Oliestand på 99'ere og frem

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Oliestand på 99'ere og frem

Indlægaf Lurendrejer » tirs 3. maj 2011 16:12

Hvad fanden foregår der med oliepinden på Mazda'er i halvfemserne? det er da den mest ubrugelige lortestang i hele verden.

Jeg er først blevet rigtig knotten efter at skulle tjekke standen på min nyerhvervede 323f fra samme periode som mx5'eren. Denne er komplet ligeså tåbelig.

På mine gamle franske biler og tilmed en mazda fra 87 fik man et tydeligt signal om hvor oliestanden var. På de her tynde og mørke møjpinde kunne jeg lige så godt lugte mig frem til oliestanden...

Er jeg den eneste der nogle dage har problemer med at aflæse det stykke skrammel?

/Rant over...
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf AS DK » tirs 3. maj 2011 17:08

NÃ¥, jeg er ikke alene med olie-problem i dag. :cry:
Min kone ringede for et øjeblik siden og kunne fortælle at hendes turbo-diesel stod med rød olielampe tændt. Utæt oliefilter har åbenbart smidt olien ud samtidigt med at indikatoren for lav oliestand har taget sig en slapper :evil:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Lurendrejer » tirs 3. maj 2011 21:14

Nu blir jeg jo helt flov over mine \"problemer\" :D

Hvis der havde været nogen i garagen havde jeg brokket mig til dem i stedet. Den nar der har udtænkt at oliepinde skulle være runde med undtagelse af et lille stykke skulle have et par på lampen...
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Kuksi » tirs 3. maj 2011 23:38

Heldigvis begrænser mine problemer sig til ligesom Lurendrejer, at have meget svært ved at se oliestanden. Mon det ville hjælpe at banke pinden mere flad?
Alternativt kunne man hælde noget af det brugte olie fra en af de andre biler på Mazdaen. Det ville sikkert give en tydeligere markering. :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Tilbage til Diskussion