En herlig fornemmelse. Åbnede garageporten, og der stod den overdækket. Mens jeg spændt overvejede om der var sket nogen skader i løbet af vinteren blev dækkenet fjernet. Og der var den så. Ligeså fint nypoleret som jeg havde efterladt den for 5 måneder siden.
Kontrol af olie - OK
Kontrol af vand - OK
Kontrol af bremsevæske - OK
Eftersyn af bremseskiver - ingen rust
Kabinen lugtede frisk og rar - OK
Men hvad var det.... et eller andet egern, mus eller lign. havde efterladt resterne af nødder, frø i det ene hjørne af motorrummet!! (Heldigvis ingen gnavede ledninger etc).
Ingen skader, så pyt - forsigt drejede jeg nøglen og blev mødt af en masse klikkende relæer... Hrmm, det kunne godt være at man skulle have afmonteret batteriet og sat den indenfor for vinteren. Heldigvis havde jeg medbragt startkabler. Efter 3 forsigte host, startede bilen - dog kun på 3 cylindre. Efter 1-2 minutter gik den dog helt fint.
Men nu hvor batteriet havde været flat, kalchen var nede og vejret var fint fint (Salling) - måtte jeg hellere køre ned og få checket dæktryk.
En dejlig første dag med MX-5'eren ude af garagen. I morgen går det retur mod Sjælland - så aftenbønnen går til roadsterguden med ønske om godt vejr.
Hvor mange af jer andre (som ikke kører om vinteren) har fået bilen på gaden?