Online shopping i Italien

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Online shopping i Italien

Indlægaf one-niner » tirs 5. apr 2011 16:10

I min jagt på nye fælge er jeg blevet forelsket i OZ Alleggerita HLT - der er bare lige et enkelt lillebitte problem: De er svinedyre :(

Efter at have trawlet det meste af Internettet igennem for at finde de billigste priser, endte jeg i OZ's hjemland, hvor der lader til at være nogle ok muligheder. Men jeg taler ikke italiensk, så Google Translate blev taget i brug med alle de forbehold, det nu medfører.

Hvis nogen af Jer er italienskkyndige eller har erfaring med online-handel i Italien, så må I godt lige give Jeres besyv med. Sitet findes her: http://repartocorsestore.com/

Fire styks OZ Alleggerita HLT Titanium Tech 7x16 4x100 ET37 (med levering og moms): 762 Euro - det er fandeme billigt!

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Ken » tirs 5. apr 2011 16:16

Hej Tom

Det kan jeg godt forstå, de fælge er rocker fede. Jeg måtte slå mig til tåls med et sæt ultraleggera :D for at kunne besøge CCR...
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Henrik N » tirs 5. apr 2011 17:01

Må sige du har en upåklagelig smag...... i fælge :D

Mine Alleggerita ligger og venter på, jeg får bilen retur fra værkstedet. De er uomtvisteligt meget meget lette.

MEN.... for der er et lille men..... farven Titaniun Tech, er en anelse speciel... mørk sølvgrå med et snert af brune nuancer.... er det nærmeste jeg kan komme det. Den er dog fantastisk praktisk....for det er svært at se, når de er beskidte :) Hvis jeg var dig...... ville jeg finde en forhandler, der har sådan en fælg på lager og prøve at stille den foran et af hjulene. Du skal også være opmærksom på, at den er meget åben... dvs. bremser mv. bliver rigtig synlige.... og da du er nød til at gå en tomme op (fåes kun i 17\" og derover), kan dine skiver godt komme til at se lidt.... ehemn..... små ud.

Hvis udseendet ikke er noget du beskæftiger dig med.... kan jeg kun på det varmeste anbefale fælgen.

Mht. import af fælge fra udlandet..... så har jeg selv ualmindelig dårlige erfaringer..... men der er sikkert mange, der kan give dig positive tilbagemeldinger.... men husk... det er ikke nemt at klage.... slet ikke på Italiensk.... hvis noget går galt.... såsom, hvis du modtager en beskadiget fælg.

Du er også meget velkommen i det nordjyske...... :)
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf one-niner » tirs 5. apr 2011 17:12

Henrik N skrev:... farven Titaniun Tech, er en anelse speciel... mørk sølvgrå med et snert af brune nuancer.... er det nærmeste jeg kan komme det.

Brune nuancer? Ja, den havde jeg ikke lige set. Men var faktisk på udkig efter en speciel farve, der matcher jubilæumsmodellens ligeledes specielle blå. Det er nok en god idé lige at se dem "live".

Henrik N skrev:... og da du er nød til at gå en tomme op (fåes kun i 17" og derover), kan dine skiver godt komme til at se lidt.... ehemn..... små ud.

16" Alleggerita er ny i OZ's udvalg.

Henrik N skrev:Du er også meget velkommen i det nordjyske...... :)

Takker. Hvilken farve er dine fælge?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Henrik N » tirs 5. apr 2011 19:31

Hej Tom,

Mener bestemt mine er Titanium Tech..... og de har altså en lidt speciel farve..... og den er ikke helt klar grå..... mit råd vil være at tjekke fælgen mod farven på din Jubilæumsmodel.... selvom du kan hente dem \"billigt\" i Italien.... på den anden side..... skulle du fortryde burde det ikke være noget problem at sælge dem.... og holde pengene hjemme :-)

Da jeg i sin tid købte var 17\" mindste mulighed.... så undskylder min skråsikre udmelding.... men det er da glædeligt at konstatere, der måske er tegn på, at den vanvittige udvikling i fælgstørrelsen er stilnet lidt af..... hvem har ikke set en passat eller A4'er med groteske fælge..... de må jo køre helt ad H til.... men det er jo også biler folk køber pga. prestige og udseende.... ogikke for deres køreegenskaber :D Håber ikke nogen føler sig ramt.....

Jeg ved ikke nøjagtigt, hvornår det bliver...... men jeg skal et smut over til CCR.... og på vejen.... enten ud eller hjem..... er jeg formentlig i nærheden af dit gebet??? Kunne måske være en løsning, hvis ikke du kan finde et eksemplar ved en forhandler.
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf one-niner » tirs 5. apr 2011 19:34

Henrik N skrev:Jeg ved ikke nøjagtigt, hvornår det bliver...... men jeg skal et smut over til CCR.... og på vejen.... enten ud eller hjem..... er jeg formentlig i nærheden af dit gebet??? Kunne måske være en løsning, hvis ikke du kan finde et eksemplar ved en forhandler.

Jeg flytter til Århus i løbet af en måned, så så er jeg da lidt tættere på :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Henrik N » ons 6. apr 2011 06:22

Det vil være helt perfekt..... har stort set hele min familie i Århus.... men kan du vente en måned??? Noget tyder nemlig på, at foråret langt om længe er på vej.... de melder om høj sol og i underkanten af 20 grader hele weekenden :)
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf one-niner » tors 7. apr 2011 14:37

Oh, well - nu har jeg bestilt dem. Jeg registrerede mig på et italiensk MX-5-forum og bad dem om at kigge lidt på sitet, og da ingen af dem sagde, at jeg burde løbe skrigene væk, handlede jeg. Jeg har betalt med VISA over PayPal, så det er vel begrænset hvor galt det kan gå. På forummet lovede de også at hjælpe, hvis der opstod problemer med sproget - flinke mennesker.

