kompressionstest i/omkring Aarhus

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

kompressionstest i/omkring Aarhus

Indlægaf one-niner » søn 1. maj 2011 11:27

Hej folkens.

Er der en i eller i nærheden af Aarhus, der kan hjælpe mig med en kompressionstest?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Lurendrejer » søn 1. maj 2011 17:47

Det kan ethvert værksted afaik. Jeg har selv overvejet det flere gange men jeg har næsten lige fået ny vandpumpe og det kan vist godt blive forfra igen såvidt jeg har forstået (?)
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf one-niner » søn 1. maj 2011 17:54

Lurendrejer skrev:Det kan ethvert værksted afaik. Jeg har selv overvejet det flere gange men jeg har næsten lige fået ny vandpumpe og det kan vist godt blive forfra igen såvidt jeg har forstået (?)

Tanken var nok nærmere at kunne klare betalingen med et par specialøl, hvis nogen havde det grej og ekspertise, der skal til.

Skulle vandpumpen kunne tage skade af at måle kompressionen, eller hvad mener du?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » søn 1. maj 2011 22:16

Jeg har en komp. tester. Det tager jo ikke så lang tid at måle ,så det kunne vi nok finde ud af. Men vi er nok fremme ved fredag eftermiddag, hvis det skulle have interesse.
Har dog aldrig hørt noget om at det skulle skade vandpumpen...? Man tørner jo bare motoren med starteren. Derimod er det ikke godt for katten, hvis men ikke lige taget spændingen til benzinpumpen.

PS. Ja Stig, du er ikke glemt. :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lurendrejer » man 2. maj 2011 06:29

Jeg har ladet mig fortælle at man under en kompressionstest kunne skade vandpumpen på en mx5'er.

Om jeg blev misforstået på værkstedet eller om jeg misforstod svaret kan jeg ikke sige med 100% sikkerhed.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf one-niner » man 2. maj 2011 07:23

Kuksi skrev:Jeg har en komp. tester. Det tager jo ikke så lang tid at måle ,så det kunne vi nok finde ud af. Men vi er nok fremme ved fredag eftermiddag, hvis det skulle have interesse.

Fredag eftermiddag er jeg på vej til Heidepark, men hvad med søndag eller næste uge?

Kuksi skrev:Derimod er det ikke godt for katten, hvis men ikke lige taget spændingen til benzinpumpen.

Jeg har læst et eller andet sted, at hvis man fjerner forbindelsen til tændspolerne på en NB1, så cutter motorstyringen benzintilførelsen af sig selv.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » tirs 3. maj 2011 23:49

Så skal vi nok gå efter en i næste uge, kan dog ikke tirsdag.
Kunne du være i Århus / Skejby ved Ikea omkring kl.16? Det bliver desværre den \"korte udgave\", da jeg har rimeligt meget at se til for tiden. Men så kunne vi lige gøre det inden jeg kørte hjem fra arbejde.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » ons 4. maj 2011 07:15

Kuksi skrev:Så skal vi nok gå efter en i næste uge, kan dog ikke tirsdag.
Kunne du være i Århus / Skejby ved Ikea omkring kl.16? Det bliver desværre den "korte udgave", da jeg har rimeligt meget at se til for tiden. Men så kunne vi lige gøre det inden jeg kørte hjem fra arbejde.

Skal vi sige onsdag? Du kan PM'e mig den eksakte adresse, eller give mig et kald på 2346 2211.

- Tom

EDIT: Jeg er midt i en flytning, så jeg har absolut ingen værktøj, jeg kan tage med.
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron