Sommertid...

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Sommertid...

Indlægaf Webmaster » søn 27. mar 2005 00:03

er noget med at stille uret en time frem. Nogle husker det ved at man stiller havestolene frem, og uret derfor skal 1 time frem. Jeg husker det ved at man tager MX-5'eren ud af garagen hvilket jeg, i dag lørdag, gjorde for første gang i år. :P :lol:

En herlig fornemmelse. Åbnede garageporten, og der stod den overdækket. Mens jeg spændt overvejede om der var sket nogen skader i løbet af vinteren blev dækkenet fjernet. Og der var den så. Ligeså fint nypoleret som jeg havde efterladt den for 5 måneder siden.

Kontrol af olie - OK
Kontrol af vand - OK
Kontrol af bremsevæske - OK
Eftersyn af bremseskiver - ingen rust :o - OK
Kabinen lugtede frisk og rar - OK

Men hvad var det.... et eller andet egern, mus eller lign. havde efterladt resterne af nødder, frø i det ene hjørne af motorrummet!! (Heldigvis ingen gnavede ledninger etc). :o :o
Billede
Ingen skader, så pyt - forsigt drejede jeg nøglen og blev mødt af en masse klikkende relæer... Hrmm, det kunne godt være at man skulle have afmonteret batteriet og sat den indenfor for vinteren. Heldigvis havde jeg medbragt startkabler. Efter 3 forsigte host, startede bilen - dog kun på 3 cylindre. Efter 1-2 minutter gik den dog helt fint.

Men nu hvor batteriet havde været flat, kalchen var nede og vejret var fint fint (Salling) - måtte jeg hellere køre ned og få checket dæktryk. :wink: - Ind til Skive - 0 tab af luft på 5 måneder fint.. fint... Tja.. og nu vi var ude og køre kunne turen lige gå et smut rundt om Sundsøre, forbi færgelejet til Fur... og en masse andre små veje rundt på Salling... Masser af små snoede velasfalterede veje med perfekt oversigt og nul andre biler (mødte dog et par traktorer). 2. og 3. gear blev flittigt brugt, mens smilet blev større og større. Lyder det bekendt hvis jeg fortæller at den der tur hvor man lige skulle ned og checke dæktrykket endte med en lille omvej på 80 km :lol: :lol:

En dejlig første dag med MX-5'eren ude af garagen. I morgen går det retur mod Sjælland - så aftenbønnen går til roadsterguden med ønske om godt vejr.

Hvor mange af jer andre (som ikke kører om vinteren) har fået bilen på gaden?
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf IT » søn 27. mar 2005 19:15

Hej Christian

:D 8) :D 8) :D 8) :D 8) :D 8) :D 8) :D 8) :D 8) :D 8)

Ahh hvor jeg kender den stemning du beskriver, har selv en Alfa Romeo Spider fra 74 og har været ude køre første gang i onsdags, lidt koldt ; men smilet sad der resten af dagen . Konen og jeg er lige kommet hjem fra årets første aften tur sammen og her hos os starter foråret , første gang vi er ude på den første aftentur.
Nu glæder jeg mig til at få leveret den MX 5 jeg har købt til konen :D
Så kan vi have børnene med når vi får 2 sommer biler 8)

Thue
MX 5 NA 1,8 1995 racing green
IT

Geografisk sted: Vest jylland

Indlægaf Webmaster » man 28. mar 2005 20:52

#¤%&@!!!! Desværre blev køreturen mod Sjælland spoleret lidt af en forbikørende bil, som smed en pæn stor sten på froten af bilen. Lige der hvor venstre lygteklap møder skærmen....
Billede
Nu håber jeg at Andreas kan hjælpe med at gøre den fin igen når jeg nu alligevel skal forbi for at have sat mine nye Eibach fjedre på.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Tilbage til Diskussion