Jeg tror Titanium Tech kommer til at se rigtig godt ud på en jubi-blå bil. Og hvis det er helt galt, så ryger de til salg. Den vejledende udsalgspris herhjemme ligger vist over 2 kilo per hjørne, og jeg har givet 762 euro for fire stk., så mon ikke det går? :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Ken » tors 7. apr 2011 21:37

Jeg er spændt på kombinationen! Upload et sæt billeder når fælgende er smidt på dyret.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf one-niner » tors 7. apr 2011 21:48

Ja, lad os nu se - har lige fået en e-mail. Leveringsomkostningerne var åbenbart kun dækkende for Italien, så der kommer nok en ekstraregning. Gad vide hvorfor man kunne vælge 'Danmark' som leveringssted, hvis systemet ikke understøtter det :/

Har også bestilt nogle fancy hjulmøtrikker i USA af denne type: http://mcgard.com/AutomotiveProducts/LugNuts/SplineDriveLugNuts, Good-Win-Racing sværger ved dem, men er lidt spændt på, om chrom er for gangsta, eller om det bliver fint nok. Jeg valgte trods alt ikke nogle af de blå, røde eller guldfarvede :)

Som sagt, lad os nu se :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » tors 7. apr 2011 22:48

Ja, smid endeligt et billede på når de sidder på bilen.
Og lad os så sparke dæk en dag nå du er kommet til Århus. Måske følges ad til Kaløvig en tirsdag aften. 8)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Henrik N » fre 8. apr 2011 14:44

Hmmmmmn........ skrev de ikke også noget vedr. særlig mafia overhead???? :lol:

Det er en glimrende fælg..... regner med at smide mine på i weekenden..... skal forsøge at skyde et par billeder..... så kan evt. interesserede se, hvordan farven Titanium Tech står i forhold til rød..... hvis nogen skulle blive inspireret af Tom :)

Nu vi er ved det med hjulmøtrikker..... er der nogen der har erfaring med letvægtsudgaver..... i alulegeringer???? Goodwin fører bl.a. Blox og Racing Dynamics.... og Volk/Rays har også nogle på programmet.... og der er mange flere. Jeg er en lille smule tilbageholdende med at smide en betilling afsted.... da styrken er lavere end for stål....... ville jo være træls at smide et hjul under kørslen. Rent psykologisk er det lidt svært, at overlade skæbnen til møtrikker, der er så lette, at det føles som om, de er lavet af plastik (jf. citat fra Goodwins beskrivelse af møtrikkerne fra Racing Dynamics).
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf And » fre 8. apr 2011 16:08

one-niner skrev:Har også bestilt nogle fancy hjulmøtrikker i USA af denne type: http://mcgard.com/AutomotiveProducts/LugNuts/SplineDriveLugNuts

De er sku smarte dem der - og fede at se på.

Det er godtnok en reduktion af den uaffjedrede vægt, men er det ikke lidt mere på det akademiske stadie.

De kræver jo stadig at man har en adapter liggende i bilen og/eller en speciel top+topnøgle. Så er vægtbesparelsen vist røget sig en tur ;)

Men de er stadig fede at se på ;)



Henrik N skrev:Nu vi er ved det med hjulmøtrikker..... er der nogen der har erfaring med letvægtsudgaver..... i alulegeringer???? Goodwin fører bl.a. Blox og Racing Dynamics.... og Volk/Rays har også nogle på programmet.... og der er mange flere. Jeg er en lille smule tilbageholdende med at smide en betilling afsted.... da styrken er lavere end for stål....... ville jo være træls at smide et hjul under kørslen. Rent psykologisk er det lidt svært, at overlade skæbnen til møtrikker, der er så lette, at det føles som om, de er lavet af plastik (jf. citat fra Goodwins beskrivelse af møtrikkerne fra Racing Dynamics).

Hvis brudstyrken er OK, samt at de ikke er oppe ved flydespændingen når du spænder dem med normalt moment - så tror jeg ikke der er nogen ko på isen.

Jeg er næsten sikker på at hvis de ikke var i orden, så havde Goodwin ikke dem på programmet. Han giver et kompetent og ærligt svar når man spørger ind til noget.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf one-niner » fre 8. apr 2011 16:15

And skrev:
one-niner skrev:Har også bestilt nogle fancy hjulmøtrikker i USA af denne type: http://mcgard.com/AutomotiveProducts/LugNuts/SplineDriveLugNuts

De er sku smarte dem der - og fede at se på.

Det er godtnok en reduktion af den uaffjedrede vægt, men er det ikke lidt mere på det akademiske stadie.

De kræver jo stadig at man har en adapter liggende i bilen og/eller en speciel top+topnøgle. Så er vægtbesparelsen vist røget sig en tur ;)

Men de er stadig fede at se på ;)

Indrømmet, det er lir :) Der er livstidsgaranti mod tæring, flaking osv., og så er det et eller andet fikst to-delt design, der virker som en spændeskive, så møtrikken ikke skærer ind i fælgen, når den spændes.

Mht. vægten, så er det jo uaffjedret vægt :) Men det er nu ikke derfor, jeg købte dem.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf And » fre 8. apr 2011 18:04

one-niner skrev:Indrømmet, det er lir :) Der er livstidsgaranti mod tæring, flaking osv.


Se så - der ramte du plet ved mig - hvis de ikke tærer og bliver grimme på overfladen på no-time akkurart som 95% af de "nødder" der leveres med alu-fælge i dag.

Hmm de er vist lige røget på min liste over jeg ska' da ha' ting, både til Honda'en og Mazda'en.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Næste

Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron