Er der nogen som har et billede af en 1.6 NA motor fra 1993?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf iron morten » tors 16. feb 2006 07:41

Kan bilen så slet ikke køre nu? Hvor holder den henne? Er selv Mazda mekaniker, og kunne kikke forbi hvis det var i storkbh.
iron morten
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 19:24

Hmmm

Indlægaf Claus » tors 16. feb 2006 15:53

Mr. Miata

Kan gætte mig til at motoren er købt uden garanti - for hvis de har store problemer med og ombytte den, hvilke problemer vil man ikke rende ind i, hvis motoren var defekt.

Jamen hvis de nægter og tage den tilbage eller ombytte den, må du jo fortælle dem, at dette betyder at du desværre må fremlægge dette på diverse bilklubbers hjemmesider danske som svenske. At de først udleverer en forkert motor og derefter nægter og ombytte eller tage den retur, på trods af en åbenlys fejl fra deres side.
Pression skal der sikkert til, hvis de nægter.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Mr. Miata » tors 16. feb 2006 17:15

Tak for tilbuddet \"iron morten\". Den holder langt herfra på vestsjælland og den gamle motor er taget ud så nej den kører ikke rigtigt for tiden :(

I teorien er der 6 måneders garanti men det går lidt trægt.. Huggeren har dog nu accepteret at det ikke er en MX-5/Miata motor og leder efter en ny. Håber på godt nyt imorgen formiddag..
Mr. Miata
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: man 19. sep 2005 13:03

Indlægaf the chicken » fre 17. feb 2006 09:27

Ellers må vi jo lave et bette tæskehold, køre i konvoj derop og give svensken nogle på munden :evil:



:wink:
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Danny » fre 17. feb 2006 10:17

Ellers må vi jo lave et bette tæskehold, køre i konvoj derop og give svensken nogle på munden


Ha ha, jeg så det lige for mig: 10 MX-5 ejere i et svensk villakvarter, der prøver at proppe en mand ned i en 5'ers baggagerum og køre til havnen :P

Men det gør mig nervøs, at du har så mange problemer pga den krumtap. Jeg har nemlig samme short-nose type og det er vel kun et spørgsmål om tid inden jeg også får problemer. Det kan være man sku se at få den opgraderet.
Jeg håber da du får en rigtig MX-5 motor denne gang.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Webmaster » fre 17. feb 2006 11:41

Danny skrev:Men det gør mig nervøs, at du har så mange problemer pga den krumtap. Jeg har nemlig samme short-nose type og det er vel kun et spørgsmål om tid inden jeg også får problemet. Det kan være man sku se at få den opgraderet.
Det behøver du nu ikke at være. Hvis du ikke har pillet ved den og har haft bilen i længere tid, kommer du sikkert ikke ud for problemer. Der kører masser af "short nose" MX-5'ere rundt i hele verden, som aldrig har haft problemet!!! Så det er lidt ligesom at påstå at alle Peugeot 307'ere brænder!! Der har været 5-7 stykker ud af hvor mange? Alle biler har nogle gennemgående fejl. Eksempelvis er der også problemet med 1999 1,8 Motorerne, hvor krumtaplejet ved cylinder nr 4, slides i stykker - Problemet kendes fra http://www.miata.net/solo/99miatathrust ... ilure.html , men vi har endnu ikke set det i DK. Og det er slet ikke sikkert at vi oplever det ;)

Andreas kan dog installere en "forsikring" som er en længere not, der gør at problemet ikke burde kunne optså. Det koster ikke meget at få gjort, og så slippet man for den dårlige fornemmelse i maven ;) - Har selv fået det gjort, og maven føles god igen :oops: 8)
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Danny » fre 17. feb 2006 13:43

Det med løsningen fra Au2fast lyder ikke tosset. På et tidspunkt skal jeg nok have mig en 1.8 smidt i, men jeg vil stadig beholde den gamle, så den investering kan godt forsvares. Og det er jo mavefornemmelsen det kommer an på :P .
Jeg var ellers bange for at risikoen var ret høj, men det kan på den anden side være rigtigt nok at frygten for det er lidt overvurderet.

Men kender jeg mig selv ret så kan jeg ikke lade være med at gå helt over gevind når jeg skal foretage mig noget som helst ved bilen. Skulle jeg pille ved krumtappen, ville det sikkert ende med at jeg bestilte et stroker-kit fra FM og en 1.8 motor \"når jeg nu er igang\" :oops:
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Mr. Miata » fre 17. feb 2006 16:05

det bliver måske ikke nødvendigt med et MX-5 tæskehold fra DK.. han har fundet en i USA og er nu ved at undersøge km standen mm..

Ang. krumtap problemet på de første årgange (90-91) så er det ikke sikkert at man får problemer. Har læst RIGTIGT meget om det og det tyder på at det holder hvis man sørger for at samle skidtet ordentligt samt spænde krumptap bolten med det helt rigtige moment..

Havde også overvejet at smide en 1.8 i men droppede det da jeg var bange for at komme i problemer med ledninger og el.. skal vist også have fat i en 1.8 katalysator for at det funker så vidt jeg forstår.

God weekend!
Mr. Miata
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: man 19. sep 2005 13:03

For info

Indlægaf Claus » fre 17. feb 2006 19:22

Er din årgang 92 eller nyere, så no problem
Er din en årgang 91 med VIN \"ID nummer\" 209447 eller højere, så kan du slappe 100% af.
Hvis det er en årgang 1990 eller 1991 med VIN 209446 eller lavere så kan du muligvis være i risiko gruppen.

http://www.miata.net/garage/crankshaft.html
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Foregående

Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 3 gæster

cron