Rude i kaleche

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Rude i kaleche

Indlægaf Sören » tors 12. feb 2004 14:46

Hej.

Jeg har for förste gang haft min kaleche oppe (har nästen lige köbt bilen), og har konstateret at min bagrude (plastic) er helt tåget. Det er svärt at se ud af den, specielt når jeg körer i tusmörke om morgenen.

Er der nogen der har erfaring med dette. Jeg har forsögt at vaske den med säbevand, men uden resultat. Kan den renses af med noget andet? Er de bare sådan ruderne? Eller er den kaput min?

Gode råd önskes.

Mvh. Sören

Ps. Arbejder i Sverige pt. Derfor de sjove bogstaver.
Sören
 

Re: Rude i kaleche

Indlægaf Mikkel » tors 12. feb 2004 21:05

Hej Søren

Jeg havde for nylig præcist det samme problem, som du her beskriver. Jeg kan MEGET anbefale, at du (evt. hos mx5parts.co.uk) køber en tube Renovo Plastic Window Polish. (se http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/165)

Min fuldstændig mælkehvide bagrude blev efter et par poleringer klar som glas! ...og ja, du kommer til at lægge lidt knofedt i arbejdet, men produktet virker efter min mening upåklageligt.

Hvis det er noget, som du har tænkt dig at få ordnet inden for den nærmeste fremtid, skal du lige passe på, for bagruden kan godt være ret sart i meget koldt vejr.

HÃ¥ber du kan bruge mit lille \"hint\" til noget.

Mikkel
Brugeravatar
Mikkel
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: tors 12. feb 2004 20:56

Indlægaf Søren » fre 13. feb 2004 12:55

Mange tak for det. Jeg har allerede bestilt det, sammen med deres katalog naturligvis.
Søren
Ex. MX-5 1,8 '94
Søren
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 10. feb 2004 17:02
Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Søren » tirs 17. feb 2004 07:56

Blot en stor ros til ovennævnte engelske selskab. Jeg bestilte mit polermiddel torsdag i sidste uge, og modtog det med posten igår. Iøvrigt kun med en portoudgift på ca. kr. 35,-. Tak for tippet, det er ikke sidste gang jeg har brugt dem.
Søren
Ex. MX-5 1,8 '94
Søren
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 10. feb 2004 17:02
Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Mikkel » tirs 17. feb 2004 20:47

:D ...hvilket jeg ligeledes har oplevet op til flere gange. Deres levering og service overgår de fleste andre online-butikker jeg har prøvet.

Glæder mig til at høre, om du også er tilfreds med produktet efter at have prøvet det på din \"hvide\" bagrude.
Brugeravatar
Mikkel
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: tors 12. feb 2004 20:56

Indlægaf Søren » man 29. mar 2004 07:48

Hej.

Så fik jeg poleret min bagrude i weekenden, og resultatet var som lovet. Det kræver lidt knofedt i en dårlig stilling, da det var på indersiden af ruden, men resultatet var en helt klar rude.

Tak for tippet.
Søren
Ex. MX-5 1,8 '94
Søren
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: tirs 10. feb 2004 17:02
Geografisk sted: Hillerød


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster