Online shopping i Italien

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Henrik N » fre 8. apr 2011 19:50

Hej And,

Det var nok også den konklusion jeg i mit stille sind var nået frem til.... hvis en amerikansk forhandler har dem på lager..... så er de garanteret i orden..... et sæt svigtende hjulmøtrikker kunne uden tvivl medføre nogle heftige søgsmål i det amerikanke retssystem.

På den ene side ville det være prikken over i'et...... på den anden side.... så skal de bare på værkstedet en enkelt gang.... og de er maltrakteret med en luftnøgle.... hvis man glemmer at nævne det ved indskrivningen.

Herudover, ville jeg nok ikke være tryg ved at lade andre foretage montage/tilspænding.

Læste om en RX7 ejer, der ved en fejl havde fået udleveret alumøtrikker i 12 x 1,25 mod de korrekte 12x 1,5 af en forhandler..... han tabte stort set alle 4 hjul samtidig under kørsel..... :o Heldigvis kom han ikke noget til.....

Er nok ikke umagen værd..... vægttabet i forhold til de originale møtrikker er trods alt begrænset.

Man kan så undre sig over, at når man køber et sæt OZ Alleggerita.... så følger der et sæt ekstremt tunge hjulmøtrikker med...... Det hænger sgu ikke rigtig sammen.....

Tom..... hvis du skal ud og købe nye dæk.... er der efter sigende en ikke ubetydelig vægtforskel mellem forskellige mærker og modeller. Min lokale dækmand har fremhævet Continental som nogle af de letteste..... måske er det et studie værd. :)
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf one-niner » fre 8. apr 2011 20:00

Henrik N skrev:Tom..... hvis du skal ud og købe nye dæk.... er der efter sigende en ikke ubetydelig vægtforskel mellem forskellige mærker og modeller. Min lokale dækmand har fremhævet Continental som nogle af de letteste..... måske er det et studie værd. :)

Jeg har allerede dækkene. Jeg købte et sæt CSC3 i 195/45-16 for 650,- pr stk. for nogle uger siden.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Henrik N » man 11. apr 2011 19:39

Rigtig godt valg...... har CSC3 på vores bil nr. 2 og er ovenud tilfreds..... hvornår dukker fælgene op???

Fik smurt bremser og monteret sommerdæk i weekenden...... men har ikke taget billeder endnu..... nåede ikke at få hevet hardtoppenn af..... pinligt :roll:
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Fælgen i DK

Indlægaf Tomsale » fre 15. apr 2011 12:35

Er spændt på at se et billede af de nye fælge, og hvad der løb på i fragt.
Tog for sjov skyld fat i min egen dækmand, og der kostede de kr. 6800,- for 4 stk. inkl. moms
Det er 16\" x 7 i HLT, custom colour koster lidt mere, rundt 7800,- inkl moms

Ultralegara koster kr. 5700,- for 4 stk., så det er en tusse mere for den nye model, Alleggerita.

Go' påske - Tom
NB FL - 2005 - 1.8 Sport - Sunlight Silver
Brugeravatar
Tomsale
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. okt 2010 09:42
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Henrik N » fre 15. apr 2011 14:21

Sprang lige ud og skød de her i garagen....... det er så 17\" versionen og farven er Titanium Tech. Hmmmm..... ved ikke om det virker med billederne.... så bær over med mig :)

Billede

Billede
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Henrik N » fre 15. apr 2011 14:26

Hmmmmmn...... det virkede så ikke.... og har ikke lige tid til at rode med det..... men ved at følge de to links, kan man se billederne..... beklager :)
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf And » fre 15. apr 2011 17:27

Henrik N skrev:Hmmmmmn...... det virkede så ikke.... og har ikke lige tid til at rode med det..... men ved at følge de to links, kan man se billederne..... beklager :)

There ya go ;)

Billede


Billede


Billederne i STOR størrelse:

http://peecee.dk/upload/view/301726/full

http://peecee.dk/upload/view/301727/full
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Henrik N » fre 15. apr 2011 21:08

Tak for hjælpen And :D

Må se at få læst op på de tekniske detaljer omkring brugen af sitet.
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf one-niner » søn 1. maj 2011 16:24

Så skulle fælgene være på vej mod DK. Alessandro fandt en alternativ leveringspartner, der kunne sende dem uden merpris i forhold til levering i Italien - og så endda med fly :)

Fuck, jeg glæder mig til at få krympet CSC3'erne på og få det hele skruet på bilen.

Mit næste projekt kommer nok til at involvere noget hjemmebakset elektronik fra Grækenland :?, men det skal jeg nok lige smide i en anden tråd.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » søn 29. maj 2011 17:33

Billede

:D
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Ozan Yücelbas » søn 29. maj 2011 18:17

one-niner skrev:Billede

:D


Ã…rrrhhhhh hvad det jo ren porno... Ser fandme godt ud :D
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Kuksi » søn 29. maj 2011 23:22

+1 8)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Henrik N » tirs 31. maj 2011 20:35

Havde som du ved..... lidt betænkeligheder med farven på fælgen..... kontra farven på din jubilæumsmodel.... hvilket viste sig at være helt ubegrundet..... tillykke...... den fælg bliver du glad for :D
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Foregående

Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron