej udenom, man er desværre ikke ejer af en garage, så den må ud og klare resten af den grimme vinter :( på min parkeringsplads udenfor...

Jeg fik lige nappet 3 billeder af den udenfor inden den blev beskidt på vejen hjem, og måske kan man ane dybden af lakeringen, fuck hvor så det bare godt ud..

Jeg tog også en række billeder indenfor, men de blev sgutte gode, nærmest lidt grynede og pga genskæret fra lakken, så man det grimme loft og alm muligt andet..

Jeg er alvorlig nervøs for at jeg skal til at spare sammen til en ny kaleche, for den ser sikkert for sørgelig ud nu hvor alt det andet er blevet så flot, og ikke ligner en 20 år gammel spand.. 8)

Det ser rigtig godt ud i mine øjne, det er forstås flottere i \"reallife\" , - jo jeg kan varmt anbefale Spensa Auto! :P

Billede
Billede
Billede
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Lurendrejer » man 13. feb 2012 19:04

Den ser kraftpikme godt ud :-)
Jeg er desværre nok kommet på andre ideer end polenrep siden trådens begyndelse. Men på sigt kunne jeg godt tænke mig at få hele skidtet betrukket med noget ko-hud.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf one-niner » man 13. feb 2012 21:57

Thumbs up!!!

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Foregående

Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron